Opublikowane: 2016-11-16

Zjawisko mobbingu międzyuczniowskiego a wartości wyniesione z domu rodzinnego

Romualda Małgorzata Kosmatka
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.12

Abstrakt

Artykuł zawiera informacje na temat przemocy szkolnej w kontekście prawidłowego przekazu wartości. Przeanalizowano definicję pojęcia mobbing oraz opisano role, jakie odgrywają w nim sprawca i ofiara przemocy. W dalszej części przytoczono wyniki badań dotyczących mobbingu uczniowskiego w różnych krajach oraz wyszczególniono stosowane formy przemocy w szkole. Opisano wybrane programy profilaktyczne mające na celu ograniczenie mobbingu. Poruszono problematykę wartości mogących zminimalizować ryzyko, że dziecko stanie się ofiarą przemocy lub samo będzie mobberem.

Słowa kluczowe:

, przemoc, agresja, mobbing, ofiara mobbingu, mobber, osobowość mobbera, programy antymobbingowe, wartości

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kosmatka, R. M. (2016). Zjawisko mobbingu międzyuczniowskiego a wartości wyniesione z domu rodzinnego. Forum Pedagogiczne, 5(1), 159–169. https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.12

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.