Aronson E., Wilson T. D., Alert R. M. (1997). Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Google Scholar
Ferraro B. (1999). Rodzice szczęśliwi. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Gebauer K. (2007). Mobbing w szkole. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Google Scholar
Guerin S., Hennessy E. (2008). Przemoc i prześladowanie w szkole. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Grochulska J. (1982).Reedukacja dzieci agresywnych. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Kmiecik-Baran K. (2000). Młodzież i przemoc. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kocemba I. (2009).Ci, którzy dręczą innych. „Psychologia w szkole”, nr 1(21), s. 132-
Google Scholar
Google Scholar
Meissner W.K. (1988). Ludzka płciowość i jej znaczenie. W: Rzepka J. (red.). Zagadnienia prorodzinnej edukacji seksuologicznej i profilaktyki HIV/AIDS. Katowice: Studio Wydawnicze AGAT.
Google Scholar
Olweus D. (2007). Mobbing. Fala przemocy w szkole jak ją powstrzymać? Warszawa: Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza.
Google Scholar
Ostrowska K. (2005). Zachowania agresywne w środowisku szkolnym. W: Ostrowska K., Surzykiewicz J. (red.). Zachowania agresywne w szkole. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
Google Scholar
Pervin L. A. (2005). Psychologia osobowości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Piekarska A. (2008). Mobbing – niebezpieczna bimba w szkole. „Psychologia w szkole”, nr 3 (19), s. 69-80.
Google Scholar
Rigby K. (2010). Przemoc w szkole. Jak ją ograniczyć? Poradnik dla rodziców i pedagogów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Strykowska J. (2005). Niedostosowanie społeczne dzieci w wieku szkolnym. Gniezno: Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humanistyczno-Menedżerska MILENIUM.
Google Scholar
Surzykiewicz J. (2005). Agresja i przemoc w szkole w świetle ogólnopolskich badań nauczycieli w latach 1997 i 2003. W: Ostrowska K., Surzykiewicz J. (red.). Zachowania agresywne w szkole. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
Google Scholar
Troy M., Sroufe L. A. (1987). Victimization among preschoolers: Role of attachment relationship history. „Journal of American Academy of Child and Adolescent Psychiatry”, nr 26, s. 166-172.
DOI: https://doi.org/10.1097/00004583-198703000-00007
Google Scholar