Bursztyn M. (2015). Znaczenie wartości w wychowaniu dziecka. W: Rozwój i wychowanie dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym – perspektywy i problemy. Karbowniczek J., Błasiak A., Dybowska E. (red.). Kraków: Akademia Ignatianum w Krakowie, Wydawnictwo WAM.
Gawlicz K., Zwiernik J. (2014). W drodze ku innej edukacji w instytucjach dla małych dzieci w: Poprzez praktykę do profesjonalizmu: przygotowanie do zawodu nauczyciela. W: Kutrowska B., Pereświet-Sołtan A. (red.). Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa.
Hausbarnadt A. (1990). Elementy wiedzy o teatrze. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Hausbarnadt A. (1983). Teatr w społeczeństwie. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Jansson T. (2006). Lato Muminków, Szuch-Wyszomirska I. (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Nasza Księgarnia.
Kabzińska Ł. (2001). Aksjologiczne aspekty wychowania w polskiej pedagogice kultury. W: Edukacja przełomu wieków wobec kwestii aksjologicznych. Ostrowska U. (red.). Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Kalinowska K. (2018). Kulturowy entourage pedagogiki teatru. W: Pedagogika teatru. Kierunki, refleksje, perspektywy. Czarnota-Misztal J., Szpak M. (red.). Warszawa: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.
Kazimierczak Sz. (2015). Teatralna inicjacja. Dostępny na: http://www.teatr-pismo.pl/przeglad/1265/teatralna_inicjacja (otwarty: 30.01.2019).
Milerski B. (2009). Pedagogika kultury: zagadnienie teoretycznej tożsamości. W: Humanistyczno-antropologiczna ewolucja pedagogiki kultury. Konsekwencja dla teorii i praktyki. Gajda J. (red.). Kraków: Impuls.
Milerski B. (2010). Pedagogika kultury. W: Pedagogika tom 4: Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji. Śliwerski B. (red.). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Milerski B. (2014). Pedagogika kultury. W: Pedagogika 1. Podręcznik Akademicki. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.). Warszawa: PWN.
Morszczyńska U., Morszczyński W. (2010). Aksjologiczne barwy dziecięcego świata. W: Dziecko w świecie wartości. Część pierwsza. Aksjologiczne barwy dziecięcego świata. Dymara B. (red.). Kraków: Impuls.
Signorelli-Volpicelli M. (1965). Wychowujące znaczenie teatru. W: Wychowanie przez sztukę Wojnar I. (wybór, wstęp, red.). Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.
Tomaszewska E. (2014). W poszukiwaniu nowego teatru dla dzieci. W: Sztuka–edukacja–kultura. Z teorii i praktyki edukacji artystycznej. Szuścik U., Linkiewicz E. (red.). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Turlejska B. (1997). Odniesienia aksjologiczne działań teatralnych. W: Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne. Kułokowicz T., Nowak M. (red.). Lublin: Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Tyszkowa M. (1966). Niektóre problemy recepcji widowiska teatralnego przez dzieci. „Przegląd Psychologiczny”, z. 12, s. 112–139.
Tyszkowa M. (1969). Recepcja sztuki teatralnej przez dzieci. „Nowa Szkoła”, z. 3, s. 35–36.
Wiśniewska M. (2018). W stronę polskiego modelu pedagogiki teatru w: Pedagogika teatru. Kierunki, refleksje, perspektywy. Czarnota-Misztal J., Szpak M. (red.). Warszawa: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.
Wojnar I. (1984). Sztuka jako podręcznik życia. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Żardecki W. (2009). Wprowadzenie do wiedzy o teatrze dla pedagogów. W: Pedagogika i kultura. Pomiędzy teorią a praktyką. Bobrowicz W. (red.). Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Zakład Pedagogiki Kultury.
Google Scholar