Bałandynowicz A., Pytka L., Zacharuk T. (2015). Edukacja inkluzyjna. Konteksty indywidualistyczne, wspólnotowe i transpersonalne. Siedlce: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego.
Google Scholar
Bandura A. (1982). The assessment and predictive generality of self-percepts of efficacy. „Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry”, 13 (3), 195–199.
DOI: https://doi.org/10.1016/0005-7916(82)90004-0
Google Scholar
Beck U. (2012). Społeczeństwo światowego ryzyka. W poszukiwaniu utraconego bezpieczeństwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Bifulco A. (2007). Familial paterns of stress. W: Fink G. (red.). Encyclopedia of stress. Wyd. 2. New York: Academic Press.
Google Scholar
Czapiński J. (2000). Indywidualna jakość życia. W: Czapiński J., Panek T. (red.). Diagnoza społeczna. Warunki i jakość życia Polaków oraz ich doświadczenia z reformami systemowymi po 10 latach transformacji. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.
Google Scholar
Czapiński J., Panek T. (red.). (2014). Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, MPiPS.
Google Scholar
Fidelus A. (2012). Determinanty readaptacji społecznej skazanych. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Giddens A. (2004). Socjologia. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Grotowska-Leder J., Faliszek K. (red.). (2005). Ekskluzja i inkluzja społeczna. Diagnoza – uwarunkowania – kierunki działań. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne Akapit.
Google Scholar
Hobfoll S.E. (2006). Stres, kultura i społeczność. Psychologia i filozofia stresu. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Hobfoll S.E., Walfisch S. (1984). Coping with a threat to life. A longitudinal study of self-concept, social support, and psychological stress. „American Journal of Community Psychology”, 12 (1), s. 87–100.
Google Scholar
Konopczyński M. (2010). Nowa resocjalizacyjna szkoła warszawska – twórcza resocjalizacja w kontekście kształcenia akademickiego. „Resocjalizacja Polska”, nr 1, s. 104.
Google Scholar
Kowalak T. (1998). Marginalność i marginalizacja społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Lachowicz-Tabaczek K. (2004). Znaczenie naiwnych koncepcji w procesie percepcji i adaptacji do zmian. W: Maruszewski T. Adaptacja do zmian. Kolokwia Psychologiczne, t. 12. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.
Google Scholar
Pospiszyl I. (2003). Ofiary chroniczne – przypadek czy konieczność. Warszawa: APS.
Google Scholar
Pytka L. (2010). Pedagogika resocjalizacyjna w Uniwersytecie Warszawskim. Wczoraj, dziś, jutro? „Resocjalizacja Polska”, nr 1, s. 41.
Google Scholar
Radlińska H. (1935). Stosunek wychowawcy do środowiska społecznego. Szkice z pedagogiki społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Nasza Księgarnia.
Google Scholar
Sęk H., Cieślak R. (red.). (2006). Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Teodorczyk T. (2005). Persona non grata: o wykluczeniach wewnętrznych i zewnętrznych. W: Orłowska M. (red.). Skazani na wykluczenie. Warszawa: APS.
Google Scholar