Login
Zarejestruj
Zaloguj
 
Polish
English
Polish
Aktualny numer
Archiwum
Aktualności
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Zgłoś tekst
Polityka prywatności
Kontakt
Tom 6 Nr 1 (2016)
Forum Pedagogiczne
Opublikowane:
2017-01-11
Od redakcji
Od redakcji
Dariusz Stępkowski Emilia Śmiechowska-Petrovskij Kinga Krawiecka
11-18
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.01
PDF
Dział tematyczny
Aksjologiczne dylematy niepełnosprawności w postintegracyjnej przestrzeni społecznej
Maria Chodkowska
19-35
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.02
PDF
Stan i rozmiary udziału dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością w edukacji włączającej w Polsce
Iwona Chrzanowska
37-56
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.03
PDF
Rola zasobów wewnętrznych i zewnętrznych w modelu relacyjnej inkluzji społecznej
Anna Fidelus
57-70
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.04
PDF
„Uczyć się, aby żyć wspólnie” w koncepcji Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku
Edyta Wolter
72-80
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.05
PDF
Badanie roli czynnika niepełnosprawności w tworzeniu umysłowej reprezentacji kategorii złożonej
Nawoja Mikołajczak-Matyja
81-100
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.06
PDF
Rola technologii wspomagających w funkcjonowaniu społecznym uczniów z niepełnosprawnością wzroku w kontekście edukacji włączającej
Jarosław Wiazowski
101-114
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.07
PDF
Rehabilitacja i edukacja osób z dysfunkcją wzroku w dobie rozwoju nauk i nowych technologii
Marzena Dycht
115-130
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.08
PDF
Nurty badawcze we współczesnych zagranicznych studiach poświęconych problematyce niepełnosprawności wzrokowej
Emilia Śmiechowska-Petrovskij
131-148
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.09
PDF
Rola samooceny w kształtowaniu optymizmu osób słabowidzących
Beata Szabała
149-166
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.10
PDF
Funkcjonowanie osoby stopniowo tracącej wzrok w przestrzeni edukacyjno-rehabilitacyjnej
Kornelia Czerwińska
168-180
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.11
PDF
Niewidomy odbiorca sztuki – społeczne, edukacyjno-rehabilitacyjne znaczenie audiodeskrypcji przedstawień teatralnych dla osób z niepełnosprawnością wzroku
Małgorzata Paplińska
181-194
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.12
PDF
Język sztuki – analiza porównawcza twórczości plastycznej artystów (nie)pełnosprawnych
Anna Steliga
195-211
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.13
PDF
Działalność artystyczna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i studentów – jako zaprzeczenie arteterapii
Kinga Krawiecka
213-222
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.14
PDF
Wybrane metody terapii w procesie leczenia dziecka przewlekle chorego
Martyna Żelazkowska
223-232
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.15
PDF
Autopercepcja u dzieci z chorobą przewlekłą
Iwona Konieczna
234-246
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.16
PDF
Obraz siebie i małżeństwa u współmałżonków osób z niepełnosprawnością ruchową. Perspektywa stygmatyzacji przeniesionej
Stanisława Byra Monika Parchomiuk
247-265
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.17
PDF
Studenci z niepełnosprawnościami: doświadczenia, potrzeby, wyzwania
Marlena Kilian
268-282
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.18
PDF
Więzienna służba zdrowia w trosce o stan osób przewlekle chorych, zaburzonych i niepełnosprawnych
Iryna Kurlak
283-296
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.19
PDF
Colloquia
Myths and stereotypes related to people with visual disability
Marzena Dycht
297-316
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.20
PDF (English)
Debiuty
Rehabilitacja społeczno-zawodowa dorosłych osób autystycznych. Wprowadzenie do zagadnienia
Joanna Buława-Halasz
317-325
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.21
PDF
Edukacja seksualna jako element wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną
Agnieszka Lewko
327-337
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.22
PDF
Osoby z niepełnosprawnością w dziełach sztuki w ujęciu pedagogicznym
Katarzyna Szolc
339-348
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.23
PDF
Możliwości prezentacji i upowszechniania sztuki osób z niepełnosprawnością intelektualną
Sabina Pawlik
349-360
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.24
PDF
Recenzje
Jerzy Król, Wyznaczniki współczesnego systemu wychowania i edukacji w Szwecji, Wydawnictwo KUL, Lublin 2014, 294 ss.
Ewa Teodorowicz-Hellman
361-363
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.25
PDF
Wychowanie integralne w edukacji katolickiej. Idee – twórcy – instytucje, red. s. M. Loyola Opiela, Ewelina Świdrak, Małgorzata Łobacz, Wydawnictwo KUL, Lublin 2014, 377 ss.
Stanisław Chrobak
365-367
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.26
PDF
Roman Jusiak, Andrzej Łuczyński, Lidia Pietruszka, Tomasz Wach, Szkice z pedagogiki, opieki międzyludzkiej, pracy resocjalizacyjnej i pedagogiki chrześcijańskiej, Wydawnictwo KUL, Lublin 2015, ss. 360
Beata Krajewska
369-372
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.27
PDF
Kronika
Wykład otwarty prof. Krassimira Stojanova (Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt) pt. „Sprawiedliwość edukacyjna z perspektywy filozofii wychowania” (Warszawa, 23 listopada 2015 r.)
Dariusz Stępkowski
373-375
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.28
PDF
Wykład otwarty prof. Hasana Ündera (Ankara University) pt. „Edukacja w islamie. Aktualny stan wychowania moralnego i religijnego w Turcji” (Warszawa, 19 listopada 2015 r.)
Dariusz Stępkowski
377-379
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.29
PDF
Międzynarodowa konferencja naukowa „Kształcenie moralno-etyczne i kompetencje: zadania systemu oświatowego w nowoczesnym społeczeństwie” (Warszawa, 20–22 listopada 2015 r.)
Dariusz Stępkowski
381-386
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.30
PDF
Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt. „Zasoby wewnętrzne i rodzinne wychowanków młodzieżowych ośrodków socjoterapii w sieci wsparcia społecznego” (Warszawa, 4 marca 2016 r.)
Aleksandra Strzelecka
387-388
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.31
PDF
Konferencja „PlatMat: narzędzia informatyczne dla włączającej edukacji matematycznej uczniów z dysfunkcjami narządu wzroku” (Instytut Maszyn Matematycznych w Warszawie, 28 października 2015 r.)
Emilia Śmiechowska-Petrovskij
389-391
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.32
PDF
Wydawnictwo Naukowe UKSW
ul. Dewajtis 5, domek nr 2
01-815 Warszawa
email:
wydawnictwo@uksw.edu.pl
tel. +48 22 561 88 35
Ważne adresy:
https://uksw.edu.pl/pl/
https://wydawnictwo.uksw.edu.pl
O platformie:
Copyright 2019 by
UKSW
OJS Support and Customization by
LIBCOM
Platform & workfow by
OJS/PKP