Borowicz A. (2020). Stres rodzicielski a wsparcie społeczne. Podstawy programu pomocy psychopedagogicznej dla rodziców dzieci z uszkodzeniami słuchu. Nie głos, ale słowo… 6. Lublin: KUL.
Google Scholar
Bouton S., Bertoncini J., Serniclaes W., Cole P. (2011). Reading and reading-related skills in children using cochlear implants: prospects for the influence of Cued Speech. „Journal of Deaf Studies and Deaf Education”. 16(4): 458-73. DOI: 10.1093/deafed/enr014. s. 1-16.
Google Scholar
Cued Speech Europa - POLISH II - flashcardy do nauki Metody Fonogestów -https://www.flashmind.eu/flashcards/viewer/1507 (otwarty 9.01.2023).
Google Scholar
Descourtieux, C., Groh, V., Rusterholtz, A., Simoulin, I., & Busquet, D. (1999). Cued Speech and the stimulation of communication: An advantage in cochlear implantation. „International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology”, 47, s. 205-207.
Google Scholar
Domagała-Zyśk E., Becucci S., De Bock S., Borowicz A., Ceccarelli C., De Corte I., Ebouaney A., Dolza E., Kołodziejczyk R., Loi G., Ochmann A., Ochmann W, and Krakowiak K. (2021). Fonogesty - metoda i jej zastosowanie. /The Cued Speech system and its practice. Brussels.
Google Scholar
International Academy Supporting Adaptations of Cued Speech -https://www.academieinternationale.org/ (otwarty 9.01.2023).
Google Scholar
Kołodziejczyk R. (2021). Jak dzieci z uszkodzeniem słuchu radzą sobie z trudnościami językowymi? Nie głos, ale słowo... 8. Lublin: KUL.
Google Scholar
Krakowiak K. (2001). Metoda fonogestów jako urzeczywistnienie myśli Jana Siestrzyńskiego. W: Materiały konferencyjne po Sympozjum naukowym z okazji 80 rocznicy powstania szkoły dla niesłyszących w Wejherowie. 21 września 2001r. s. 10-25.
Google Scholar
Krakowiak K. (2015). Wizualizacja mówienia i wychowanie językowe z zastosowaniem fonogestów. W: Surdologopedia. Teoria i praktyka. E. Muzyka-Furtak. Gdańsk: Harmonia Universalis. s. 284-297.
Google Scholar
Krakowiak K., Sękowska J. (1996). Mówimy z fonogestami. Przewodnik dla rodziców i przyjaciół dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Krakowiak K., Leszka J. (2000). Efekty wykorzystania fonogestów w procesie formowania języka dzieci niesłyszących. „Audiofonologia” Tom XVII, s. 21-40.
Google Scholar
Krakowiak K. (2023). Perspektywy wychowania językowego oraz edukacji dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu. Lublin: KUL.
Google Scholar
Krakowiak K. (2009). Dlaczego wybrałam Cued Speech i opracowałam polskie fonogesty. W: Metoda fonogestów w Stanach Zjednoczonych i w Polsce. Wspomaganie rozwoju językowego dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem. E. Domagała-Zyśk (red.). Lublin: KUL. s. 271-281.
Google Scholar
Lachs L., Pisoni D. B., Kirk K. I., Use of Audiovisual Information in Speech Perception by Prelingually Deaf Children with Cochlear Implants: A First Report. „Ear Hear”, 2001, 22 (3): s. 236–251.
Google Scholar
Leybaert, J., Colin, C. (2007). Le rôle des informations visuelles dans le développement du langage de l'enfant sourd muni d'un implant cochléaire [Role of visual information in the development of language in deaf children with cochlear implants]. „Enfance” 59 (3), s. 245–253
Google Scholar
Siestrzyński J. (1820). Teoria i mechanizm mowy z zastosowaniem do nauki czytania dla wszystkich, a do nauki wymawiania dla głuchoniemych dzieci, z dodaniem uwag nad sposobem nauczania tychże. Maszynopis.
Google Scholar
Worsfold A. (2009). Implanty ślimakowe i fonogesty – doświadczenia międzynarodowe. W: Metoda fonogestów w Stanach Zjednoczonych i w Polsce. Wspomaganie rozwoju językowego dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem. E. Domagała-Zyśk (red.). Lublin: KUL. s. 244-248.
Google Scholar