Annuarium Statisticum Ecclesiae in Polonia. Dane za 2021. (2022). Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego SAC, Warszawa, ISBN: 978-83-85945-42-0.
Google Scholar
Cichoń W. (1996). Wartości, człowiek, wychowanie, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, ss. 180, ISBN: 83-233-0974-4
Google Scholar
Demel M. (1999). Pedagogika zdrowia. W: L. Turos (red.), Pedagogika ogólna i subdyscypliny. Warszawa, s. 236-254.
Google Scholar
Doktór T. (1999). Nowe ruchy religijne i parareligijne w Polsce. Mały słownik. Wyd. Verbinum, ISBN 8371920741, ss. 138.
Google Scholar
Dolińska-Zygmunt G. (2000). Podmiotowe uwarunkowania zachowań promujących zdrowie Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN, ss. 176, ISBN: 8385459448.
Google Scholar
Encyklopedia PWN; https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/duchowosc;3894715.html (dostęp; 15.07.2023).
Google Scholar
Fiedorczuk N. (2021). Wspieranie rozwoju duchowego dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Praca licencjacka Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, promotor dr Leszcz-Krysiak A., ss. 92.
Google Scholar
Gibson L.C. (2018). Dorosłe dzieci niedojrzałych emocjonalnie rodziców. Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, ss. 256, ISBN: 9788323344285.
Google Scholar
Gołaszewska M. (1995). Poetyka duchowości [w:] M. Gołaszewska (red.) Oblicza nowej duchowości. Dyskusja o funkcjach piękna, dobra i prawdy na przełomie tysiącleci, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s.207-208.
Google Scholar
Heszen-Niejodek I., Gruszczyńska E. (2004). Wymiar duchowy człowieka, jego znaczenie w psychologii zdrowia i jego pomiar, Przegląd Psychologiczny, T. 47, Nr 1, 15-31.
Google Scholar
https://unicef.pl/chce-pomoc/nasze-akcje/ratowanie-zycia-dzieci/kryzys-zdrowia-psychicznego (dostęp; 15.07.2023).
Google Scholar
Jeżowski M. (2010). Duchowość – paradygmat socjologii religii czy socjologii moralności? A może socjologia duchowości?[w] Libiszowska-Żółkowska M., Grotowska S. Religijność i duchowość. Dawne i nowe formy, Rozdział: Duchowość jako przemiana. Nowa teoria duchowości i jej zastosowanie w badaniach, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków, s. 66-78, ISBN 978-83-7688-022-8.
Google Scholar
Korczak J. (2012). Jak kochać dziecko. Dziecko w rodzinie. Wyd. Biuro Rzecznika Praw Dziecka. Opracowanie tekstu na podstawie wydania z 1993. [w:] Dzieła tom 7, ss. 174, ISBN 978-83-89658-26-5
Google Scholar
Kowalska-Myśliwiecka S., Skiert A., Bernat M. (2022). Szanse i zagrożenia świata wirtualnego dla dzieci i młodzieży szkolnej. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Nauk Społecznych z Siedzibą w Lublinie, 11(1), 113–122. https://doi.org/10.58562/zns.14774.
Google Scholar
Kunowski S. (1993). Podstawy współczesnej pedagogiki, Wyd. Salezjańskie. Warszawa, s. 265, ISBN : 838552861X.
Google Scholar
Marszałek L. (2018). Pedagogiczne wspomaganie rozwoju duchowego dziecka w aspekcie jego integralnego zdrowia, Seminare, t. 39/2018, nr 2, s. 107-118.
Google Scholar
Miller L. (2016). Czy dzieci powinny wierzyć w Boga?, Wydawnictwo Samsara, Białystok, ss. 400.
Google Scholar
Oficjalna strona Polskiego Towarzystwa Opieki Duchowej w Medycynie: http://ptodm.org.pl (dostęp: 15.07.2023).
Google Scholar
Ostrowska A. (1999). Styl życia a zdrowie: z zagadnień promocji zdrowia. Wyd. Instytut Filozofii i Socjologii PAN, ss. 220, ISBN 8387632333.
Google Scholar
Pawlikowski J. (2013). Problemy metodologiczne w badaniach nad związkiem pomiędzy religijnością a zdrowiem, Studia Metodologiczne Nr 2013/30, s. 123-144.
Google Scholar
Piotrowski J. (2018). Transcendencja duchowa. Perspektywa psychologiczna. Wydawnictwo Liberti Libri, s. 20.
Google Scholar
Puchalski Ch.M. (2016). Uwzględnienie duchowości w opiece nad chorym – niezbędny element opieki zorientowanej na pacjenta. Med. Prakt.,; 5: 116–124.
Google Scholar
Rocznik Demograficzny 2022. Główny Urząd Statystyczny; dostęp (15.07.2023): https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-statystyczne/roczniki-statystyczne/rocznik-demograficzny-2022,3,16.html
Google Scholar
Schmidt G. (2000). Zdrowie duchowe – siłą do tego, żeby być człowiekiem. Studia Warmińskie 37/2, 535-550.
Google Scholar
Sęk H. (1997). Psychologia wobec promocji zdrowia. (s. 40-61). [w:] Heszen-Niejodek I., Sęk H. (red.), Psychologia zdrowia. Warszawa, Wyd. PWN, Warszawa, ss. 371, ISBN: 978-83-011-5050-1.
Google Scholar
Sieradzka-Baziur B. (2022). Rozwój duchowy dziecka w pedagogice Janusza Korczaka. Horyzonty Wychowania, 21(58), 11-21. https://doi.org/10.35765/hw.2022.2158.03
Google Scholar
Słońska Z. (1994). Promocja zdrowia – zarys problematyki. „Promocja Zdrowia. Nauki Społeczne i Medycyna”, nr 1-2, s. 37-52.
Google Scholar
Słońska Z., Misiuna M. (1993). Promocja zdrowia. Słownik podstawowych terminów. Warszawa, Agencja Promo-Lider, ss. 70.
Google Scholar
Syrek E. (2019). Zdrowie psychiczne, higiena psychiczna – edukacja dla dobrostanu psychicznego – aktualność koncepcji i poglądów Kazimierza Dąbrowskiego, „Pedagogika społeczna”, nr 3(73), s. 223-235, DOI: https:doi.org/10.35464/1642-672X.PS.2019.3.1.
Google Scholar
Szredzińska, R. (2022). Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. [w]: Sajkowska M., Szredzińska R. (red.), Dzieci się liczą 2022. Raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, s. 136–157; dostęp: https://fdds.pl/_Resources/Persistent/4/b/2/8/4b284d3df9b1087f1d2d0c9724538c9c6f24bf6e/Dzieci%20si%C4%99%20licz%C4%85%202022%20-%20Zdrowie%20psychiczne%20dzieci%20i%20m%C5%82odzie%C5%BCy.pdf; (16.07.2023).
Google Scholar
Walkowiak N. (2020). Wychowanie religijne w systemie pedagogicznym Marii Montessori w Polsce i we Włoszech.Wyd. Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, Kraków 2020, ss. 240; DOI http://dx.doi.org./10.15633/9788374388962.
Google Scholar
Woynarowska B. (2017), Edukacja zdrowotna. Postawy teoretyczn-Metodyka-Praktyka, Wyd. PWN Warszawa, ss. 517, ISBN: 978-83-01-19204-4.
Google Scholar