Blackburn S. (2004). Oksfordzki słownik filozoficzny. Warszawa: Książka i Wiedza.
Google Scholar
Bourdieu P. (2009). O telewizji. Panowanie dziennikarstwa, tłum. K. Sztandar-Sztanderska, A. Ziółkowska, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Femiak T., Krasuska-Righesso B., Szymanowski K. (2010). Czy Sokrates polubiłby kawę? „Edukacja filozoficzna”, nr 50, s. 177-190.
Google Scholar
Folkierska A. (1995). Kształcąca funkcja pytania. Perspektywa hermeneutyczna. W: Rutkowiak J. (red.). Odmiany myślenia o edukacji. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Gołębniak B. D. (1998). Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – Biegłość – Refleksyjność. Toruń – Poznań: Wydawnictwo Edytor.
Google Scholar
Habermas J. (2002). Teoria działania komunikacyjnego, t. 2: Przyczynek do krytyki rozumu funkcjonalnego, tłum. Kaniowski A. M., Warszawa: Wydawnictw o Naukowe PWN.
Google Scholar
Hadot P. (2003). Filozofia jako ćwiczenie duchowe. Warszawa: Fundacja Aletheia.
Google Scholar
Heidegger M. (2000). Co zwie się myśleniem?, tłum. Mizera J., Warszawa; Wrocław: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Janus K. (oprac.). (2011). Słownika pedagogiki i psychologii. Zagadnienia. Pojęcia. Terminy. Warszawa: Buchmann.
Google Scholar
Kwiatkowska H., Gołębniak B. D. (2012). Wprowadzenie: Pytanie o obszary i strategie „domykania” kwalifikacji nauczycielskich. W: Gołębniak B. D., Kwiatkowska H. (red.). Nauczyciele. Programowe (nie)przygotowanie. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar
Lipman M., Sharp A. M., Oscanyan F. S. (red.). (2008). Filozofia w szkole. Warszawa: Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
Google Scholar
Martens E., Schnadelbach H. (1995). O aktualnej sytuacji filozofii. W: Martens E., Schnadelbach H. Filozofia: podstawowe pytania. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Google Scholar
Nelson L. (1994). Metoda sokratyczna. W: Nelson L. O sztuce filozofowania. Kraków: Wydawnictwo Baran i Suszczyński.
Google Scholar
Ostrowski W. (2009.) O kształceniu filozoficznym oraz dydaktyce filozoficznej. W: Pancewicz A., Olejarczyk A., Jaskóła J. (red.). Philosophiae itinera: studia i rozprawy ofiarowane Janinie Gajdzie-Krynickiej. Wrocław: Wydawnictwo Instytutu Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego, Oficyna Wydawnicza ATUT.
Google Scholar
Phillips Ch. (2005). Sokrates Café. Świeży smak filozofii. Warszawa: Wydawnictwo Szafa Ewa Korczewska & Wydawnictwo Punkt Jacek Dziaczkowski.
Google Scholar
Pobojewska A. (2012). Początek filozofii: postawy, motywacje, umiejętności. W: Pobojewska A. (red.). Filozofia. Edukacja interaktywna. Metody – Środki – Scenariusze. Warszawa: Stentor.
Google Scholar
Pobojewska A. (2012). Co to znaczy filozofować? „Analiza i egzystencja”, nr 15, s. 99-117.
Google Scholar
Rutkowiak J. (1992). O dialogu edukacyjnym. Rusztowanie kategorialne. W: Rutkowiak J. (red.). Pytanie, dialog, edukacja: praca zbiorowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar