Błądek M. (2013). Autyzm – problem wciąż nieznany. „Problemy opiekuńczo – wychowawcze”, no 2, 16-10.
Forma P. (2020). Wokół problematyki rodzicielstwa wielodzietnego, Wielowymiarowość ujęć pedagogicznych. Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Gałka U., Pęczkowska E. (2009). One są wśród nas. Dzieci z autyzmem. Warszawa: CMPPP.
Kacperczyk A. (2006). Wsparcie społeczne w instytucjach opieki paliatywnej i hospicyjnej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Kehily M.J. (2008). Wprowadzenie do badań nad dzieciństwem. Kraków:WAM.
Kózka M. (2010). Wsparcie społeczne w chorobie. In: Kózka M., Płaszewska- Żywko L. (ed.). Modele opieki pielęgniarskiej nad chorym dorosłym: podręcznik dla studiów medycznych. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
Łuszczyńska A., Kowalska M., Mazurkiewicz M., Schwarzer R. (2006). Berlińskie Skale Wsparcia Społecznego (BSSS). Wyniki wstępnych badań nad adaptacją skali i ich własnościami psychometrycznymi. „Studia Psychologiczne”, no 44, 17-27.
Maciarz A.(2009). Trudne dzieciństwo i rodzicielstwo. Warszawa: PWN.
Matyjas B. (2012). Dzieciństwo na wsi. Warunki życia i edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
Pisula E. (2000). Autyzm u dzieci. Diagnoza, klasyfikacja, etiologia. Warszawa: PWN.
Pisula E. (2005). Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii. In: Błeszyński J. (ed.). Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
Rozetti – Szymańska A., Wójcik J., Pietras T. (2010). Zarys terapii pedagogicznej dzieci z autyzmem. In: Pietras T., Witusik A., Gałecki P. (ed.) Autyzm – epidemiologia, diagnoza i terapia. Wrocław: Wydawnictwo CONTINUO.
Ruszkiewicz D. (2014). Kobieta ciężarna w sieci wsparcia społecznego. „Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze”, no 5, 46-54.
Smolińska – Theiss B. (1993). Dzieciństwo w małym mieście. Warszawa: UW.
Theiss B.(2010). Rozwój badań nad dzieciństwem — przełomy i przejścia. „Chowanna”, 1(34), 13-27.
Woodhead M (2009). Childhood studies. Past, present and future. In: Kehily M.J. (ed.). An Introduction to Childhood Studies. Berkshire: Open University Press, 17-34.
Zamkowska A. (2009). Wsparcie edukacyjne uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w różnych formach kształcenia na I etapie edukacji. Radom: Wydawnictwo UTH.
Życińska A. (2020). Wsparcie społeczne i pedagogiczne rodzin i dzieci z autyzmem Kielce: UJK (unpublished doctoral dissertation).
Google Scholar