Babiński G. (1997). Pogranicze polsko-ukraińskie: etniczność, zróżnicowanie religijne, tożsamość. Kraków: Zakład Wydawniczy „Nomos”.
Google Scholar
Borowski Z. (1997). Statystyka obszarów transgranicznych. Statystyka regionalna. sondaż i integracja danych. w: J. Paradysz (red.). Materiały z konferencji naukowej Baranowo 25-27.09.1009. Poznań. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
Google Scholar
Borowski Z. (2004). Wybrane metody statystyki opisowej i wnioskowania statystycznego. Wałbrzych. Wałbrzyska Szkoła Wyższa Zarządzania i Przedsiębiorczości.
Google Scholar
Brzezińska A.W., Hulewska A., Słomska J. (2006). Edukacja regionalna. Warszawa: WN PWN.
Google Scholar
Chojnacka-Synaszko, B. Kozieł (2009). Przynależność terytorialna młodzieży jako element tożsamości narodowej. W: Poczucie tożsamości i stosunek młodzieży do wybranych kwestii społecznych – studium z pogranicza polsko-czeskiego. Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E., Szczurek-Boruta A. (red.). Cieszyn-Warszawa-Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Gajdzica A., Ogrodzka-Mazur E. (2009). Obraz szkoły na Pograniczu w kontekście oczekiwań edukacyjnych uczniów. W: T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta (red.) Poczucie tożsamości i stosunek młodzieży do wybranych kwestii społecznych – studium z pogranicza polsko-czeskiego. Cieszyn-Warszawa-Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Grabowska B. (2000). Szkoła w środowisku zróżnicowanym kulturowo. W: T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta (red.). Szkoła na pograniczach. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Grabowska B. (2013). Poczucie tożsamości młodzieży uczącej się w szkołach z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Guilforda J. P. (1960). Podstawowe metody statystyki w psychologii i pedagogice. Warszawa: WN PWN.
Google Scholar
Harwas-Napierała, B., Trempała, J. (2002). Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kadłubiec D: Rola języka ojczystego w nauczaniu i wychowaniu. W: M. Rakowska, Z. Rakowski (red.). 150 – lecie polskiego szkolnictwa w Gnojniku. Seminarium z okazji 150-lecia polskiego szkolnictwa w Gnojniku w dniu 7.11.2003. Brak miejsca i daty wydania, Macierz Szkolna przy Przedszkolu i Szkole Podstawowej w Gnojniku.
Google Scholar
Lewowicki T. (1994). Poczucie tożsamości narodowej młodzieży – stałość i zmienność. W: Poczucie tożsamości narodowej młodzieży. Studium z pogranicza polsko-czeskiego.
Google Scholar
Lewowicki T. (red.). Cieszyn: Filia UŚ.
Google Scholar
Lewowicki T. (1995). Problemy tożsamości narodowej – w poszukiwaniu sposobów uogólnionych ujęć w kwestii poczucia tożsamości zachowań z tym poczuciem związanych. W: Urlińska M. M. (red.). Edukacja a tożsamość etniczna. Toruń: Wydawnictwo UKM.
Google Scholar
Lewowicki T. (2001). Szkic do teorii zachowań tożsamościowych. W: T. Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E. (red.). W poszukiwaniu teorii przydatnych w badaniach międzykulturowych. Olecko: Wszechnica Mazurska.
Google Scholar
Łobocki M. (1978). Metody badań pedagogicznych. Warszawa: WN PWN.
Google Scholar
Michna E. (2004). Etyczny wymiar tożsamości etnicznej w sytuacji zmiany identyfikacji narodowej. W: Flis M. (red.). Etyczny wymiar tożsamości kulturowej. Kraków: Zakład Wydawniczy „Nomos”.
Google Scholar
Nikitorowicz J. (2005). Kreowanie tożsamości dziecka. Gdańsk. GWP.
Google Scholar
Nikitorowicz J., Sobecki M. (1999). Edukacja międzykulturowa w wymiarze instytucjonalnym. Białystok: Wydawnictwo „Trans Humana”.
Google Scholar
Ossowski S. (1967). Analiza socjologiczna pojęcia ojczyzny. W: Ossowski S. (red.). Z zagadnień psychologii społecznej. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Różańska A. (2012). Religijność i tożsamość religijna w badaniach międzykulturowych praktyce edukacyjnej. W: T. Lewowicki, A. Różańska, U. Klajmon-Lech (red.): Religia i edukacja międzykulturowa. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: WAiP.
Google Scholar
Rusek H. (2002). Religia i tożsamość pogranicza – raport z badań. W: T. Lewowicki, A. Różańska, Klajmon U. (red.). Kwestie wyznaniowe w społecznościach wielokulturowych. Kraków. Zakład Wydawniczy „Nomos”.
Google Scholar
Sadowski A. (1995). Pogranicze polsko-białoruskie: tożsamość mieszkańców. Białystok: Wydawnictwo „Trans Humana”.
Google Scholar
Szczepański J. (1988). O indywidualności. Warszawa: Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych,
Google Scholar
Szczurek-Boruta A. (1999). Edukacja szkolna na pograniczu polsko-czeskim. (Z badań społeczności Śląska Cieszyńskiego). W: Nikitorowicz J., Sobecki M. (red.) Edukacja międzykulturowa w wymiarze instytucjonalnym. Białystok: Wydawnictwo „Trans Humana”.
Google Scholar
Szczurek-Boruta A. (2007). Edukacja i odkrywanie tożsamości w warunkach wielokulturowości. Katowice – Cieszyn – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Szczurek-Boruta A. (2010). Jakość życia i wychowanie – kilka tendencji, hipotez i uwag. W: Szuścik U. (red.). Studia z teorii i historii wychowania oraz nauk pokrewnych. Tom jubileuszowy poświęcony Profesor Wiesławie Korzeniowskiej. Katowice-Cieszyn-Ustroń: Galeria „Na Gojach”, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Szczurek-Boruta A. (2013). Uczenie się i uwrażliwianie kulturowe w bezpośrednim kontakcie z innym człowiekiem – warunki kształtowania się tożsamości i integracji społecznej. W: Sobecki M., Danilewicz W., Sosnowski T. (red.). Pedagogika społeczna wobec zmian przestrzeni życia społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Szczurek-Boruta A. (2014). O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości – konteksty, opinie studentów, propozycje. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Szczurek-Boruta A. (2014). Szkoła i jej rola w kształtowaniu tożsamości młodzieży. W: Tadeusz Lewowicki, W. Ogniewjuk, E. Ogrodzka-Mazur, S. Sysojewa (red.): Wielokulturowość i edukacja. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP.
Google Scholar
Szczurek-Boruta A., Grabowska B. (2009). Dynamika kształtowania się tożsamości młodzieży – ku tożsamości wzbogaconej. W: T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta (red.). Poczucie tożsamości stosunek młodzieży do wybranych kwestii społecznych – studium z pogranicza polsko-czeskiego. Cieszyn-Warszawa-Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Sztompka P. (2005). Socjologia zmian społecznych. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Urlińska M. M. (2007). Szkoła polska na obczyźnie wobec dylematów tożsamościowych. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar