Ablewicz K. Martiniusa J. Langevelda koncepcja pedagogiki jako systematycznej wiedzy o sytuacji wychowawczej [na:] https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/357/martinusa-j-langevelda- koncepcja-pedagogiki-jako-systematycznej-wiedzy-o-sytuacji-wychowawczej/article.pdf: dostęp elektroniczny: 11-09-2021.
Google Scholar
Baron-Cohen S. (2021). Poszukiwacze wzorów. Autyzm a ludzka wynalazczość, Sopot, wyd. Smak Słowa.
Google Scholar
Blume H. (1998). Neurodiversity: On the neurological underpinnings of Geekdom [w:] The Atlantic.
Google Scholar
Błeszyński J. J. (2020). Co osoby z autyzmem mówią nam o sobie. Raport z badań, Toruń, wyd. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Chudy W. (2006). Istota pedagogiki towarzyszenia [na:] http://dlibra.kul.pl/Content/32440/37816__Chudy--Wojciech----I_0000, dostęp elektroniczny: 11-09-2021.
Google Scholar
Cierzniewska R. (2021). Neuroróżnorodność studentów w uczelni wyższej w dyskursie kompensacyjno-terapeutycznym i dyskursie otwierania potencjału, cz. I [w:] Horyzonty wychowania, s. 119-132.
DOI: https://doi.org/10.35765/hw.2182
Google Scholar
Cierzniewska R., Podgórska-Jachnik D. (2021). Kategorie otwierające na neuróżnorodność studentów. Pedagogiczne studium kontekstów edukacyjnych [w:] Studia Paedagogica Ignatiana, s. 15-38.
DOI: https://doi.org/10.12775/SPI.2021.5.001
Google Scholar
Fenton A., Krahn T. (2007). Autism, Neurodiversity and Equality Beyond the ‘Normal’ [in:] Journal of Ethics in Mental Health, p. 1-6.
Google Scholar
Folkierska A. (1990). Pytanie o pedagogikę, Warszawa, wyd. UW.
Google Scholar
Hay D. (1994), The biology of God: What is the current status of Hardy’s hypothesis?[w:] The International Journal for the Psychology of Religion, 4(1), 1-23.
DOI: https://doi.org/10.1207/s15327582ijpr0401_1
Google Scholar
Hohmann M. (1971), Die Pädagogik M.J.Langevelds. Untersuchungen zu seinem Wissenschaftsverständnis. Bochum. Kamp.
Google Scholar
Marek Z. S. J. (2017). Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa pedagogiki ignacjańskiej,Kraków, wyd. Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie.
Google Scholar
Manning E. (2013). Always More Than One: Individuation’s Dance, Durham and London, Duke University Press.
DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctv11smsmz
Google Scholar
Marek Z., Walulik A. (2019). Pedagogika świadectwa. Perspektywa antrologiczno-kerygmatyczna, Kraków, wyd. Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie.
Google Scholar
Konopczyński M. (1996). Twórcza resocjalizacja: wybrane metody pomocy dzieciom i młodzieży, Warszawa, wyd. MEN.
Google Scholar
Mariański J., Godność ludzka jako wartość i sposoby jej uzasadniania w opinii młodzieży [w:] Artykuły, Zeszyty Naukowe KUL 62 (2019), nr 4 (248).
DOI: https://doi.org/10.31743/zn.2019.62.4.01
Google Scholar
Nossol A., Religijne poznanie Boga w świetle nauki Kościoła, Collectanea Theologica (1971), 41/1, s. 53-69.
Google Scholar
Nowak M. (1996), Wartości w procesie dojrzewania osobowego [w:] Tradycja i wyzwania. Księga pamiątkowa na 75-lecie założenia Studium Pedagogicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego 1921-1996, red. K. Pacławska, Kraków, wyd. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas".
Google Scholar
Palka S. red. (2004), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Kraków, wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Prokopiuk W. (1998),Samokształcenie nauczycieli w kontekście humanistycznego paradygmatu rozwoju człowieka, Białystok, wyd. 69.
Google Scholar
Sawicki M. (1996), Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa, wyd. Naukowe "Semper".
Google Scholar
Savarese R.J. (2018). See It Feelingly: Classic Novels, Autistic Readers, and the Schooling of a No-Good English Professor, Durham and London, Duke University Press.
DOI: https://doi.org/10.1215/9781478002734
Google Scholar
Silberman S. (2021). Autyzm. Historia geniuszu natury i różnorodności neurologicznej, Białystok, wyd. Wydawnictwo Kobiece.
Google Scholar
Stróżewski W. (1987). O stawaniu się człowiekiem [w:] Zeszyty Naukowe UJ. Prace Pedagogiczne, z. 6.
Google Scholar
Zalewski D. (2013). O wychowaniu dzieci. Wychowanie katolickie w praktyce i teorii (na:)
Google Scholar
https://www.edukacja-klasyczna.pl/o-wychowaniu-dzieci-czyli-edukacja-katolicka-w-praktyce-i-teorii, dostęp elektroniczny: 11-09-2021.
Google Scholar
Zimny J., Założenia pedagogiki katolickiej jako nowa forma propozycji edukacyjnej (na:) https:// www.pedkat.pl› 39-pub › artkly › 234-ks-zimny-jan-z..., dostęp elektroniczny: 11-09-2021.
DOI: https://doi.org/10.1007/s13412-021-00668-3
Google Scholar
Źródła internetowe:
Google Scholar
Blum H. (1997). http://web.mit.edu/m-i-t/articles/index_blume.html, dostęp elektroniczny: 15.02.2022.
Google Scholar
Walker N. (2021). Toward a Neuroqueer Future: An Interview with Nick Walker, https://neuroqueer.com/wp-content/uploads/2021/07/Walker-2021-Toward-a-neuroqueer- future.pdf, dostęp elektroniczny: 15.02.2021.
Google Scholar
Klar E. (2020). The a collective. 2020. https://www.esteerelation.com/what-do-we-do. Last accessed on November 7, dostęp elektroniczny: 16.02.2022.
Google Scholar
Klar E, Wolfond A. (2018). Relationshapes: An artistic project that intra-acts collaboration with autistic experience, http://inflexions.org/diversityindiversity/relationshapes.html. (accessed September 7, 2020), dostęp elektroniczny: 16.02.2022.
Google Scholar
Singer J. (2016) NeuroDiversity: the birth of an idea. Available Kindle Online.
Google Scholar
https://www.amazon.com/NeuroDiversity-Birth-Idea-Judy-Singer-ebook/dp/
Google Scholar
Słownik języka polskiego PWN, https://sjp.pwn.pl/sjp/pluralizm, dostęp elektroniczny: 15-02-2022.
Google Scholar
Spectrum Suite Celebrating Neurodiversity Through Education, http://www.myspectrumsuite.com/meet-judy-singer/: dostęp elektroniczny :17.02.2022.
Google Scholar
https://www.amazon.com/NeuroDiversity-Birth-Idea-Judy-Singer-ebook/dp/B01HY0QTEE/ref=sr_1_1?s=fiona-hardware&ie=UTF8&qid=1469407620&sr=8-1&keywords=judy+singer+neurodiversity#navbar: dostęp elektroniczny:17.02.2022.
Google Scholar