Apeltt K.(2020). Stan psychiczny dzieci i młodzieży po 2 latach pandemii – raport. „Wychowanie Fizycznie i Zdrowotne”, 7-8.
Augustyn A.(1953). Dialogi i pisma filozoficzne. T.I. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Arystoteles (1953). Polityka. Wrocław: Wydawnictwo Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Borgosz J. (1989). Drogi i bezdroża filozofii pokoju (od Homera do Jana Pawła II). Warszawa: Wydawnictwo MON.
Bruner J. S. (2006). Kultura edukacji. Kraków: Universitas.
Campanella T.(1954). Państwo Słońca. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Cicero M.T.(1960). Pisma filozoficzne. T.II. Kraków: PWN.
Diderot D.(1953). Wybór pism filozoficznych: Warszawa: PIW.
Gajdamowicz H.(1997). Pedagogika pokoju – refleksje aksjologiczno-metodologiczne. „Biuletyn Badań nad Pokojem Uniwersytetu Łódzkiego”, z. 1.
Gliński Z. , Żmuda A.(2020). Epidemie i pandemie chorób zakaźnych. „Życie Weterynaryjne”, 95.
Hobbes T. (1954). Lewiatan, czyli materia, forma i władza państwa kościelnego i świeckiego, Kraków: PWN.
Jan Paweł II (2005). Przemówienie w Sao Paulo, 3 sierpnia1980, https://www.zyciezakonne.pl/dokumenty/kosciol/jan-pawel-ii/jan-pawel-ii-przemowienia-i-homilie/jan-pawel-ii-przemowienia-i-homilie-inne-przemowienia-i-homilie-poswiecone-zyciu-konsekrowanemu/ 1980-07-03-sao-paulo-milosc-i-duch-poswiecenia-toruja-droge-ewangelii-homilia-w-czasie-mszy-sw-ku-czci-bl-jose-de-anchieta-105388/ (data dostępu: 02.03.2023)
Jan Paweł II (2005). Encyklika Redemptor hominis. W: Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Kant I.(1993). O wiecznym pokoju. Zarys filozoficzny. Wrocław: Wydawnictwo UWr.
Kondziela J.(1992). Pokój w nauce Kościoła. Pius XII-Jan Paweł II. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Konstytucja Światowej Organizacji Zdrowia (1946) ratyfikowana przez Polskę w 1948 roku. Dz. U. 1948 nr 61, poz. 477.
Krajewska (2020). Pandemie w historii świata. „Wieś i Rolnictwo”, 3.
Last M.(2001). A dictionary of epidemiology. Oxford: Oxford University Press.
Lechicka J.(1953). Rola dziejowa S. Leszczyńskiego oraz wybór z jego pism. Toruń: Towarzystwo Naukowe.
Lucretius T.C.(1957). O naturze wszechrzeczy. Kraków: PIW.
Machiavelli N.(1984). Książę. Wrocław- Warszawa- Kraków: PIW.
Modrzewski A.F.(1953). Dzieła wszystkie. T.I. Warszawa: PIW.
Maj K., Skarżyńska K.(2020). Społeczeństwo wobec pandemii. Raport z badań. Fundacja im. S. Batorego. Warszawa: WSPS.
More T.(1954). Utopia. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Paweł VI (1983). Pojednanie drogą pokoju. Orędzie na VIII Światowy Dzień Pokoju 1975. W: Orędzia papieskie na światowy Dzień Pokoju, Paweł VI, Jan Paweł II, Rzym: Fundacje Jana Pawła II, Polski Instytut Kultury Chrześcijańskiej.
Paweł VI (1985). Populorum progressio, „Życie i Myśl”, 5-6.
Pawłucki A. (1996). Pedagogika wartości ciała. Gdańsk: Wydawnictwo Uczelniane AWF.
Platon (1958). Państwo z dodatkiem siedmiu ksiąg praw. T. I, II, Warszawa: PWN.
Plautus (1931). Komedje, t. 1, Kraków: Polska Akademia Umiejętności.
Poleszak W., Pyżalski J.(2020). Psychologiczna sytuacja dzieci i młodzieży w dobie pandemii. W: Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele. Warszawa: EduAkcja.
Procyk – Lewandowska, I.. Historia pandemii na świecie – koronawirus SARS-Cov-2 na tle innych pandemii, https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/historia-pandemii-na-swiecie-koronawirus-sars-cov-2-na-tle-innych-pandemii,6788,n,168 (data dostępu: 9.02.2023) Rousseau J. J. (1948). Umowa społeczna, Łódź: Marian Ginter. Księgarnia Wydawnictw Prawniczych i Naukowych.
Rosa R.(2005). Filozofia i edukacja do bezpieczeństwa. Siedlce: Wydawnictwo AP.
Rosa R. (2004). Wojna i pokój w nauce społecznej Kościoła. W: Pokój jako przedmiot badań. Teoria i praktyka edukacyjna, red. Jałmużna T., Michnowicz W. Łódź: PAN.
Toffler A. (2007). Szok przyszłości. Warszawa: Wydawnictwo Kupisz.
Stadtmuller-Wyborska E.(1991). O wychowaniu dla pokoju. Idea i praktyka w edukacji i świadomości polskiej młodzieży. Warszawa-Gdańsk: IBMwP.
Staszic S.(1959). Ród ludzki. T. I-III. Warszawa: PWN.
Wesołowska E.A.(2006). Współczesna pedagogika pokoju. W: Pokój, bezpieczeństwo i prawa człowieka w teorii i praktyce edukacyjnej, red. T. Jałmużna, R. Rosa. Łódź: Wydawnictwo Naukowe WSI
Wesołowska E.A. (1993). Współpraca między narodami i wychowanie dla pokoju – problemy
społeczne i pedagogiczne. Toruń: UMK.
WHO Coronavirus (COVID-19) Dashboard, https://covid19.who.int/ (data dostępu: 2.03.2023)
Wojnar I (2000). Kształtowanie kultury pokoju – zobowiązaniem edukacyjnym na XXI wiek. W: Etos edukacji w XXI wieku: zbiór studiów, red. I. Wojnar. Warszawa: Wydawnictwo Elipsa.
Wesołowska E.A. (1983). Wychowanie dla pokoju w pracy szkoły. Warszawa: WSiP.
Wojnar I. (2000). Humanistyczne intencje edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Wojnar I., Piejka A., Samoraj M., (2008). Idee edukacyjne na rozdrożach XX wieku. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Wrona – Polańska H.(2009). Kreowanie zasobów osobowych wyzwaniem dla promocji zdrowia. Perspektywa psychologiczna. W: Promocja zdrowia w teorii i praktyce, red. H. Wrona – Polańska, J. Mastalski. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Google Scholar