Opublikowane: 2024-07-10

Postpandemiczny (nie)pokój egzystencjalny jako wyzwanie edukacyjne – działania i dylematy

Agnieszka Zalewska-Meler
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.11%20%20

Abstrakt

Pandemia COVID-19 jako traumatyczne doświadczenie zdrowotne, skierowała uwagę uczestników życia społecznego na nie zawsze uświadamiane wartości, stanowiące o jakości życia człowieka. Treść artykułu stanowi refleksja nad wartością pokoju w postpandemicznej rzeczywistości. W tekście starano się odpowiedzieć na pytanie dotyczące przejawów i znaczenia edukacji dla pokoju w kształtowaniu zdrowia pozytywnego i jakości życia człowieka. Pozyskaniu odpowiedzi posłużyło przedstawienie sposobów definiowania i przeżywania pokoju, określenie mechanizmów leżących wychowaniu do/dla pokoju. W konkluzji przedstawiono wzajemne powiązania kultury pokoju, kultury higienicznej w odniesieniu do kultury edukacji dla rozpoznawania i redukowania w praktyce wychowawczej niepokojów i pustki egzystencjalnej wywołaną pandemią.

Słowa kluczowe:

kategoria pokoju, kultura higieniczna, kultura edukacji, wychowanie dla pokoju, edukacja dla pokoju, pandemia COVID-19, jakość życia

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Zalewska-Meler, A. (2024). Postpandemiczny (nie)pokój egzystencjalny jako wyzwanie edukacyjne – działania i dylematy. Forum Pedagogiczne, 14(1), 135–146. https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.11

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.