Auerbach R. i Gardiner C. (2012). Moving beyond the trait conteptualization of self-esteem. The prospective effect of impulsiveness, coping, and risky behaviour engagement. ,,Behaviour Research and Therapy”, 50, s. 596-603.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.brat.2012.06.002
Google Scholar
Duda A. (2021). Samoocena i poczucie prężności a struktura potrzeb osób pochodzących z rodzin alkoholowych. „Annales. Universtatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin-Polonia”, 34(2), s. 159-176.
Google Scholar
Garmezy N. (1991). Resiliency and vulnerability to adverse developmental outcome with poverty. „American Behavioral Sciences” (34), s. 416-430.
DOI: https://doi.org/10.1177/0002764291034004003
Google Scholar
Kata J. (2018). Poczucie własnej wartości u młodzieży. wymiar teoretyczny i praktyczne implikacje. „Nauczyciel i szkoła”, 3(67), s. 95-104.
Google Scholar
Konaszewski K., Sosnowski T. (2018). Self-esteem of socially maladjusted adolescents in the context of selected personality and enviromental determinants. „Kwartalnik pedagogiczny:, 247(1), s. 217-235.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0011.8245
Google Scholar
Łaguna M., Lachowicz-Tabaczek K., Dzwonkowska I. (2007). Skala Samooceny SES Morrisa Rosenberga – polska adaptacja metody. „Psychologia Społeczna”, 2(4), s. 164-176.
Google Scholar
MacDonald G., Leary M. (2012). Individual differences in self-esteem. W: M. Leary, J. Tagney, Handbook of self and indentity. Second edition (s. 354-377). New York: Guilford.
Google Scholar
Martinez-Casanova E., Molero-Jurado M., Perez-Fuentes M. (2024). Self-esteem and Risk Behaviours in Adolescents. „Behavioral sciences”, 14(6), s. 432.
DOI: https://doi.org/10.3390/bs14060432
Google Scholar
Matusek B. (2015). Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym. „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas” (10), s. 145-157.
DOI: https://doi.org/10.5604/18998658.1186405
Google Scholar
Mudrecka I. (2013). Wykorzystanie koncepcji resilience w profilaktyce niedostosowania społecznego i resocjalizacji. „Resocjalizacja polska” (5), s. 49-61.
Google Scholar
Mudrecka I. (2020). Prężność młodzieży z placówek resocjalizacyjnych i szkół ponadpodstawowych – analiza porównawcza. „Annales. Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin- Polonia”, 3(4), s. 249-262.
DOI: https://doi.org/10.17951/j.2020.33.4.249-262
Google Scholar
Nowak K. (2022). Poziom samooceny wychowanków młodzieżowych ośrodków socjoterapeutycznych. „Paedagogia-psychologia”, 35(3), s. 171-191.
DOI: https://doi.org/10.17951/j.2022.35.3.171-191
Google Scholar
Ogińska-Bulik N., Juczyński Z. (2011). Prężność u dzieci i młodzieży: Charakterystyka i pomiar – polska skala SPP-18. „Polskie Forum Psychologiczne”, 16(1), s. 7-28.
Google Scholar
Riquelme M., Garcia O.F., Serra E. (2018). „Psychosocial maladjustement in adolescence: parental socialization, self esteem, and substance use. „Anales de psicologia/ annals of psychology”, 34(3), s. 536-544.
DOI: https://doi.org/10.6018/analesps.34.3.315201
Google Scholar
Sabaj-Sidur M. (2018). Nadzieja na sukces i samoocena młodzieży a postrzeganie postaw rodziców. Lublin.
Google Scholar
Sitarczyk M., Łukasik M. (2014). Sytuacja rodzinna a poczucie koherencji i przekonanie o własnej skuteczności młodzieży przebywającej w placówkach socjalizacyjnych. „Roczniki pedagogiczne”, 6(42)(4), s. 69-84.
Google Scholar
Skibicka-Piechna, A. (2022). Rola i kompetencje nauczyciela w pracy z uczniem niedostosowanym społecznie. Społeczeństwo. Edukacja. Język, 16(12), strony 157-168.
Google Scholar
Skuza A., Pierścińska-Maruszewska A. (2014). Klimat społeczny szkoły jako jeden z czynników chroniących – wzmacniających oddziaływania profilaktyczne (w kontekście koncepcji resilience). „Resocjalizacja polska” (6), s. 89-100
Google Scholar
Sygit-Kowalkowska E. (2020). Cechy pracy a wypełnianie roli wychowawczej pracowników młodziezowych ośrodków wychowawczych i socjoterapii. „Psychologia Wychowawcza” (17), s. 195-209.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.2664
Google Scholar
Szafrańska K. (2017). Problematyka samotności i poczucie osamotnienia młodzieży, wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych. „Resocjalizacja polska” (7), s. 193-210.
DOI: https://doi.org/10.22432/pjsr.2017.13.13
Google Scholar
Turowska A. (2008). Znaczenie samooceny w funkcjonowaniu społecznym-na przykładzie młodzieży maturalnej. „Kultura i Edukacja” (2), s. 151-162.
Google Scholar
Veselska Z., Geckova A.M., Orosova O., Gajdosova B. (2009). Self-esteem and resilience: the connestion with risky behaviour among adolescents. „Addictive Behaviors” (34), s. 287-291.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.addbeh.2008.11.005
Google Scholar
Wrótniak J. (2024). Samoocena a poczucie samotności młodych dorosłych. „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, 63(z. 1), s. 107-124.
DOI: https://doi.org/10.17951/lrp.2024.43.1.107-124
Google Scholar
Wysocka E., Ostafińska-Molik B. (2016). Wybrane determinanty polaryzaji samooceny w grupie wychowanków młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych i Socjoterapeutycznych. „Rescocjalizacja Polska” (12), s. 119-144.
Google Scholar
Wysocka E., Ostafińska-Molik B. (2016). Wybrane determinanty polaryzaji samooceny w grupie wychowanków młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych i Socjoterapeutycznych. „Rescocjalizacja Polska” (12), s. 119-144.
DOI: https://doi.org/10.22432/pjsr.2016.12.09
Google Scholar