Arthanat S. (2019). Promoting information communication technology adoption and acceptance for aging-in-place: A randomized controlled trial. „Journal of Applied Gerontology”, nr 5, s. 471-480.
DOI: https://doi.org/10.1177/0733464819891045
Google Scholar
Braun V., Clarke V. (2006). Using thematic analysis in psychology. „Qualitative Research in Psychology”, nr 2, s. 77-101.
DOI: https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
Google Scholar
Brown L.E., Strommen J. (2018). Training younger volunteers to promote technology use among older adults. „Family and Consumer Sciences Research Journal”, nr 3, s. 297-313.
DOI: https://doi.org/10.1111/fcsr.12254
Google Scholar
Castro Rojas M.D., Bygholm A., Hansen T.G.B. (2018). Exercising older people’s brains in Costa Rica: Design principles for using information and communication technologies for cognitive activity and social interaction. „Educational Gerontology”, nr 2-3, s. 171-185.
DOI: https://doi.org/10.1080/03601277.2018.1433485
Google Scholar
Chabior A. (2011). Kluby Seniora miejscem uczestnictwa kulturalnego i animacji społeczno-kulturalnej. W: Szarota Z. (red.). Aktywizacja, rozwój, integracja – ku niezależnej starości (s. 73-84). Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM.
Google Scholar
Creech A., Varvarigou M., Hallam S., Mc Queen H., Gaunt H. (2014). Scaffolding, organizational structure and interpersonal interaction in musical activities with older people. „Psychology of Music”, nr 3, s. 430-447.
DOI: https://doi.org/10.1177/0305735613478313
Google Scholar
Duay D.L., Bryan V.C. (2008). Learning in later life: What seniors want in a learning experience. „Educational Gerontology”, vol. 34, nr 12, s. 1070-1086.
DOI: https://doi.org/10.1080/03601270802290177
Google Scholar
Fabiś A. (2014). Educating seniors, conditions for senior education in Poland. „Exlibris Social Gerontology Journal”, nr 1-2, s. 41-61.
Google Scholar
Fabiś A., Konieczna-Woźniak R. (2022). Polski fenomen uniwersytetów trzeciego wieku. „Exlibris Biblioteka Gerontologii Społecznej”, nr 22, s. 55-78.
Google Scholar
Flauzino K.D.L., Pimentel M.D.G.C., Batistoni S.S.T., Zaine I., Vieira L.O.B., Rodrigues K., Cachioni M. (2020). Digital literacy for older adults: perceptions about teaching-learning. „Educação & Realidade”, nr 45, artykuł e104913.
DOI: https://doi.org/10.1590/2175-6236104913
Google Scholar
Gierszewski D., Kluzowicz J. (2021). The role of the University of the Third Age in meeting the needs of older adult learners in Poland. „Gerontology & Geriatrics Education”, nr 3, s. 437-451.
DOI: https://doi.org/10.1080/02701960.2021.1871904
Google Scholar
Gołdys A., Krzyżanowska Ł., Stec M., Ostrowski Ł. (2012). Zoom na UTW. Raport z badania. Warszawa: Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”.
Google Scholar
Hallam S., Creech A., McQueen H., Varvarigou M., Gaunt H. (2016). The facilitator of community music-making with older learners: Characteristics, motivations and challenges. „International Journal of Music Education”, nr 1, s. 19-31.
DOI: https://doi.org/10.1177/0255761415617039
Google Scholar
Jurczyk-Romanowska E. (2012). Motywacje, oczekiwania i postulaty towarzyszące seniorom w podjętej edukacji informatycznej. W: Jurczyk-Romanowska E. (red.). Trzecia zmiana. Andragogiczne rozważania na temat projektu @ktywny senior (s. 79-96). Wrocław: Dolnośląski Ośrodek Polityki Społecznej.
Google Scholar
Klimczak-Pawlak A., Kossakowska-Pisarek S. (2018). Language learning over 50 at the Open University in Poland: An exploratory study of needs and emotions. „Educational Gerontology”, nr 4, s. 255-264.
DOI: https://doi.org/10.1080/03601277.2018.1454389
Google Scholar
Ko H. (2020). Teaching older adults: An instructional model from Singapore. „Educational Gerontology”, nr 12, s. 731-745.
DOI: https://doi.org/10.1080/03601277.2020.1807689
Google Scholar
Kobylarek A. (2010). Uniwersytet trzeciego wieku jako kanał transferu wiedzy i informacji. W: Horyń W., Maciejewski J. (red.). Nauczyciel andragog we współczesnym społeczeństwie (s. 365-371). Wrocław: Wydawnictwo UWr.
Google Scholar
Kobylarek A. (2018). The University of the Third Age in Poland. A democratic and holistic approach to the education of the elderly. „E-mentor”, nr 77, s. 60-66.
DOI: https://doi.org/10.15219/em77.1390
Google Scholar
Koutska I. (2024). Teaching English as a foreign language to older adult learners: a qualitative exploration of four perspectives. „Educational Gerontology”, nr 6, s. 492-508.
DOI: https://doi.org/10.1080/03601277.2024.2312043
Google Scholar
Kuklewicz A., King J. (2018). „It’s never too late”: A narrative inquiry of older Polish adults’ English language learning experiences. „The Electronic Journal for English as a Second Language”, nr 3, s. 1-22.
Google Scholar
Luppi E. (2009). Education in old age: An exploratory study. „International Journal of Lifelong Education”, vol. 28, nr 2, s. 241-276.
DOI: https://doi.org/10.1080/02601370902757125
Google Scholar
Malec-Rawiński M., Bartosz B. (2017). An educational model for work with seniors – experiences of teachers working at the University of the Third Age. „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 18, s. 219-232.
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi18.80
Google Scholar
Schoultz M. (2023). Teachers’ reflections on their practices in older adult non-formal education. „Scandinavian Journal of Educational Research”, nr 5, s. 996-1010.
DOI: https://doi.org/10.1080/00313831.2023.2196543
Google Scholar
Słowik-Krogulec A. (2019). Developing efficient foreign language classroom environment for older adult learners. „The Journal of Education, Culture, and Society”, nr 2, s. 189-200.
DOI: https://doi.org/10.15503/jecs20192.189.200
Google Scholar
Szarota Z. (2022). Specyfika oferty dla uczących się w starości. „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 23, s. 287-303.
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi23.658
Google Scholar
Szarota Z., Perek-Białas J., (2017). Four types of gerontological education in Poland: the current situation and needs for future. „Studia Edukacyjne”, nr 46, s. 197-214.
Google Scholar
Tomczyk Ł., Mróz A., Potyrała K., Wnęk-Gozdek J. (2020). Digital inclusion from the perspective of teachers of older adults – expectations, experiences, challenges and supporting measures. „Gerontology and Geriatrics Education”, nr 1, s. 132-147.
DOI: https://doi.org/10.1080/02701960.2020.1824913
Google Scholar
Villar F., Celdrán M., Pinazo S., Triadó C. (2010). The teacher’s perspective in older education: The experience of teaching in a university for older people in Spain. „Educational Gerontology”, nr 10-11, s. 951-967.
DOI: https://doi.org/10.1080/03601277.2010.485037
Google Scholar
Zych A.A. (2012). Globalne starzenie się oraz potrzeby społeczne, kulturalne i edukacyjne ludzi starych – wyzwanie dla Uniwersytetów Trzeciego Wieku. „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 58, s. 157-164.
Google Scholar