Aarseth E. J., Cybertext: perspectives on ergodic literature, The Johns Hopkins University Press, Baltimore 1997, s. 1, 3-4.
Google Scholar
Barthes R., S/Z, Wydawnictwo KR, Warszawa 1999, s. 47-48.
Google Scholar
Bolter J. D., Lo spazio dello scrivere: Computer, ipertesto e la ri-mediazione della stampa, Vita e Pensiero, Milano 2002, s. 3, 23, 43-45, 57-58.
Google Scholar
Calvino I., Jeśli zimową nocą podróżny, przeł. A. Wasilewska, W.A.B., Warszawa 2012.
Google Scholar
Cascio V. Lo, Il lessico nell’era digitale, [w:] Parole in rete: Teorie e apprendimento nell’era digitale, red. V. Lo Cascio, De Agostini Scuola, Novara 2007, s. 3.
Google Scholar
D’Alessandro P., Filosofia con l’ipertesto, [w:] Filosofia dell’ipertesto, P. D’Alessandro, I. Domanin, Apogeo, Milano 2005, s. 2, 8.
Google Scholar
Dillon A., Myths, Misconceptions, and an Alternative Perspective on Information Usage and the Electonic Medium [w:] Hypertext and Cognition, red. J.-F. Rouet i in., dz. cyt., s. 26.
Google Scholar
Domanin I., L’ipertesto: scrittura cooperativa e pensiero connettivo [w:] D’Alessandro P., Filosofia con l’ipertesto, [w:] Filosofia dell’ipertesto, P. D’Alessandro, I. Domanin, Apogeo, Milano 2005.
Google Scholar
Foucault M., L’archeologia del sapere, Rizzoli, Milano 1980, s. 32.
Google Scholar
Hypertext [w:] Encyclopaedia Britannica [www.britannica.com], dostępny na: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/279726/hypertext (otwarty 17.10.2012).
Google Scholar
Joyce M., Popołudnie, pewna historia, przeł. R. Nowakowski, M. Pisarski, Korporacja Ha!art, Kraków 2011.
Google Scholar
Kędzierska B., Uczelnie pedagogiczne w drodze do informacyjnego społeczeństwa wiedzy, [w:] Pedagogika @ środki informatyczne i media, red. M. Tanaś, Impuls, Kraków 2004, s. 88-89.
Google Scholar
Landow G., Cyberspace, Hypertext, & Critical Theory, dostępny na: http://www.cyberartsweb.org/cpace/ (otwarty 02.03.2013).
Google Scholar
Landow G., Hypertext 3.0: Critical Theory and New Media in an Era of Globalization, The Johns Hopkins Univeristy Press, Baltimore 2006, s. 2.
Google Scholar
Landow G., L’ipertesto: Tecnologie digitali e critica letteraria, Bruno Mondadori, Milano 1998, s. 45.
Google Scholar
Long T., It’s Just the ‘internet’ Now, dostępny na: http://www.wired.com/culture/lifestyle/news/2004/08/64596 (otwarty 17.10.2012).
Google Scholar
MEDIAPPRO, A European Research Project: The Appropriation of New Media by Youth, dostępny na: http://www.mediappro.org/publications/finalreport.pdf (otwarty 17.10.2012).
Google Scholar
Olszański L., Dziennikarstwo internetowe, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006, s. 9.
Google Scholar
Paolini L., Nuovi media e web 2.0: come utilizzarli a scuola e nei gruppi, Edizioni Dehoniane Bologna, Bologna 2010, s. 58.
Google Scholar
Perfetti Ch., Text and Hypertext, [w:] Hypertext and Cognition, red. J.-F. Rouet i in., Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah 1996, s. 157.
Google Scholar
Ponzio A., Testo come ipertesto e traduzione letteraria, Guaraldi, Rimini 2005, s. 88.
Google Scholar
Pozzo G., Leggere navigando [w:] Oltre il libro di testo: Multimedialità e nuovi contesti per apprendere le lingue, red. P. Nobili, Carocci editore, Roma 2006, s. 34.
Google Scholar
Regan Gregson S., Cyber Literacy: Evaluating the Reliability of Data, The Rosen Publishing Group, New York 2008, s. 8.
Google Scholar
Sonstroem E., Do You Really Want a Revolution? CyberTheory Meets Real-Life Pedagogical Practice in FrankenMOO and the Conventional Literature Classroom, „College Literature” 33 (2006) 3, s. 158-159.
Google Scholar
Spiro R. J., Jehng J.-Ch., Cognitive Flexibility and Hypertext: Theory and Technology for the Nonlinear and Multidimensional Traversal of Complex Subject Matter [w:] Cognition, Education, Multimedia, red. D. Nix, R. Spiro, Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale 1990, s. 166.
Google Scholar
Szczęsny W., Filozofia edukacji @ Internet i media, [w:] Pedagogika @ środki informatyczne i media, red. M. Tanaś, Impuls, Kraków 2004, s. 137, 140.
Google Scholar
Vandendorpe Ch., Od papirusu do hipertekstu: Esej o przemianach tekstu i lektury, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008, s. 101.
Google Scholar