Opublikowane: 2016-11-19

Łańcuch wartości w sektorze edukacji zilustrowany przykładem systemu VCC (Vocational Competence Certificate)

Bartosz Sobotka
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.45

Abstrakt

Artykuł przedstawia model łańcucha wartości dodanej w sektorze edukacji na przykładzie systemu VCC (Vocational Competence Certificate), która łączy podmioty sektora edukacji formalnej i pozaformalnej z podmiotami rynku pracy. W pierwszej części pracy prezentowana jest sama koncepcja VCC jako system walidacji efektów kształcenia dostosowany do potrzeb pracodawców oraz zasady ją konstytuujące. W drugiej części natomiast dokonuje się próby budowy modelu łańcucha wartości w oparciu o zmodyfikowany model Hans Jørn Hansena, a także dokonuje się analizy procesów w nim zachodzących w aspekcie generowania możliwej wartości dodanej.

Słowa kluczowe:

edukacja ustawiczna, walidacja kompetencji, efekt nauczania, edukacja zawodowa

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sobotka, B. (2016). Łańcuch wartości w sektorze edukacji zilustrowany przykładem systemu VCC (Vocational Competence Certificate). Forum Pedagogiczne, 6(2/2), 305–316. https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.45

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.