Bednarczyk H., Woźniak I. (2013). Standardy kompetencji zawodowych w aktywizacji rynku pracy. „Edukacja ustawiczna dorosłych”, 4/2013.
Google Scholar
Duvekot R. (2010). Competence validation procedure in the Netherlands - Ervaringsprofiel, where the process is aimed at job-specific qualifications, European Inventory on Validation of Non-Formal and Informal Learning 2010. Country Reports: Netherlands. A project of European Commission, DG Education and Culture in Cooperation with the European Centre for the Development of vocational Training (CEDEFOP).
Google Scholar
European Commission. (2008). Recommendation on the establishment of the European Qualifications Framework for lifelong learning, (2008/C 111/01).
Google Scholar
European Commission. (2009). Recommendation on the establishment of a European Credit system for Vocational Education and Training (ECVET). (OJ C 155, 8.7.2009).
Google Scholar
European Commission. (2010). An Agenda for New Skills and Jobs: A European Contribution Towards Full Employment, Strasbourg, final of 23 November 2010, COM(2010) 682.
Google Scholar
European Commission. (2012). Rethinking Education: Investing in skills for Better Socio-Economic Outcomes. Strasbourg. 20.11.2012 COM(2012) 669 final.
Google Scholar
Matwiejczuk R. (2010). Przesłanki tworzenia wartości w łańcuchu wartości, „Przegląd Organizacji” vol. 5.
Google Scholar
Mirski A. (2014). Zarządzanie wiedzą talentami oraz doskonalenie kadr w przedsiębiorstwie a uczenie się dorosłych. „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 4/2014.
Google Scholar
Obłój K. (2007). Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWN: Warszawa.
Google Scholar
Penc – Pietrzak I. (2010). Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie, Wolters Kluwer, Cracow.
Google Scholar
Porter M.E. (1985). Competitive Advantage. The Free Press: New York.
Google Scholar
Rokita J. (2005). Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN: Warszawa.
Google Scholar
Hansen H.J. (2007). The Value Chain and Life-Long Learning: VIA University College: Denmark.
Google Scholar