Opublikowane: 2017-01-11

Stan i rozmiary udziału dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością w edukacji włączającej w Polsce

Iwona Chrzanowska
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.03

Abstrakt

Edukacja włączająca osoby z niepełnosprawnością jest współczesną tendencją kształcenia w Polsce. W 2012 r. Polska ratyfikowała Konwencję o prawach osób niepełnosprawnych. Tekst ten podejmuje próbę analizy realizacji idei w odniesieniu do wszystkich etapów obowiązkowej edukacji. Jest również próbą zdiagnozowania głównych barier, które to utrudniają.

Słowa kluczowe:

edukacja włączająca, niepełnosprawność, bariery

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Chrzanowska, I. (2017). Stan i rozmiary udziału dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością w edukacji włączającej w Polsce. Forum Pedagogiczne, 6(1), 37–56. https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.03

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.