Opublikowane: 2021-12-31

Edukacja domowa a funkcjonowanie narodu – teoria i praktyka (na polskim przykładzie)

Marek Budajczak
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2021.2.22

Abstrakt

Edukacja domowa to jedna z legalnych (w krajach ją uznających) form obowiązkowego kształcenia dzieci i młodzieży, która w praktyce polega na edukowaniu osób niepełnoletnich w rodzinnym domu, bez ich uczęszczania do szkół. Tak rozumiana edukacja domowa jest globalnie coraz popularniejsza. Być może sprawiają to jej walory. Przy rozpatrywaniu zalet edukacji domowej pod uwagę należy brać także (niezależnie od różnorakich problemów z nią związanych) korzyści, jakie przynosi ona różnym zbiorowościom społecznym. W artykule tym przedmiotem uwag są związki edukacji domowej z funkcjonowaniem wspólnot narodowych. Przykładem jest tu Polska jako państwo i naród.

Słowa kluczowe:

edukacja, edukacja domowa, korzyści, naród, Polska, polskość

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Budajczak, M. (2021). Edukacja domowa a funkcjonowanie narodu – teoria i praktyka (na polskim przykładzie). Forum Pedagogiczne, 11(2), 297–307. https://doi.org/10.21697/fp.2021.2.22

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.