Archiwum Państwowe w Kielcach, Archiwum Ordynacji Myszkowskiej, sygn. APKi AOM 31, Inwentarz rzeczy ruchomych […] po śmierci […] Józefa [..] Wielopolskiego […] pozostałych, 1774.
Archiwum Państwowe w Kielcach, Archiwum Ordynacji Myszkowskiej, sygn. APKi AOM 12, Archiwum seu compendium paginarum dokumentarum ac munimentarum […] domus Wielopolacianac 1755.
Biblioteka Jagiellońska w Krakowie, Academus Jagelonicus laureati germina honoris virtuti et eruditioni XVII. VV. DD. primae laureae candidatorum proferens et dum per [...] Adalbertum Biegaczewic, philosophiae doctorem [...] in magna hospitum praesentia aa.ll. et philosophiae baccalaurei, ritu renuntiarentur, vtivi applausus gratia a Francisco Tomecki eiusdem laureae candidto, metricô calamô descriptus, Anno Domini 1750, die 17 Aprilis, http://polona.pl/item/12043361 (dostęp: Creative Commons, 18.03.2021).
Bohdziewicz P., Francesco Placidi, architekt-Włoch XVIII stulecia w Polsce, „Prace i Materiały Sprawozdawcze Sekcji Historii Sztuki Towarzystwa Przyjaciół Nauk w Wilnie”, 3/1938-1939, nr 1, s. 219-256.
Brzezina K., Rzeźba i mała architektura sakralna księstw opawskiego i karniowskiego w XVIII wieku, Kraków 2004.
Cónová I., Levočský zlatník Ján Siláši, Bratislava 2004.
Dettloff A., Rzeźba krakowska drugiej połowy XVIII wieku – twórcy, nurty i tendencje, Kraków 2013.
Falniowska-Gradowska A., Pałac Wielopolskich w Suchej w XVIII wieku. Przyczynek do dziejów zamku i rodziny, „Teki Krakowskie”, 10/1999, s. 33-47.
Gutowska-Dudek K., Rysunki z wilanowskiej kolekcji Potockich w zbiorach Biblioteki Narodowej, kat., t. 2, Warszawa 1997.
Jubileuszowy schematyzm diecezji rzeszowskiej 2016/2017, red. J. Buczek, Rzeszów 2017.
Katalog zabytków sztuki w Polsce, t. 1: Województwo krakowskie, red. J. Szablowski, Warszawa 1953.
Kornecki M., Gerarda Seghersa „Św. Sebastian” w Polsce. Przyczynek do problemu zapożyczeń, adaptacji i aktualizacji barokowych kompozycji malarskich, „Roczniki Humanistyczne”, 35/1987, z. 4, s. 65-88.
Kowalczyk J., Między Krakowem i Warszawą. Uwagi o Bażance, Bayu i Placidim, w: Sztuka baroku. Materiały sesji naukowej ku czci śp. Profesorów Adama Bochnaka i Józefa Lepiarczyka, Kraków 1991, s. 77-83.
Kowalczyk J., Rola Rzymu w późnobarokowej architekturze polskiej, „Rocznik Historii Sztuki”, 20/1994, s. 215-308.
Kracik J., Konsekracje kościołów i ołtarzy w diecezji krakowskiej w XVII-XVIII wieku, „Nasza Przeszłość”, 61/1984, s. 111-147.
Kręglewska-Foksowicz E., Linette E., Powidzki J., Sławska A., Sztuka baroku w Wielkopolsce, „Biuletyn Historii Sztuki”, 20/1958, s. 49-101.
Kumor K., Austriackie władze zaborcze wobec kultu Królowej Polski i pielgrzymek na Jasną Górę (1772-1809), „Studia Claramontana”, 1/1981, s. 82-87.
Kurzej M., [Rec.] Anna Dettloff, Rzeźba krakowska drugiej połowy wieku XVII – twórcy, nurty i tendencje, Kraków 2013, Wydawnictwo AFM, 384 ss., 442 il., „Modus. Prace z historii sztuki”, 15/2015, s. 285-290.
Kurzej M., Uwagi o aranżacji kościoła Mariackiego w czasach ks. Jacka Łopackiego, w: Jako serce pośrodku ciała… Kultura artystyczna kościoła Mariackiego w Krakowie, red. M. Walczak, A. Wolska, Kraków 2021, s. 161-169.
Kuś J., Działalność kulturalno-artystyczna ks. Jacka Augustyna Łopackiego (1690-1761), „Nasza Przeszłość”, 40/1973, s. 195-246.
Kuś J., Jacek Łopacki i nowe o nim przyczynki, „Rocznik Krakowski”, 50/1980, s. 107-138.
Lejman B., Torbus T., Kobylanka, w: Zabytki Sztuki w Polsce, Małopolska, red. W. Bałus, D. Popp, Warszawa 2016, s. 547-548.
Leo A., Kościół parafialny w Kobylance pod Gorlicami, „Roczniki Humanistyczne”, 15/1967, z. 4, s. 107-122.
Lepiarczyk J., Architekt Franciszek Placidi, „Rocznik Krakowski”, 36/1965, s. 63-126.
Ludera M., Kilka uwag na temat stylu braci Dobrzeniewskich i ich fresków w prezbiterium kościoła Paulinów we Włodawie, „Radzyński Rocznik Humanistyczny”, 14/2016, s. 37-58.
Michalczyk Z., W lustrzanym odbiciu. Grafika europejska a malarstwo Rzeczypospolitej w czasach nowożytnych ze szczególnym uwzględnieniem późnego baroku, Warszawa 2016.
Michalczyk Z., Zapomniane konteksty. Augsburg jako ośrodek rytownictwa wobec Rzeczypospolitej w XVII-XVIII wieku, Warszawa 2020.
Nowak W., „Fabryka” kościoła i klasztoru ss. Norbertanek w Imbramowicach w latach 1711-1740. Nowe ustalenia w sprawie finansowania i organizacji prac budowlanych oraz angażowania artystów, „Modus. Prace z historii sztuki”, 19/2019, s. 64-109.
Orłowicz M., Ilustrowany przewodnik po Galicji, Lwów 1919.
Pasiut W., Sanktuarium Pana Jezusa Kobylańskiego, Kobylanka 1986.
Pieńkowska H., Dzieje i fabryka kościoła oraz klasztoru norbertanek w Imbramowicach, „Folia Historiae Artium”, 14/1978, s. 67-92.
Potoplak J., Kobylanka, miejsce spotkania z Ukrzyżowanym, Kraków 2007.
Rabowicz E., Stanisław Trembecki w świetle nowych źródeł, Wrocław-Warszawa 1965.
Rokosz M., O wizerunku Chrystusa Frasobliwego w drzeworycie ludowym, „Rocznik Krakowski”, 41/1970, s. 107-109.
Samek J., Ołtarz główny kościoła św. św. Piotra i Pawła w Krakowie, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z historii sztuki”, 1967, z. 5, s. 87-116.
Samek J., Znane i nieznane dzieła złotnika Jana Szilassyego z Lewoczy w Polsce, „Folia Historiae Artium”, 13/1977, s. 97-115.
Samek J., Polskie rzemiosło artystyczne, czasy nowożytne, Warszawa 1984.
Samek J., Polskie złotnictwo, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1988.
Samek J., A. Bernatowicz, Orłowski Łukasz, w: Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających (zm. przed 1966r.), t. 6, Warszawa 1998, s. 317.
Skrabski J., Modernizacja i renowacja kościoła Mariackiego w czasach archiprezbitera Jacka Łopackiego. Między Kacprem Bażanką a Franciszkiem Placidim, „Rocznik Krakowski”, 74/2008, s. 87-113.
Skrabski J., Modernizacje małopolskich kościołów w okresie późnego baroku. Między tradycją a innowacją, w: Studia nad sztuką renesansu i baroku, t. 11: Tradycja i innowacja w sztuce nowożytnej, red. I. Rolska, K. Gombin, Lublin 2012, s. 413-433.
Stankiewicz A., Galeria portretowa Jana Wielopolskiego (1700-1774) wojewody sandomierskiego, „Rocznik Muzeum Narodowego w Kielcach”, 28/2013, s. 148-175.
Stankiewicz A., Sanktuarium Matki Bożej Rychwałdzkiej. Na pograniczu tradycji kultu i odniesień do przeszłości w sztuce, w: Historyzm – tradycjonalizm – archaizacja. Studia z dziejów świadomości historycznej w średniowieczu i okresie nowożytnym, red. M. Walczak, Kraków 2015, s. 234-248.
Stankiewicz A., Triumphus meritorum gentilitio. Kreacja zasług i pochodzenia Franciszka Wielopolskiego (1670-1732), „Krakowski Rocznik Archiwalny”, 22/2016, s. 3-51.
Ślawski T., Biecz. Przewodnik, Biecz 1995.
Szczepanik J., Najstarsze spisy duchowieństwa diecezji krakowskiej, „Folia Historica Cracoviensia”, 11/2005, s. 157-359.
Szyndlarewicz M., Gabriel Sławiński – malarz fresków i obrazów. Uwagi wstępne, w: Między Wrocławiem a Lwowem. Sztuka na Śląsku, w Małopolsce i na Rusi Koronnej w czasach nowożytnych, red. A. Betlej, K. Brzezina-Scheuerer, P. Oszczanowski, Wrocław 2011, s. 349-359.
Tomkowicz S., Powiat Gorlicki, „Teka Konserwatorów Galicji Zachodniej”, t. 1, Kraków 1900, s. 167-319.
Wierzbicka E., Wielopolscy. Dzieje awansu społecznego oraz utrwalania pozycji rodziny od połowy XVII do schyłku XVIII wieku, Lublin 2017.
Więcek A., Strachowscy. Z dziejów ilustratorstwa śląskiego XVIII wieku, Wrocław 1960.
Wojciech z Zaleszan ks., Kościół Cudownego Pana Jezusa w Kobylance, „Chata”, 8/1873, nr 4, s. 49-54.
Zagórowski O., Architekt Kacper Bażanka około 1680-1726 rok, „Biuletyn Historii Sztuki”, 18/1956, nr 1, s. 84-122.
Żychliński T., Złota Księga szlachty polskiej, Warszawa 1887.
Google Scholar