Opublikowane: 2023-06-30

Oczekiwania pracowników wobec pracodawców na przykładzie WP Media

Aleksandra Radziewska-Wyłudek
Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne
Dział: Próby i debiuty
https://doi.org/10.21697/ucs.2023.31.1.06

Abstrakt

Celem artykułu jest omówienie aspektów, które wpływają na zadowolenie pracowników oraz determinują ich wybory zawodowe – przyczyny pracy w danej firmie bądź przyczyny odejść. Te aspekty przeanalizowano na podstawie wyników badania pracowników firmy Wirtualna Polska Media. Badanie przeprowadzono w celu określenia EVP – unikalnych wartości oferowanych pracownikom przez pracodawcę. Wyniki badania zestawiono z raportami na temat oczekiwań pracowników na polskim rynku pracy. Na postawie analizy badania i raportów branżowych można wywnioskować, że to wynagrodzenie najbardziej wpływa na zadowolenie z pracy. Pracownicy oczekują także możliwości rozwoju i samorealizacji – niedostrzeżenie tej potrzeby może spowodować poszukiwanie nowego zatrudnienia. Zauważalne zmiany w podejściu pracowników do pracodawców przyniosła pandemia, wpływając na szersze zastosowanie pracy zdalnej i hybrydowej, ale też szerzej rozumianej elastyczności pracy.

Słowa kluczowe:

pracownicy, rynek pracy, pracodawca, oczekiwania pracowników

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Radziewska-Wyłudek, A. (2023). Oczekiwania pracowników wobec pracodawców na przykładzie WP Media. Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne, 31(1), 43–53. https://doi.org/10.21697/ucs.2023.31.1.06

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.