Arcimowicz K. (2013), Dyskursy o płci i rodzinie w polskich telesagach. Analiza seriali obyczajowych najpopularniejszych na początku XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
Google Scholar
Arcimowicz K. (2014), Przemiany męskości i relacji rodzinnych w polskich telesagach. „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica”, nr 54: 21–38, https://dspace.uni.lodz.pl:8443/xmlui/bitstream/handle/11089/8696/021_038_arcimowicz.pdf?sequence=1&isAllowed=y [dostęp 18.04.2024].
Google Scholar
Baran D. (2016), Wymiary współczesnego serialu telewizyjnego [w:] D. Bruszewska-Przytuła, A. Naruszewicz-Duchlińska (red.), Seriale w kontekście kulturowym. Gatunki – motywy – mutacje. Olsztyn: Instytut Polonistyki i Logopedii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, s. 1–18, https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/9847/II_tom_gatunki.pdf?sequence=2&isAllowed=y [dostęp 15.04.2024].
Google Scholar
Barbasiewicz O. (2015), Modernizacja tradycyjnych ról społecznych kobiet w Japonii, „Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne” 11(2), s. 18–25.
Google Scholar
Godzic W. (2004), Telewizja i jej gatunki po „Wielkim Bracie”. Kraków: Wydawnictwo Universitas.
Google Scholar
Halawa M. (2006), Życie codzienne z telewizorem. Z badań terenowych. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Łaciak B. (2007), Obyczajowość polska czasów transformacji, czyli wojna postu z karnawałem. Warszawa: Wydawnictwo Trio.
Google Scholar
Łaciak B. (2013), Kwestie społeczne w polskich serialach obyczajowych – prezentacje i odbiór. Analiza socjologiczna. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
Google Scholar
Kisielewska A. (2016), Seriale telewizyjne jako wspólnoty symboliczne, „ IDEA – Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych”, XXVIII/2: 91–106.
DOI: https://doi.org/10.15290/idea.2016.28.2.06
Google Scholar
Sokołowski Ł. (2011), Serial jako element praktyk społecznych, „Kultura i Społeczeństwo”, rok LV, 2–3: 187–208.
DOI: https://doi.org/10.35757/KiS.2011.55.2-3.10
Google Scholar
Telenowele tureckie i latynoskie – czym się różnią? Które są lepsze?, https://www.eska.pl/cinema/news/telenowele-tureckie-ilatynoskie-czym-sie-roznia-ktore-sa-lepsze-sprawdz-aa-fDtB-e3ge-ab2j.html [dostęp15.07.2024].
Google Scholar
Denzin N.K., Lincoln Y.S. (2005), Introduction [w:] N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (red.), The SAGE Handbook of Qualitative Research. Third Edition. Thousands Oaks: SAGE.
Google Scholar
Harvey P.A.S. (1998), Nonchan’s Dream. NHK morning serialized television novels [w:] D. Martinez (red.), The Worlds of Japanese Popular Culture. Gender, Shifting Boundaries and Global Cultures. Cambridge: Cambridge University Press: 133–151.
DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511470158.008
Google Scholar
Hattori S. (1973), Japanese Dialects [w:] H.M. Moeningswald (red.), Diachronic, Areal, and Typological Linguistics. Berlin– Boston: De Gruyter Mouton: 368–400.
DOI: https://doi.org/10.1515/9783111418797-017
Google Scholar
NHK Broadcasting Culture Research Institute (2012), Present Situation Regarding Television Viewing and Radio Listening, https://www.nhk.or.jp/bunken/english/reports/pdf/report_13020101-2.pdf [dostęp 25.04.2024].
Google Scholar
NHK Broadcasting Culture Research Institute (2015), Present Situation Regarding Television Viewing and Radio Listening, https://www.nhk.or.jp/bunken/english/reports/pdf/report_15091501.pdf [dostęp 25.04.2024].
Google Scholar
Onishi T. (2018), Dialects of Japanese [w:] C. Boberg, J. Nerbonne, D. Watt (red.), The Handbook of Dialectology. Oxford: Wiley Blackwell: 559–570.
DOI: https://doi.org/10.1002/9781118827628.ch35
Google Scholar
Scherer E., Thelen T. (2020), On countryside roads to national identity: Japanese morning drama series (asadora) and contents tourism. “Japan Forum” 32(1): 6–29.
DOI: https://doi.org/10.1080/09555803.2017.1411378
Google Scholar
Stake R.S. (2005), Qualitative Case Studies [w:] N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (red.), The SAGE Handbook of Qualitative Research. Third Edition. Thousands Oaks: SAGE.
Google Scholar
Tefertiller A. (2018), Media Substitution in Cable Cord-Cutting: The Adoption of Web-Streaming Television, “Journal of Broadcasting & Electronic Media” 62(3): 390–407.
DOI: https://doi.org/10.1080/08838151.2018.1451868
Google Scholar
Yoshimi S., Beck J. (2014), From Street Corner to Living Room: Domestication of TV Culture and National Time/Narrative, “Mechademia” 9: 124–142.
DOI: https://doi.org/10.1353/mec.2014.0005
Google Scholar
Impress Sōgō Kenkyū (2023), 【2023年度版】動画配信サービスの市場レポート(市場規模、トレンド), https://research.impress.co.jp/internetvideo-report [dostęp 13.07.2024].
Google Scholar
Katsura Shinji, Jugemu. https://www.katsura.to/words/153.html [dostęp 25.04.2024].
Google Scholar
NHK, 第1作「娘と私」, https://www.nhk.or.jp/archives/bangumi/special/asadora/drama /d_001.html [dostęp 18.04.2024].
Google Scholar
NHK, 第77作「ちりとてちん」, https://www.nhk.or.jp/archives/bangumi/special/asadora/drama/d_077.html [dostęp 18.04.2024].
Google Scholar
NHK, 第80作「つばさ」, https://www.nhk.or.jp/archives/bangumi/special/asadora/drama/d_080.html [dostęp 20.04.2024].
Google Scholar
NHK, ご当地マップ, https://www.nhk.or.jp/archives/bangumi/special/asadora/map/index.html [dostęp 20.04.2024].
Google Scholar
NHK, 舞台年表, https://www.nhk.or.jp/archives/bangumi/special/asadora/chronology/area.html [dostęp 24.04.2024].
Google Scholar
NHK 放送文化研究所 (2004), 2004 年9月全国個人視聴率調査, https://www.nhk.or.jp/bunken/Summary/yoron/rating/pdf/040901.pdf [dostęp 25.04.2024].
Google Scholar
NHK 放送文化研究所 (2022), テレビ・ラジオ視聴(リアルタイム)の現況, https://www.nhk.or.jp/bunken/research/yoron/pdf/20221001_7.pdf [dostęp 25.04.2024)].
Google Scholar
NHK Archives, 【日本の朝を活気づける!】 男性が主人公の“朝ドラ”特集, https://www2.nhk.or.jp/archives/articles/?id=C0011125 [dostęp 23.04.2024]
Google Scholar
Nipponika, Rakugo, https://kotobank.jp/word/%E8%90%BD%E8%AA%9E-146992 [dostęp 20.04.2024].
Google Scholar
VideoReasearch (2024), NHK 朝の連続テレビ小説【関東地区】, https://www.videor.co.jp/tvrating/past_tvrating/drama/02/nhk.html [dostęp 21.04.2024].
Google Scholar