Bałachowicz J. (2016), Paradoksy przemian współczesnej edukacji dziecka [w:] M. Szymański, B. Walasek-Jarosz, Z. Zbróg (red.), Zrozumieć szkołę. Konteksty zmian. Kielce: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s. 36–57.
Google Scholar
Baryła-Matejczuk M., Artymiak M., Ferrer-Cascales R., Betancort M. (2020), The Highly Sensitive Child as a challenge for education – introduction to the concept. „Problemy Wczesnej Edukacji” 48(1): 51–62.
Google Scholar
Bielecka-Prus J. (2018), Dlaczego rodzice edukują dzieci w domu? Typologia motywacji w świetle badań empirycznych [w:] J. Bielecka-Prus (red.), Rodzina w edukacji domowej. Warszawa: Wydawnictwo i Księgarnia „Gotów” Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży, s. 116–138.
Google Scholar
Bosswell A.R. (2021), Homeschooling and Learners’ Academic Achievement: Evidence from the United States of America. „Journal of Education” 4(5).
Google Scholar
Bródka J., Giziński G., Iwanowski K., Kotyński J., Kurkowski M., Mazurkiewicz M., Stemski Sz., Wołczyk M. (2020), Alert nr 6: Uczeń nie ryba, czyli edukacja przyszłości. Kraków: Open Eyes Economy, Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, https://oees.pl/alerty-eksperckie [dostęp 30.06.2023].
Google Scholar
Budajczak M. (2004), Edukacja domowa. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Budajczak M. (2020), Edukacja domowa… po latach. Ćwiklice: Wydawnictwo Iosephicum.
Google Scholar
Budajczak M. (2021), Edukacja domowa wobec pierwszych „fal” plagi XXI wieku. „Studia z Teorii Wychowania”, t. XII, 3(36): 23–34.
Google Scholar
Cytlak I., Szafran J.M., Cwojdzińska A., Buchnat M.A., Chmura-Rutkowska I., Cybal-Michalska A., Jaskulska S., Kanclerz
Google Scholar
B., Kozłowska A., Marciniak M., Myszka-Strychalska L., Wawrzyniak-Beszterda R.M. (2022), (Nie) dobra szkoła? Obraz współczesnej szkoły w opiniach uczniów i uczennic – kierunki zmian. Poznańskie badania oświatowe 2021. „Resocjalizacja Polska” 24: 427–444.
Google Scholar
Czerwiński K. (2015), Kilka uwag o przydatności chaosu w szkole. „Podstawy Edukacji. Między porządkiem a chaosem” 8: 119–130.
Google Scholar
Daszkiewicz M., Wrona S. (2014), Zogniskowane wywiady grupowe online jako alternatywa dla tradycyjnych metod gromadzenia danych – szanse rozwoju i wyzwania dla badaczy. „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 336: 321–330.
Google Scholar
Giercarz-Borkowska M. (2012), Edukacja domowa jako egzemplifikacja idei podmiotowości i wolności edukacyjnej [w:] N. Starik, A. Zduniak (red.), Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych oraz społecznych zróżnicowań. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, s. 53–68.
Google Scholar
Giercarz-Borkowska M. (2019), Edukacja domowa jako alternatywa edukacyjna dla dzieci zdolnych. Wrocław: Wydawnictwo TeksTy.
Google Scholar
Guterman O., Neuman A. (2019), Reading at Home: Comparison of Reading Ability Among Homeschooled and Traditionally Schooled Children. „Reading Psychology” 40(2): 169–190.
Google Scholar
Harari Y.N. (2018), 21 lekcji na XXI wiek. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Jackson G. (2016), Australian home educated students on self-regulation opportunities at home and in school. „Cogent Education” 3(1): 1.
Google Scholar
Kalinowska K. (2022), Bezmiar miar i praktyki niewymierności. Kilka refleksji na marginesie badań bezsensu w szkole. „Kultura i Społeczeństwo” 66(1): 149–170.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2010), Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2018), Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kochan K. (2016), Edukacja domowa w Polsce – pedagogiczne inspiracje współczesnych edukatorów domowych. „Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika”, 32: 115–136.
Google Scholar
Krasuska-Betiuk M., Dropia P. (2021), Blaski i cienie edukacji domowej w przekonaniach praktykujących ją matek. „Wychowanie w Rodzinie” t. XXIV (1): 25–45.
Google Scholar
Kolet-Iciek A. (2020), Efekt pandemii: coraz więcej dzieci przechodzi na edukację domową, https://www.miastopociech.pl/aktualnosci/efekt-pandemii-coraz-wiecej-dzieci-przechodzi-na-edukacje-domowa [dostęp 6.10.2021].
Google Scholar
Królikiewicz R. (2017), Doświadczenie edukacji domowej i edukacji tradycyjnej – w narracji maturzysty. „Studia Paedagogica Ignatiana” 20(3): 161–181.
Google Scholar
Kucharska A.M. (2014), Dlaczego edukacja domowa? Aksjologiczne uzasadnienia edukacji bez szkoły. „Wychowanie w Rodzinie” t. X(2): 205–224.
Google Scholar
Lendzion K. (2021), Edukacja domowa w Polsce jako przykład edukacji alternatywnej [w:] A. Klimska i M. Klimski (red.), Przyszłość polskiej szkoły. Alert pedagogiczny. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 92–106.
Google Scholar
Lendzion K., Wołk A. (2023), Dlaczego rodzice edukują dzieci w domu? Motywy podjęcia edukacji domowej w świetle badań własnych. „Roczniki Nauk Społecznych” 51(3): 51–69.
Google Scholar
Murphy J. (2014), The Social and Educational Outcomes of Homeschooling. „Sociological Spectrum” 34(3): 244–272.
Google Scholar
Neuman A., Guterman O. (2016a), Academic achievements and homeschooling – It all depends on the goals. „Studies in Educational Evaluation” 51: 1–6.
Google Scholar
Neuman A., Guterman O. (2016b), The clash of two world views – a constructivist analysis of home educating families’ perceptions of education. „Pedagogy, Culture and Society” 24(3): 359–369.
Google Scholar
Niewęgłowski J. (1995), Antypedagogika wobec pedagogiki. „Seminare. Poszukiwania naukowe” 11: 135–146.
Google Scholar
Ostaszewska A., Pietrusińska M. (2023), Wywiad online jako nowa rzeczywistość badawcza w kontekście badań nad feminizacją pandemii. „Studia Socjologiczne” 3(250): 37–58.
Google Scholar
Poruszek M. (2020). Edukacja domowa – ucieczka od zdalnego nauczania czy społeczno-wychowawcza potrzeba?. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 559(4), 17–31.
Google Scholar
Ray B.D. (2017), A systematic review of the empirical research on selected aspects of homeschooling as a school choice. „Journal of School Choice” 11(4): 604–621.
Google Scholar
Sarnata-Ciastko A. (2013), „Moja szkoła nie stanie się przeszkodą w mojej edukacji” – obraz szkoły w motcie ucznia w odniesieniu do teorii skryptu. „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika” 22: 313–325.
Google Scholar
Szafrańska A., Pawlak J. (2020), W poszukiwaniu lepszych możliwości kształcenia dla własnego dziecka. Edukacja domowa z perspektywy rodziców. „Przegląd Pedagogiczny” 1: 203–218.
Google Scholar
Szymański M. (2016), Szkoła – między tradycją, dążeniem do nowoczesności i chaosem [w:] M. Szymański, B. Walasek-Jarosz, Z. Zbróg (red.), Zrozumieć szkołę. Konteksty zmian. Kielce: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s. 25–35.
Google Scholar
Ślęzak I. (2021), Zło konieczne, substytut, szansa – wykorzystanie komunikatora Skype w badaniach jakościowych. „Przegląd Socjologii Jakościowej” 17(4): 88–113.
Google Scholar
Śliwerski B. (2021), Część I: Od zniewolenia do edukacji wolności [w:] B. Śliwierski, M. Paluch (red.), Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 35–246.
Google Scholar
Wolter E. (2014), Nowe wychowanie. „Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio” 4(18): 36–49.
Google Scholar
MEN, Otwarte dane – nauczanie domowe, https://dane.gov.pl/pl/dataset/1963,nauczanie-domowe [dostęp 20.09.2024].
Google Scholar