Opublikowane: 2018-11-26

APLIKACJE MOBILNE JAKO NOWA FORMA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I RELIGIJNEJ

Krzysztof Marcyński SAC

Abstrakt

W XX w. głównym zadaniem Kościoła – w zakresie komunikacji społecznej i mediów – była konieczność przełożenia treści religijnych na takie środki przekazu jak telewizja, radio, Internet. W kontekście Internetu oraz urządzeń mobilnych, codziennie używanych, pojawiają się nowe wyzwania związane z popularnością aplikacji mobilnych w komunikacji społecznej. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytania: Jaka jest zawartość wybranych mobilnych aplikacji katolickich? W jaki sposób treści religijne są w nich prezentowane? Jakie można określić funkcje mobilnych aplikacji religijnych? Jaką można zaproponować definicję mobilnej aplikacji religijnej? Jakie jest jej znaczenie dla współczesnej komunikacji społecznej i komunikacji religijnej? Jakie sugestie i wytyczne można zaproponować twórcom religijnych aplikacji mobilnych? W realizacji przedstawionych wyżej założeń dokonano analizy literatury przedmiotu i dostępnych raportów statystycznych, a także wybranych aplikacji religijnych (wykorzystując metodę obserwacji uczestniczącej, pobierając te aplikacje i używając ich). Po dokonanej syntezie zweryfikowano postawione hipotezy, zaproponowano wnioski oraz postulaty do dyskusji i dalszych badań naukowych.

Słowa kluczowe:

aplikacje mobilne, mobilne aplikacje religijne, komunikacja społeczna, komunikacja religijna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Marcyński SAC, K. (2018). APLIKACJE MOBILNE JAKO NOWA FORMA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I RELIGIJNEJ. Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne, 15(2). Pobrano z https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/ucs/article/view/2896

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.