Opublikowane: 2019-02-28

PROJEKT BUDOWY WSI TEMATYCZNEJ ELEMENTEM KSZTAŁTOWANIA KOMPETENCJI I UMIEJĘTNOŚCI DOKONYWANIA ZMIANY SPOŁECZNEJ

Krzysztof Bakalarski

Abstrakt

W artykule przedstawiono podstawowe założenia koncepcji budowania i funkcjonowania wsi tematycznych jako jednego z pomysłów pozwalających na poprawę sytuacji społeczno-gospodarczej terenów wiejskich. Zostały one zaprezentowane w kontekście uogólnionej oceny warunków planowania rozwoju w gminach, zwłaszcza w oparciu o metody proponowane przez marketing terytorialny, w tym rozumienie i kreowanie marki miejsca. Na tle tych rozważań przedstawiono wyniki badań nad analizą potencjału rozwojowego wybranej gminy podwarszawskiej, a zwłaszcza siły kapitału ludzkiego i społecznego wsi Równe, w której podjęte zostały działania w celu oparcia jej rozwoju na koncepcji specjalizacji, czyli powołanie pierwszej na Mazowszu wsi tematycznej.

Słowa kluczowe:

rozwój lokalny, marketing terytorialny, marka miejsca, wieś tematyczna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bakalarski, K. (2019). PROJEKT BUDOWY WSI TEMATYCZNEJ ELEMENTEM KSZTAŁTOWANIA KOMPETENCJI I UMIEJĘTNOŚCI DOKONYWANIA ZMIANY SPOŁECZNEJ. Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne, 20(3). Pobrano z https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/ucs/article/view/2978

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.