Baudrillard J. (2006), Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury (tłum. S. Królak). Warszawa: Wydawnictwo Sic!.
Bauman Z. (2006), Praca, konsumpcjonizm i nowi ubodzy (tłum. S. Obirek). Kraków: Wydawnictwo WAM.
Bauman Z. (2008), Zindywidualizowane społeczeństwo (tłum. O. i W. Kubińscy). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Bourdieu P. (2005), Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia (tłum. P. Biłos). Warszawa: Scholar.
Bieńkuńska A., Łysoń P., Sobestjański K. (2015), Prezentacja pierwszych wyników II edycji badania spójności społecznej. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
CBOS (2013), Wartości i normy. Komunikat z badań. Warszawa: Centrum Badania Opinii Społecznej.
Dąbrowska A. (2015), Postawy polskich konsumentów – od konsumpcjonizmu do zrównoważonej konsumpcji. „Handel Wewnętrzny” 2(355), s. 88-100.
Giddens A. (2007), Nowoczesność i tożsamość. Ja i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności (tłum. A. Szulżycka). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Harvey D. (2014), Seventeen Contradictions and the End of Capitalism. New York: Oxford University Press.
Iwasiński Ł. (2015), Społeczeństwo konsumpcyjne w ujęciu Zygmunta Baumana. „Kultura i Społeczeństwo” 4, s. 3-22.
Iwasiński Ł. (2016), Próba systematyzacji pojęcia konsumpcjonizmu. „Społeczeństwo i Polityka” 1(46), s. 93-107.
Jameson F. (2011), Postmodernizm, czyli logika kulturowa późnego kapitalizmu (tłum. M. Płaza). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Jameson F. (2009), Valences of the Dialectic. New York: Verso.
Klimek J. (2011), W kierunku wartości postmaterialistycznych. Komunikat z badań nad systemami aksjo-normatywnymi młodzieży akademickiej w epoce późnej nowoczesności. „Edukacja Humanistyczna” 2(25), s. 115-121.
Kubera J. (2013), Po postmodernizmie, czyli silne identyfikacje i słabe tożsamości. „Nauka” 1: 97-108.
Lipski A. (2008), Czas wolny w czasie życia. Przyczynek do analizy społeczeństwa nowoczesnego. „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny” 4, s. 205-223.
Nobis A. (2014), Globalizacja jako postęp i kryzys. „Kultura i Wartości” 2(10), s. 35-44.
Rada Monitoringu Społecznego (2018), Diagnoza społeczna: zintegrowana baza danych, www.diagnoza.com [dostęp: 21.09.2018].
Sikorski C. (2002), Dysonanse kulturowe w organizacji. „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” 3-4, s. 35-46.
Simmel G. (1906), The Sociology of Secrecy and of Secret Societies. „The American Journal of Sociology” 11(4), s. 441-498.
Simmel G. (1957), Fashion. “The American Journal of Sociology” 62(6), s. 541-558.
Simmel G. (1969), The Metropolis and the Mental Life [w:] R. Sennet (ed.), Classic Essays on the Culture of Cities. New Jersey: Prentice-Hall Inc., Englewood Cliffs, s. 47-60.
Simmel G. (1997), Filozofia pieniądza (tłum. A. Przyłębski). Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
Simmel G. (2005), Socjologia (tłum. M. Łukasiewicz). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Simmel G. (2007), Filozofia kultury. Wybór esejów (tłum. W. Kunicki). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Sztompka P. (2007), Zaufanie. Fundament społeczeństwa. Kraków: Znak.
Walsh R. (2011), Lifestyle and Mental Health. „American Psychologist” 66(7), s. 579-592.
Włodarczyk K. (2015), Jakość życia postrzegana przez Polaków w XXI wieku. „Konsumpcja i Rozwój” 1(10), s. 3-16.
Google Scholar