Botstein Leon, The Future of Music in America: The Challenge of the COVID-19, „The Music Quarterly” 2019, No. 102(4).
Google Scholar
Domański Henryk, Przybysz Dariusz, Wyrzykowska Katarzyna, Zawadzka Kinga, The Homology of Musical Tastes in Poland, „Studia Socjologiczne” 2020, nr 4(239).
Google Scholar
Fink Lauren K., Warrenburg Lindsay A., Howlin Claire, Randall William M., Hansen Niels Chr., Wald-Fuhrmann Melanie, Viral Tunes: Changes in Musical Behaviours and Interests in Coronamusic Predict Socio-emotional Coping During COVID-19 Lockdown, „Humanities and Social Sciences Communications” 2021, No. 8, Article No. 180.
Google Scholar
Jabłońska Barbara, Socjologia muzyki, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2014.
Google Scholar
Jabłońska Barbara, Socjologia muzyki i podejście socjologiczno-audialne (uwagi teoretyczno- metodologiczne), „Studia Socjologiczne” 2016, nr 2/221.
Google Scholar
Kędziora Piotr, Habitus muzyczny a wzorzec słuchania. Zarys społecznej ramy doświadczenia muzycznego, w: Kultury muzyczne – kultury słuchania, red. M. Kamińska, P. Kędziora, E. Stachowska, Wydawnictwo Nauk Społecznych i Humanistycznych, Poznań 2020.
Google Scholar
Kłoskowska Antonina, Socjologia kultury, PWN, Warszawa 1981.
Google Scholar
Małanicz-Przybylska Maria, Muzyczne rytuały w czasach zarazy, „Lud” 2020, nr 104.
Google Scholar
McLeese Don, Mayday Music: Response and Renewal Amid the Pandemic Lockdown, „Rock Music Studies” 2021, Vol. 8, Issue 1, [tekst dostępny również online: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19401159.2020.1852774 (dostep:
Google Scholar
09.2021)].
Google Scholar
Ossowski Stanisław, U podstaw estetyki, PWN, Warszawa 1966.
Google Scholar
Schopenhauer Arthur, Świat jako wola i przedstawienie, t. 1, przeł. J. Garewicz, PWN, Warszawa 1994.
Google Scholar
Schütz Alfred, Wspólne tworzenie muzyki. Studium relacji społecznych, w: idem, O wielości światów. Szkice z socjologii fenomenologicznej, przeł. B. Jabłońska, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków 2008.
Google Scholar
Shepherd John, Devine Kyle, Introduction. Music and the Sociological Imagination – Pasts and Prospects, w: The Routledge Reader on The Sociology of Music, ed. J. Shepherd, K. Devine, Routledge, New York–London 2015.
Google Scholar
Silbermann Alphons, Miejsce socjologii muzyki w obrębie socjologii i muzykologii, „Muzyka. Kwartalnik” 1962, nr 1(24).
Google Scholar
Silbermann Alphons, The Sociology of Music, Routledge & Kegan Paul, London 1963.
Google Scholar
Small Christopher, Musicking: The Meanings of Performing and Listening. A Lecture, „Music Education Research” 1999, Vol. 1, No. 1.
Google Scholar
Socha Ziemowit, Dwa obrazki z muzycznych okolic pandemii (z ziemi włoskiej do Polski), „Dyskurs & Dialog” 2020, nr 2.
Google Scholar
Stockfelt Ola, Odpowiednie sposoby słuchania, w: Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej, przeł. J. Kutyła et al., red. Ch. Cox, D. Warner, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2010.
Google Scholar
Subotnik Rose R., Developing Variations: Style and Ideology in Western Music, University of Minnesota Press, Minneapolis 1991.
Google Scholar
Szpunar Magdalena, Muzyczna wszystkożerność, „Kultura Współczesna” 2017, nr 3/ 96.
Google Scholar
Szymanowski Karol, Wychowawcza rola kultury muzycznej w społeczeństwie, PWM, Kraków 1949.
Google Scholar
Vandenberg Femke, Berghman Michaël, Schaap Julian, The ‘Lonely Raver’: Music Livestreams During COVID-19 as a Hotline to Collective Consciousness?, „European Societies” 2021, Vol. 23, No. S1, [teskt dostępny również online: https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/14616696.2020.1818271?needAccess=true (dostep: 25.09.2021)].
Google Scholar
Ziv Naomi, Revital Hollander-Shabtai, Music, and COVID-19: Changes in Uses and Emotional Reaction to Music Under Stay-at-Home Restrictions, „Psychology of Music” 2021, Vol. 50, Issue 2, [tekst dostępny również online: https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/03057356211003326 (dostęp 17.02.2022)].
Google Scholar
Chiu Remi, Functions of Music Making Under Lockdown: A Trans-Historical Perspective Across Two Pandemics, „Frontiers in Psychology”, December 2020, Vol. 11, Article 616499, https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2020.616499/full (dostęp 14.01.2022).
Google Scholar
Draper Grace, Dingle Genevieve A., It’s Not the Same. A Comparision of the Psychological Needs Satisfied by Musical Groups Activities in Face to Face and Virtual Mode, „Frontiers in Psychology”, June 2021, Vol. 12, Article 646292, https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.646292/full (dostęp 25.09.2021).
Google Scholar
Filharmonia Krakowska, https://www.filharmonia.krakow.pl/Home/9065-Filharmonia_Krakowska_w_Twoim_domu.html (dostęp 17.02. 2022).
Google Scholar
Jakub Józef Orliński & Aleksander Dębicz, Stay Home, https://www.youtube.com/watch?v=Ur34iWfakhI (dostęp 16.02.2022).
Google Scholar
Lee Daniel, Baker William, Haywood Nick, Coronavirus, the Cultural Catalyst, Hypotheses. Working in Music, International Research Network, 25.05.2020, https://wim.hypotheses.org/1302 (dostęp 25.09.2021).
Google Scholar
Onderdijk Kelsey E., Acar Freya, Van Dyck Edith, Impact of Lockdown Measures on Joint Music Making: Playing Online and Physically Together, „Frontiers in Psychology”, May 2021, Vol. 12, Article 642713, https://biblio.ugent.be/publication/8701684/file/8709754.pdf (dostęp 25.09.2021).
Google Scholar
McDonald Raymond, Burke Robert, de Nora Tia, Sappho Donohue Maria, Birrell Ross, Our Virtual Tribe: Sustaining and Enhancing Community via Online Music Improvisation, „Frontiers in Psychology”, February 2021, Vol. 11, Article 623640, https://www.readcube.com/articles/10.3389/fpsyg.2020.623640 (dostęp 25.09.2021).
Google Scholar
Plautz Jason, Is it Safe to Strike up the Band in a Time of Coronavirus?, Science, 17.07.2020, https://www.sciencemag.org/news/2020/07/it-safe-strike-band-time-coronavirus, (dostęp 17.02.2022).
Google Scholar