Biały Eugeniusz, Narracja a rama modalna dzieła filmowego – uwagi analityczne, w: Z zagadnień stylu i kompozycji w filmie współczesnym, red. M. Hendrykowski, Poznań, 1982.
Google Scholar
Bogue Allan G., Frederick Jackson Turner Reconsidered, „The History Teacher” 1994, nr 27(2).
Google Scholar
Chatman Seymour, New Directions in Voice-Narrated Cinema, w: Narratologies: New Perspectives on Narrative Analysis, ed. by D. Herman, Ohio State University Press, Columbus 1999.
Google Scholar
Głowiński Michał, Cztery typy fikcji narracyjnej, w: idem, Dzieło wobec odbiorcy. Szkice z komunikacji literackiej. Prace wybrane, t. 3, Universitas, Kraków 1998.
Google Scholar
Głowiński Michał, Norwida wiersze-przypowieści, w: idem, Intertekstualność, groteska, parabola. Szkice ogólne. Interpretacje, t. 5, Universitas, Kraków 2000.
Google Scholar
Głowiński Michał, Kostkiewiczowa Teresa, Okopień-Sławińska Aleksandra, Sławiński Janusz, Słownik terminów literackich, red. J. Sławiński, Ossolineum, Wrocław–Warszawa–Kraków 1998.
Google Scholar
Hine Robert V., Mack Faragher John, The American West: A New Interpretive History, Yale University Press, New Haven, Conn 2000.
Google Scholar
Jackson Turner Federick, The Significance of the Frontier in American History, w: idem, The Frontier in American History, New York1920, s. 1–38; tekst dostępny także online: https://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/afp/turner.htm (dostęp 2.03.2022).
Google Scholar
Kopaliński Władysław, Słownik symboli, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990.
Google Scholar
Kozloff Sarah, Invisible Storytelllers. Voice-Over Narration in American Fiction Films, University of California Press, Berkley 1988.
Google Scholar
Levine Josh, The Coen Brothers. The story of two American filmmakers, ECW Press, Toronto 2000.
Google Scholar
Ligęza Wojciech, Parabole Mrożka, w: W kręgu przemian polskiej prozy XX w., red. T. Bujnicki, Ossolineum, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk 1978.
Google Scholar
Ligor Jakub, The Character of Anton Chigurh in the Coen Brother’s “No Country for Old Man” as an Expression of Reflections on Evil and Violence in American Culture, „Społeczeństwo. Edukacja. Język” 2017, t. 5.
Google Scholar
Loska Krzysztof, Joel i Ethan Coenowie. Kino i postmodernizm, w: Kino amerykańskie. Twórcy, red. E. Durys, K. Klejsa, Rabid, Kraków 2006.
Google Scholar
Martuszewska Anna, Pozytywistyczne parabole, Wydawnictwo UG, Gdańsk 1997.
Google Scholar
Mathews Peter, The Morality Meme: Nietzsche and A Serious Man, „Cultura. International Journal of Philosophy of Culture and Axiology” 2014, No. 11(1).
Google Scholar
Michalski Maciej, Parabola filozoficzna w prozie polskiej XX wieku, „Pamiętnik Literacki” 2002, XCIII, z. 2.
Google Scholar
Owczarz Ewa, Parabola i parabolizacja wobec mimesis, w: Mimesis w dyskursie literackim, red. C. Niedzielski, J. Speina, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 1996
Google Scholar
Ownby Ted, American Dreams in Mississippi: Consumers, Poverty, and Culture 1830–1998, University of North Carolina Press, Chapel Hill–London 1999.
Google Scholar
Paul Heike, The Myths That Made America. An Introduction to American Studies, Transcrit Verlag, Bilefeld 2014.
Google Scholar
Rowell Erica, The Brothers Grim. The Films of Ethan and Joel Coen, Scarecrow Press, Lanham–Maryland 2007.
Google Scholar
Siekańska Monika, Paraboliczna opowieść o Zagładzie. Forma jako możliwość wypowiedzenia doświadczenia, „Pamiętnik Literacki” 2017, z. 2.
Google Scholar
Sticchi Francesco, Inside the “Mind” of Llewyn Davis: Embodying a Melancholic Vision of the World, „Quarterly Review of Film and Video”, October 2017, Vol. 35(2); tekst dostępny również online: https://www.researchgate.net/publication/320606267_Inside_the_Mind_of_Llewyn_Davis_Embodying_a_Melancholic_Vision_of_the_World (dostęp 12.05.2022).
Google Scholar
Szahaj Andrzej, Co to jest postmodernizm, „Ethos” 1996, Vol. 33–34.
Google Scholar
Tokarczuk Olga, Czuły narrator, w: eadem, Czuły narrator, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2020.
Google Scholar
Ashton William, Deception and Detection: The Tricstery Archetype in the Film, “The Big Lebowski”, and its Cult Following, „Tricster’s Way” 2009, Vol. 5, Issue 1, Article 5 http://digitalcommons.trinity.edu/tricktersway/vol5/iss1/5 (dostęp 12.03.2020).
Google Scholar
Bacia Błażej, „To nie jest kraj dla starych ludzi”, czyli danse macabre braci Coen, „Art Papier” 2008, nr 5(101), http://artpapier.com/index.php?page=artykul&wydanie=55&artykul=1225 (dostęp 12.03.2020).
Google Scholar
Reed Tom, Does Llewyn safe the cat? STC Analysis of Inside Llewyn Davis, http://www.savethecat.com/wp-content/uploads/2014/02/Inside-Llewyn-Davis-Beat-Sheet-Analysis1.pdf (dostęp 18.03.2020).
Google Scholar
Śliwińska Anna, Filmowe przypowieści, http://filmotekaszkolna.pl/dla-nauczycieli/nasze-lekcje/lekcja-6-filmowe-przypowiesci/filmy/schody,18 (dostęp 28.12.2019).
Google Scholar