Opublikowane: 2019-12-31

Perspektywa jako narzędzie komunikacji. Fotografie mody autorstwa Jeanloupa Sieffa

Anna Piszczałka
Załącznik Kulturoznawczy
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21697/zk.2019.6.23

Abstrakt

The aim of the article is to confirm the assumption that perspective is one of the tools that build a photographic act of communication. It has been observed that the perspective allows to obtain the illusion of the third dimension on the two-dimensional surface of the photograph but also creates multiple systems of meaning and even becomes a symbolic form. The focus was on the works of Jeanloupe Sieff, a photographer who used a perspective tool in an innovative way that allowed him to create both realistic, ‘superficial’ presentations and surrealistic, ‘deep’ meaning contexts.

Słowa kluczowe:

perspective in photography, fashion photography, Jeanloup Sieff

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Piszczałka, A. (2019). Perspektywa jako narzędzie komunikacji. Fotografie mody autorstwa Jeanloupa Sieffa. Załącznik Kulturoznawczy, (6), 451–471. https://doi.org/10.21697/zk.2019.6.23

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.