Artur Duda, Na śmietniku popkultury. Teatr polski po 1989 roku z perspektywy estetyki performatywności, [w:] 20-lecie. Teatr polski po 1989, red. D. Jarząbek, M. Kościelniak, G. Niziołek, Korporacja Ha!art, Kraków 2010.
Google Scholar
Artur Duda, Reżyserskie strategie inscenizacji dzieła literackiego, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2017.
Google Scholar
Piotr Gruszczyński, Adaptacja, „Dialog” 2005, nr 6.
Google Scholar
Julia Kluzowicz, Teatr zaangażowany społecznie jako sposób odnowienia dialogu z polskim widzem, „Rocznik Andragogiczny” 2007.
Google Scholar
Marcin Kościelniak, Trylogia w narodowym przytułku, [w:] idem, „Młodzi niezdolni” i inne teksty o twórcach współczesnego teatru, Wydawnictwo UJ, Kraków 2014.
Google Scholar
Roman Krzywy, hasło ‘epos’, [w:] Słownik rodzajów i gatunków literackich, red. G. Gazda, S. Tynecka-Makowska, Universitas, Kraków 2006.
Google Scholar
Dariusz Kulesza, Epopeja. Myśliwski, Herbert, Mrożek, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2016.
Google Scholar
Hans-Thies Lehmann, Teatr postdramatyczny, przeł. D. Sajewska, M. Sugiera, Księgarnia Akademicka, Kraków 2004.
Google Scholar
Ewa Miodońska-Brookes, Adam Kulawik, Marian Tatara, Zarys poetyki, PIW, Warszawa 1980.
Google Scholar
Patrice Pavis, Współczesna inscenizacja. Źródła, tendencje, perspektywy, przeł. P. Olkusz, PWN, Warszawa 2011.
Google Scholar
Alina Sordyl, Adaptacja jako twórcza praktyka w polskim teatrze współczesnym: Krystian Lupa – Krzysztof Warlikowski – teatr krytyczny, „Postscriptum Polonistyczne” 2011, nr 2.
Google Scholar
Wanda Świątkowska, Recykling, [w:] Performatyka. Terytoria, red. E. Bal, D. Kosiński, Wydawnictwo UJ, Kraków 2017.
Google Scholar
Ewa Wójtowicz, Twórca jako postproducent – między postmedialnym remiksem a reprogramowaniem kultury, [w:] Remiks. Teorie i praktyki, red. M. Gulik, P. Kaucz, L. Onak, Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba, Kraków 2011.
Google Scholar
Anna R. Burzyńska, Trylogia „w skali molowej”, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/101956,druk.html [dostęp 25.01.2020].
Google Scholar
Łukasz Drewniak, Sarmaci – polscy kamikadze, https://kultura.dziennik.pl/teatr/artykuly/88065,sarmaci-polscy-kamikadze.html [dostęp 24.01.2020].
Google Scholar
Anna Filler, Sienkiewicz na scenie, http://www.e-teatr.pl/pl/programy/2013_11/51323/ogniem_i_mieczem__teatr_im_jaracza_lodz_1967.pdf [dostęp 23.01.2020].
Google Scholar
Joanna Garbarczyk, Sienkiewicz w szpitalu – ale się porobiło!, http://www.dziennikteatralny.pl/drukuj/sienkiewicz-w-szpitalu-ale-sie-porobilo.html [dostęp 21.01.2020].
Google Scholar
Iwona Kłopocka, Galop na łóżkach szpitalnych, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/71360.html [dostęp 24.01.2020].
Google Scholar
Dariusz Kosiński, Wobec i wbrew, https://www.tygodnikpowszechny.pl/wobec-i--wbrew-148367 [dostęp 28.01.2020].
Google Scholar
Aneta Kyzioł, Larum grają, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/teatr/284036,1,recenzja-spektaklu-trylogia-rez-jan-klata.read [dostęp 21.01.2020].
Google Scholar
Aleksandra Majewska, My, chłopi, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/242247.html?josso_assertion_id=EE1C8F74B4135E42 [dostęp 29.01.2020].
Google Scholar
Magda Mielke, Wiejski odlot, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/257419.html [dostęp 28.01.2020].
Google Scholar
Tomasz Miłkowski, Klątwa dobrej zmiany. Teatralne podsumowanie roku 2017, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/253315.html [dostęp 28.01.2020].
Google Scholar
Henryka Wach-Malicka, Młodzi interpretują świat. I teatr, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/267043.html?josso_assertion_id=2AF99490E062135C [dostęp 29.01.2020].
Google Scholar
Ewa Wąchocka, Postpisanie dla teatru, http://opcje.net.pl/ewa-wachocka-postpisanie-dla-teatru/ [dostęp 21.01.2020].
Google Scholar
Piotr Wyszomirski, W Polskim i Starym kartofelki się przeziębiły, a w Powszechnym nie, czyli grzybnia wyobraźni. Po premierze „Chłopów” w Teatrze Powszechnym, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/242150.html?josso_assertion_id=-CA1F86EFE40E08F1 [dostęp 27.01.2020].
Google Scholar