Opublikowane: 2022-10-17

Zajęcia rewalidacyjne w kontekście usprawniania koordynacji wzrokowo- -ruchowej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – z pamięcią o Marii Grzegorzewskiej

Kinga Krawiecka
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.16

Abstrakt

Artykuł poświęcony jest rewalidacji w zakresie usprawniania koordynacji wzrokowo-ruchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym – uczniów klas I-III szkoły podstawowej specjalnej. W kontekście teoretycznym zaprezentowano ograniczania w obszarze koordynacji wzrokowo-ruchowej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Ponadto, podjęto się rozważań nad sensem rewalidacji, który wyłania się z kanonu działań pedagogicznych Marii Grzegorzewskiej. W kontekście praktycznym przedstawiono autorski pomysł na prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, inspirowany treścią bajki terapeutycznej Małgorzaty Różyńskiej oraz Programem Rozwijającym Percepcję Wzrokową autorstwa Marianne Frostig i Davida Horne’a.

Słowa kluczowe:

rewalidacja, koordynacja wzrokowo-ruchowa, uczeń z niepełnosprawnością intelektualną

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Krawiecka, K. (2022). Zajęcia rewalidacyjne w kontekście usprawniania koordynacji wzrokowo- -ruchowej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – z pamięcią o Marii Grzegorzewskiej. Forum Pedagogiczne, 12(1), 245–258. https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.16

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.