Opublikowane: 2022-10-17

W kierunku poczucia sprawczości: współpraca uczniów szkół średnich w realizacji projektów społecznych w oparciu o platformę „Zwolnieni z Teorii”

Marcin Bielecki
Forum Pedagogiczne
Dział: Debiuty
https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.30

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu, jest zaprezentowanie możliwości kształtowania nie tylko szerokorozumianych kompetencji - zasobów osobistych jednostki, ale i kreowania sprawczości w toku realizacji projektu społecznego, w oderwaniu od szkolnej rzeczywistości.
Projekt społeczny – oparty na metodzie projektu może być realizowany nie tylko w toku formalnego kształcenia często przeładowanego treściami podstawy programowej, bez miejsca dla współpracy pomiędzy uczniami. Alternatywą, pozwalającą na zwrócenie się ku jednostce i możliwości jej rozwoju jest platforma Zwolnieni z Teorii. Realizacja projektu społecznego w zespole pozwoli rozwijać współpracę, niezbędną umiejętność społeczną, odpowiedzialność, jak i poczucie sprawstwa, które szczególnie w toku przemian i wyzwań życiowych czy zawodowych jest kluczowa. Pozwala ona jednostce podejmować działania które przyniosą korzyść nie tylko dla niej samej ale i zbiorowości w której żyje

Słowa kluczowe:

współpraca, uczeń, projekt społeczny, poczucie sprawczości

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bielecki, M. (2022). W kierunku poczucia sprawczości: współpraca uczniów szkół średnich w realizacji projektów społecznych w oparciu o platformę „Zwolnieni z Teorii”. Forum Pedagogiczne, 12(1), 495–504. https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.30

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.