Aronson E. (2005). Człowiek istota społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Bakhsi H. i in. (2017). The future of skills employment in 2030, London: Pearson and Nesta.
Google Scholar
Giddens A. (2008). Konsekwencje nowoczesności, E. Klekot (przeł.) Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Jedynak M. (2013). Wiedza i umiejętności jako elementy składowe kompetencji menedżerskich W: Z. Nęcki, M. Kęsy (red.), Postawy personelu medycznego wobec zarządzania szpitalem, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Kosz J. (2012). „Sukces niejedno ma imię” Metoda projektów jako jedna ze strategii rozwijania poczucia sprawstwa i nabywania kompetencji uczniów do współpracy, „Forum Dydaktyczne: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość”, nr 9-10, s. 97-116.
Google Scholar
Mack O., Khare A. (2016). Perspectives on a VUCA World W: Mack O., Khare A., Krämer A., Burgartz T. (red.) Managing in a VUCA World. Springer, Cham: Springer
Google Scholar
Miłaszewicz D. (2017). Kompetencje społeczne w świetle wyników badań kapitału społecznego studentów z Polski, Litwy i Słowacji, „Studia i Prace WNEIZ US” nr 47, s. 149-165.
Google Scholar
Myszka L. (2014). Obraz ponowoczesnego świata z perspektywy współczesnej młodzieży, „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja” nr 2, s. 153-173.
Google Scholar
Myszka-Strychalska L. (2020). Znaczenie poczucia sprawstwa w procesie aktywności i partycypacji społecznej młodzieży, „Rocznik Pedagogiczny” t. 43, s. 37-61.
Google Scholar
Pańtak A. (2000). Uwarunkowania ukrytego programu szkoły, „Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne” nr 13, s. 101-114.
Google Scholar
Peret-Drążewska, P. (2016). Orientacje wspólnotowe młodzieży w warunkach indywidualizacji społeczeństwa, „Przegląd Pedagogiczny”, nr 1, s. 91-101.
Google Scholar
Peret-Drążewska, P. (2014). Orientacje sprawcze i wspólnotowe współczesnej młodzieży. „Kultura-Społeczeństwo-Edukacja”, nr 6, s. 135-151.
Google Scholar
Poćwiardowska B. (2015). Poczucie sprawstwa rodziców w kontakcie z dzieckiem w wieku przedszkolnym – raport z badań, „Przegląd Pedagogiczny”, nr 1, s. 250-262.
Google Scholar
Rozporządzenie MEN w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej [...] Dz. U. 2017 poz. 356.
Google Scholar
Rozporządzenie MEN w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia. Dz. U. 2018 poz. 467.
Google Scholar
Szkolak-Stępień A. (2016). Nauczanie we współpracy dla przyszłości, „Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej”, t. 5, s. 66-78.
Google Scholar
Śliwerski B. (2009). Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP, Warszawa: WAiP.
Google Scholar
Wojnarska A. (2010). Diagnostyka resocjalizacyjna, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej.
Google Scholar
Zwolnieni z Teorii (2021a). O nas https://zwolnienizteorii.pl/o-nas (dostęp: 14.12.2021 r.).
Google Scholar
Zwolnieni z Teorii (2021b). Regulamin platformy Zwolnieni z Teorii https://zwolnienizteorii.pl/_assets/pdf/regulamin.pdf (dostęp: 14.12.2021 r.).
Google Scholar