Opublikowane: 2024-07-10

Tacit knowledge jako kluczowy rodzaj wiedzy nie tylko dla młodego człowieka

Marcin Bielecki
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.12

Abstrakt

Artykuł ten, ma charakter przeglądowy. Przywołany został aspekt tacit knowledge, stanowiący jeden z rodzajów wiedzy. Szczególnie względem dynamicznie dokonujących się przemian w zakresie obserwowalnej rzeczywistości, należy zwracać uwagę na możliwości promowania i rozwoju zasobów osobistych jednostki, którą w swojej naturze zdecydowanie stanowi tacit knowledge. Autor w swojej pracy, przedstawił istotę wiedzy, jak również wspomniany rodzaj, wraz z jego walorami wobec rozwoju psychospołecznego jednostki. Odwołał się także do środowiska szkolnego i ukrytego programu szkolnego, wąskiego względem opisywanej wiedzy ukrytej. Artykuł jest swoistą konkluzją związaną z możliwością praktycznej egzemplifikacji owego zasobu do przestrzeni szkoły, poprzez jego promowanie.

Słowa kluczowe:

tacit knowledge, wiedza, szkoła, zasoby

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bielecki, M. (2024). Tacit knowledge jako kluczowy rodzaj wiedzy nie tylko dla młodego człowieka. Forum Pedagogiczne, 14(1), 147–155. https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.12

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.