Augustyniak J. (2017). Oczekiwania młodzieży wobec współczesnej szkoły, „Szkoła-Zawód-Praca”, (14), s. 141-152.
Google Scholar
Baumeister R.F., Leith K.P., Muraven M., Bratslavsky E. (1998). Self-regulation as a key to success in life. W: D. Pushkar, W.M. Bukowski, A.E. Schwartzman, D.M. Stack D.R. White (red.), Improving competence across the lifespan: Building interventions based on theory and research, New York: Plenum Press, s. 117-132.
Google Scholar
Bendkowski J. (2015). Tworzenie i transfer wiedzy w perspektywie ontologiczno-epistemologicznej, „Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie/Politechnika Śląska”, 85, s. 39-50.
Google Scholar
Berraies S., Hamza K.A., Chtioui R. (2021), Distributed leadership and exploratory and exploitative innovations: mediating roles of tacit and explicit knowledge sharing and organizational trust, „Journal of Knowledge Management”, 25 (5), s. 1287-1318.
Google Scholar
Beyer K. (2011). Wiedza jako kluczowy zasób w nowej gospodarce. „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, 21, s. 7-16.
Google Scholar
Budnikowski A., Dabrowski D., Gąsior U., Macioł S. (2012). Pracodawcy o poszukiwanych kompetencjach i kwalifikacjach absolwentów uczelni – wyniki badania. „E-mentor”, 4(46), s. 4-17.
Google Scholar
Chmielecka E. (2004). Informacja, wiedza, mądrość. Co społeczeństwo wiedzy cenić powinno?, „Nauka i Szkolnictwo Wyższe”, 1/23, s. 7-18.
Google Scholar
Chmielewska-Banaszak D. (2010). Wiedza milcząca w nauce Koncepcja Michaela Polanyi'ego, „Zagadnienia Naukoznawstwa”, 1 (183), s. 13-26.
Google Scholar
Chodubski A. (2015). Jednostka a przemiany cywilizacyjne w perspektywie XXI wieku, „Civitas Hominibus”, 10, s. 17-28.
Google Scholar
Collins H. (2010). Tacit and explicit knowledge. Chicago: University of Chicago Press.
Google Scholar
Czerniawska E. (1999). Samoregulacja w uczeniu się. Modele teoretyczne, „Forum Psychologiczne”, 4(1), s. 3-17.
Google Scholar
Dereń A. M., Kudłaszyk A. (2011). Wiedza jako czynnik rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa. „Zeszyty Naukowe/Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. T. Kościuszki”, (2) s. 297-311.
Google Scholar
Dębska U., Guła-Kubiszewska H., Starościak W., Jagusz M. (2008). Z badań nad samoregulacją w uczeniu się, „Psychologia rozwojowa”, 13(2), s. 57-69.
Google Scholar
Drozdowski R., Zakrzewska A., Puchalska K., Morchat M., Mroczkowska D. (2010). Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki, Warszawa: Wydawnictwo Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Google Scholar
Dymek-Maciejewska M. (2018). Idealny pracownik? Kompetencje pozaformalne – oczekiwania i rzeczywistość, „Journal of Modern Science”, 37(2), s. 11-21.
Google Scholar
Dziwańska K. (2013). Wartości cenione przez młodzież – wybrane uwarunkowania społeczno-kulturowe, „International Letters of Social and Humanistic Sciences”, 7, s. 96-112.
Google Scholar
Fazlagić J.A. (2007). Zarządzanie wiedzą w szkole, Gdynia: Wydawnictwo GODN.
Google Scholar
Gacitúa R., Ma L., Nuseibeh B., Piwek P., De Roeck A.N., Rouncefield M., Sawyer P., Willis A., Yang H. (2009). Making tacit requirements explicit, 2009 Second International Workshop on Managing Requirements Knowledge IEEE, s. 40-44.
Google Scholar
Grabowski M., Zając A. (2009). Dane, informacja, wiedza-próba definicji. „Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie”, (798), s. 99-116.
Google Scholar
Heland-Kurzak K. (2020). Społeczne formy uczestnictwa i problem wiedzy milczącej: [H. Collins (2010). Tacit and Explicit Knowledge. Chicago and London: The University od Chicago Press, 202 s.], „Forum Pedagogiczne”, 10(1), s. 305-308.
Google Scholar
Janukowicz M. (2012). Transmisja wiedzy przedmiotowej – edukacyjną szansą czy brzemieniem? „Pedagogika. Studia i Rozprawy”, (21), s. 181-188.
Google Scholar
Karaś E., Piasecka-Głuszak A. (2013). Zarządzanie wiedzą–dlaczego tak ważne? „Nauki o zarządzaniu”, 4 (17) s. 45-60.
Google Scholar
Kmiecikowski W. (2018). Aksjologiczny zamęt wyzwaniem dla współczesnego człowieka, „Kultura–Społeczeństwo–Edukacja”, (1), s. 71-81.
Google Scholar
Konkel W. (2023). Oczekiwania młodego pokolenia na rynku pracy. „Zeszyty Studenckie „Nasze Studia” (13), s. 224-238.
Google Scholar
Krok E. (2007). Kluczowe aspekty zarządzania wiedzą. „Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą”, 8, s. 91-97.
Google Scholar
Kucharska W., Erickson G.S. (2023). Tacit knowledge acquisition & sharing, and its influence on innovations: A Polish/US cross-country study, „International Journal of Information Management”, 71, 102647, s. 1-24.
Google Scholar
Lee Endres M., Endres S.P., Chowdhury S.K., Alam I. (2007). Tacit knowledge sharing, self‐efficacy theory, and application to the open source community. „Journal of knowledge management”, 11(3), s. 92-103.
Google Scholar
Makarewicz R. (2017). Ukryty program w rozmowach nauczycieli z rodzicami uczniów w polskiej szkole. Odwołania do etyki słowa. „Prace Językoznawcze”, 19(2), s. 115-127.
Google Scholar
Matošková J. (2019). Tacit knowledge as an indicator of academic performance. „Journal of Further and Higher Education”, 44(7), s. 877-895.
Google Scholar
McAdam R., Mason B., McCrory J. (2007). Exploring the dichotomies within the tacit knowledge literature: towards a process of tacit knowing in organizations. „Journal of knowledge management”, 11(2), s. 43-59.
Google Scholar
Meier A. (2012). Knowledge Society. W: Meier A. eDemocracy & eGovernment. Berlin: Springer, Heidelberg, s. 191-204.
Google Scholar
Messyasz K. (2021). Pokolenie Z na rynku pracy – strukturalne uwarunkowania i oczekiwania. „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica”, (76), s. 97-114.
Google Scholar
Męczkowska-Christiansen A. (2014). „Epistemologia” społeczeństwa wiedzy w kontekście rozważań nad problematyką edukacji, „Podstawy Edukacji”, (7), s. 21-38.
Google Scholar
Michalska A. (2013). Problemem wiedzy niejawnej dziś. Perspektywa neurokognitywna. „Filozofia i nauka. Studia filozoficzne i interdyscyplinarne”, (1), s. 63-82.
Google Scholar
Mooradian N. (2005). Tacit knowledge: philosophic roots and role in KM, „Journal of knowledge management”, 9(6), s. 104-113.
Google Scholar
Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B. (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Nguyen, N. L. (2024). Tacit knowledge sharing within project teams: an application of social commitments theory. „VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems”, 54(1), s. 43-58.
Google Scholar
Nonaka I., Toyama R., Konno N. (2000). SECI, Ba and leadership: a unified model of dynamic knowledge creation. „Long range planning”, 33(1), s. 5-34.
Google Scholar
Pańtak A. (2000). Uwarunkowania ukrytego programu szkoły. „Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne, Artystyczne”, (13), s. 101-114.
Google Scholar
Przybysz A. (2011). Ukryty program-zakres treści i przegląd wybranych badań empirycznych. „Przegląd Pedagogiczny”, 1, s. 180-192.
Google Scholar
Puusa A., Eerikäinen M. (2010). Is tacit knowledge really tacit?, „Electronic Journal of Knowledge Management”, 8(3), s. 307-318.
Google Scholar
Rutkowska-Gurak A. (2010). W poszukiwaniu miar innowacyjności rozwoju, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, 246, s. 65-77.
Google Scholar
Szumna D. (2009). Idea współpracy – założenia a realia polskiej szkoły, „Kwartalnik Edukacyjny” 4 (59), s. 3-12.
Google Scholar
Uździcki P. (2017). Uwarunkowania kulturowe transferu wiedzy cichej (tacit knowledge). Humanizacja pracy, „Współczesne tendencje zmian kultury zarządzania organizacją”, 3 (289), s. 177-194.
Google Scholar
Wagner R.K., Sternberg R.J. (1985). Practical intelligence in real-world pursuits: The role of tacit knowledge, „Journal of Personality and Social Psychology”, 49(2), s. 436-458.
Google Scholar
Wojciechowska K. (2014). Mądrość życiowa a doświadczenia życiowe u osób w okresie późnej dorosłości. Przegląd Naukowo-Metodyczny „Edukacja dla Bezpieczeństwa”, 4(7), s. 303-323.
Google Scholar
Wysocka E., Tomiczek K. (2014). Szkoła jako środowisko życia i codzienność ucznia–analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje percepcji i sposobu wartościowania szkoły przez uczniów, „Przegląd Pedagogiczny” (1), s. 169-188.
Google Scholar
Zmyślony I. (2012). Kłopoty z wiedzą niejawną (tacit knowledge) w poglądach Michaela Polanyiego, „Zagadnienia Naukoznawstwa”, 1(48), s. 49-65.
Google Scholar
Zaród M. (2015). Działanie, doświadczenie, wiedza. Wokół prac Harry’ego Collinsa, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, 11(4), s. 192-206.
Google Scholar
Zysk W. (2018). Kształcenie postaw uczniów wobec rozwoju globalnego. „Horyzonty Wychowania”, 17(44), s. 219‑227.
Google Scholar