Ambrogetti F., Rubin S.(2013). Jezuita papież Franciszek, Kraków: Dom Wydawniczy Rafael.
Augustyn J. (2010). Ćwiczenia duchowne jako podstawa pedagogiki ignacjańskiej, W: A. Królikowska (red.). Pedagogika ignacjańską – historia, teoria, praktyka (s. 13-22). Kraków: WSF-P „Ignatianum”, Wydawnictwo WAM.
Bartnik Cz. (1995). Personalizm, Lublin: Wydawnictwo KUL.
Casalini C. (2019). Włodzimierz Ledóchowski’s Call for Cura Personalis: Humanist roots and Jesuit distinctiveness in Education, „Studia Pedagogica Ignatiana” 4 (22), s. 123-134.
Charakterystyczne cechy jezuickiego wychowania (2006). W: J. Kołacz SJ (red.) Podstawy edukacji ignacjańskiej (s. 19-20). Kraków: WSF-P Ignatianum, Wydawnictwo WAM.
Chmielewski M. 2002). Duchowość. W: M. Chmielewski (red.) Leksykon duchowości katolickiej (s. 226-232). Lublin-Kraków: Wydawnictwo „M”.
Czarkowski J. (1994). Oblicza personalizmów. Konfrontacja antropologii filozoficznej E. Mouniera i P. Teilharda de Chardin, Toruń: UMK.
Daniluk M. (1989). Duchowość chrześcijańska. W: R. Łukaszyk, L. Bieńkowski, F. Gryglewicz (red.) Encyklopedia katolicka t. IV (s. 317-330). Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.
Duminuco V.J. (2008). Formacja czy indoktrynacja w pedagogice ignacjańskiej?. W: W. Pasierbek (red.) Ignatian Pedagogy for the Challenges of Humanism Today/ Pedagogika ignacjańska wobec wyzwań współczesnego humanizmu (s. 173-192). Kraków, WSF-P Ignatianum, Wydawnictwo WAM.
Fleming D.L. (2013). Czym jest duchowość ignacjańska?. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Gallagher M.P. (2008). Ignacjańskie rozeznanie kultury posmodernistycznej, W: W. Pasierbek (red.) Ignatian Pedagogy for the Challenges of Humanism Today/ Pedagogika ignacjańska wobec wyzwań współczesnego humanizmu (s. 307-316). Kraków, WSF-P Ignatianum, Wydawnictwo WAM.
Granat W. (1985). Personalizm chrześcijański. Teologia osoby ludzkiej. Poznań: Wydawnictwo Święty Wojciech.
Ignacy Loyola. Pisma wybrane. Komentarze t. I. (1968). M. Bednarz, S. Filipowicz, R. Skórka (red.). Kraków: Wydawnictwo Apostolstwa Modlitwy.
Ignacy Loyola. Pisma, (2022). Kraków: Wydawnictwo WAM – Księża Jezuici.
Inglot M. (2007). Założenia „Ratio studiorum (1599) i charakterystycznych cech jezuickiego wychowania (1986). W: . A. Hajduk, J. Mółka (red.) Pedagogika wiary (s. 85-95). Kraków: WSF-P „Ignatianum”, Wydawnictwo WAM.
Jalics F. (2017). Kontemplacja. Wprowadzenie do modlitwy uważności. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Jurado M.R. (2002). Rozeznawanie duchowe. Teologia Historia Praktyka. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Kiereś B. (2010). Podstawy antropologiczne pedagogiki personalistycznej. W: M. Nowak, P. Magier, I. Szewczak (red. Antropologiczna pedagogika ogólna (95-102). Lublin: Wydawnictwo Gaudium.
Konstytucje Towarzystwa Jezusowego wraz z przypisami Kongregacji Generalnej XXXIV oraz Normy uzupełniające zatwierdzone przez tę samą Kongregację (2001). Kraków – Warszawa: Polskie Prowincje Towarzystwa Jezusowego, Wydawnictwo WAM.
Królikowski W. (2010). Cele i etapy formacji duchowej w pedagogice ignacjańskiej. W: A. Królikowska (red.) Pedagogika ignacjańska. Historia, teoria, praktyka (239-250). Kraków: Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna Ignatianum, Wydawnictwo WAM.
Kunowski S. (1981). Podstawy współczesnej pedagogiki. Łódź: Wydawnictwo Salezjańskie.
Loyola I. (2013). Ćwiczenia duchowne. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Marek Z. (2007). Podstawy i założenia katechetyki fundamentalnej. Kraków: Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna „Ignatianum” Wydawnictwo WAM.
Marek Z. (2014). Religia pomoc czy zagrożenie dla edukacji?. Kraków: Wydawnictwo WAM
Marek Z. (2016). Autonomia pedagogiki religii, „Studia Katechetyczne” t. 12, s. 19-33.
Marek Z. (2017). Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum.
Marek Z. (2022). Podstawy pedagogiki religii. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum.
Marek Z., Walulik A. (2019). Pedagogika świadectwa. Perspektywa antropologiczno-kerygmatyczna. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum.
Mariański J. (2015). Nowa duchowość jako megatrend społeczno-kulturowy – mit czy rzeczywistość?, „Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne” 4, s. 15-55.
Milerski B. (2011). Hermeneutyka pedagogiczna. Perspektywa pedagogiki religii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT.
Milerski B. (2020). Metodologia pedagogiki religii. W: Z. Marek, A. Walulik (red.). Słownik pedagogiki religii (s. 93-114). Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum.
Misiurek J. (2002). Ignacjańska szkoła duchowości. W: M. Chmielewski (red.). Leksykon duchowości katolickiej (s. 347-350). Lublin-Kraków: Wydawnictwo „M”.
Mółka J., Mółka M. (2019). Towarzyszenie w wychowaniu i resocjalizacji. W: A. Walulik, R. Ceglarek, Z. Marek, N.G. Pikuła (red.). Służyć (z) miłością (s. 229-247). Częstochowa: Częstochowskie Wydawnictwo Archidiecezjalne Regina Poloniae.
Mółka J., Steczek B. (2008). Magis jezuickiej edukacji. W: W. Pasierbek (red.). Pedagogika ignacjańska wobec wyzwań współczesnego humanizmu/ Ignatian Pedagogy for the Challenges of Humanis Today (s. 237-249). Kraków: Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna Ignatianum, Wydawnictwo WAM.
Okoń W. (1981). Słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA.
Pedagogia ignacjańska. Podejście praktyczne (2006). W: J. Kołacz (red.). Podstawy edukacji ignacjańskiej (s. 99-139). Kraków: WSFP „Ignatianum”, Wydawnictwo WAM.
Piechnik L (2003). Powstanie i rozwój jezuickiej Ratio studiorum (1548-1599). Kraków: Wydawnictwo WAM, WSF-P „Ignatianum”.
Piechnik L. (1990). Szkoły jezuickie w Polsce w latach 1564-1773. „Horyzonty Wiary”, 3, s. 69-79.
Puchowski K. (2007). Jezuickie kolegia szlacheckie Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Studium z dziejów edukacji elit. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdań¬skiego.
Socha P. (2000). Psychologia rozwoju duchowego - zarys zagadnienia. W: Duchowy rozwój człowieka (s. 15-44). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Wojtyła K. (1985).Osoba i czyn. Kraków: Wydawnictwo Polskie Towarzystwo Teologiczne.
Wprowadzenie do ćwiczeń duchownych (1968). W: M. Bednarz, A. Bober, R. Skórka. I. Loyola, Pisma wybrane. Komentarze, t. II (s. 7-92).Kraków: Wydawnictwo Apostolstwa Modlitwy.
Zarys duchowości ignacjańskiej (1968). W: M. Bednarz, A. Bober, R. Skórka. I. Loyola, Pisma wybrane. Komentarze, t. II (s. 343-355).Kraków: Wydawnictwo Apostolstwa Modlitwy.
Żmudziński W. (1995). Cel pracy wychowawczej w szkołach jezuickich. „Horyzonty Wiary” 4, s. 63-73.
Google Scholar