Opublikowane: 2022-12-31

Potrzeba dialogiczności w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego

Adam Solak
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.12

Abstrakt

Dialogiczność nauczyciela wychowania przedszkolnego stanowi pedagogiczny obszar do namysłu dla wielu autorów zajmujących się pedagogiką dialogu czy praktycznych badań na temat współpracy oraz komunikacji. Dialog stanowi fundament należytego i twórczego etosu nauczyciela wychowania przedszkolnego. Prezentowany artykuł ukazuje owo zagadnienie na płaszczyźnie: nauczyciel–uczeń, nauczyciel–rodzic, nauczyciel–nauczyciel oraz nauczyciel–środowisko wychowawcze. Te cztery obszary, w których obecny jest proces dialogu, są gwarantem nie tylko ładu społecznego, lecz przede wszystkim godnościowego i należytego rozwoju dziecka i właściwych relacji w środowisku przedszkolnym.

Słowa kluczowe:

dialog, nauczyciel, rodzic, przedszkole, środowisko wychowawcze

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Solak, A. (2022). Potrzeba dialogiczności w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego. Forum Pedagogiczne, 12(2), 153–163. https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.12

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.