Buczek W. (2014). Dialog wychowawczy propozycją dla nauczyciela i ucznia na wzajemne porozumienie i współpracę. „Rozprawy Społeczne”, nr 3(VIII), s. 38.
Czarnocka M. (2018). Działania poradni psychologiczno-pedagogicznych w zakresie edukacji włączającej. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach ogólnodostępnych. Warszawa: Wydawnictwo Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Duda J. (2005). Samokształcenie nauczycieli przedszkola w okresie transformacji w świetle badań. „Nauczyciel i Szkoła”, nr 3–4, s. 74–75.
Gołębiowska M. (2014). Sposoby skutecznej komunikacji nauczyciela z uczniem. „Forum Pedagogiczne”, nr 1, s. 248.
Gulczyńska A. (2019). Zmierzch interakcji instruktywnej. W stronę autonomii w dialogu rodzice–nauczyciele. „Studia Edukacyjne”, nr 52, s. 275–276.
Kochanowska E. (2015). Szkoła jako przestrzeń dialogu w relacjach nauczyciel–uczeń w praktyce edukacyjnej. „Konteksty Pedagogiczne”, s. 57.
Kosek A. (2016). Kompetencje nauczyciela w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przegląd polskich podejść i koncepcji teoretycznych. „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna”, nr 1(7), s. 128–129.
Łukasik J. (2011). Komunikacja a relacje w gronie nauczycieli: o rzeczywistości wykorzenionej z ideału. „Debata Edukacyjna”, nr 4, s. 54.
Marszałek L. (2013). Duchowość dziecka. Znaczenia–perspektywy–konteksty w pedagogice przedszkolnej. Warszawa: Wydawnictwo WSBJ.
Marszałek L. (2014). Rodzina i przedszkole w odkrywaniu dobra przez dziecko. „Warszawskie Studia Pastoralne”, nr 22, s. 79–100.
Marszałek L. (2021). Poznanie i rozumienie natury dziecka warunkiem skutecznego oddziaływania edukacyjnego. „Seminare. Poszukiwania Naukowe”. T. 42, nr 2, s. 63–74.
Pieróg M. (2016). Profil współczesnego nauczyciela – zagadnienia wybrane. W: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Wybrane problemy. Pujer K. (red.). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Exante, s. 16–17.
Śliwerski B. (2019). Dialog – jego istota, formy, uwarunkowania. W: Pedagogika dialogu. Pomiędzy w intersubiektywnej przestrzeni edukacji. Gara J., Jankowska D., Zawadzka E. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s. 21.
Węrzyn-Białogłowicz K. (2017). Psychologiczne uwarunkowania relacji nauczyciel-uczeń. „Problemy Współczesnej Pedagogiki”, nr 3(1). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 103–105.
Zieliński J. (2007). Edukacja przez dialog pedagogiczny. „Chowanna”, nr 2(29). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 69–70.
Google Scholar