Aziewicz D. (2013). Zmienność i harmonia w filozofii chińskiej. „Gdańskie Studia Azji Wschodniej”, nr 3, s. 153-156.
Google Scholar
Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: The Exercise of Control. New York: W.H. Freeman and Company.
Google Scholar
Bargsted M., Ramírez-Vielma R., Yeves J. (2019). Professional self-efficacy and job satisfaction: The mediator role of work design. “Journal of Work and Organizational Psychology”, nr 3, s. 157-163.
Google Scholar
Chen S. X. (2009). Harmony. W: Lopez S. J. The encyclopedia of positive psychology: London: Blackwell Publishing Editors, s. 464-467.
Google Scholar
Chraif M., Rizeanu S., Bratu M. (2022). The relationship between harmony, happiness and well being as meaning of life. “Romanian Journal of Psychological Studies”, nr 1, s. 50-57.
Google Scholar
Colman A. M. (2009). Słownik psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Chwalisz, K. Altmaier E.M., Russell D.W. (1992). Causal attributions, self-efficacy cognitions, and coping with stress. “Journal of Social and Clinical Psychology”, nr 11, s. 377-400.
Google Scholar
Di FabioA., Tsuda A. (2018). The Psychology of Harmony and Harmonization: Advancing the Perspectives for the Psychology of Sustainability and Sustainable Development. “Sustainability”, nr 12, s. 1-16.
Google Scholar
Dróżka W. (2017). Wartości oraz cele życiowe i zawodowe nauczycieli. Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Google Scholar
Dróżka W. (2018). Nauczycielskie przesłanie – w trosce o przyszłość. Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Google Scholar
Huang L. (2016). Interpersonal Harmony and Conflict for Chinese People: A Yin–Yang Perspective. “Frontiers in psychology”, nr 7, s. 1-14.
Google Scholar
Johnes J., Portela, M., Thanassoulis E. (2017). Efficiency in education. “Journal of the operational Research Society”, nr 4, s. 331-338.
Google Scholar
Kołacz-Kordzińska Z. (2012). Skuteczny nauczyciel skuteczna szkoła. Warszawa: Verlag Dashofer.
Google Scholar
Kulawska E. (2017). Poczucie własnej skuteczności nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. „Forum Pedagogiczne”, nr 2, s. 237-252.
Google Scholar
Kwiatkowska H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Levin H., Glass G., Meister. (1984). Cost-effectiveness of four educational interventions. Stanford, California: Institute for Research on Educational Finance and Governance.
Google Scholar
Lockheed M. E., Hanushek E. A. (1994). Concepts of educational efficiency and effectiveness. “Human Resources Development and Operations Policy”, nr 3, s. 1779-1784.
Google Scholar
Lisady F., Wong F. (2022). Student Autonomy, Self-efficacy on Engagement, and Student Engagement and Service Quality on Student Satisfaction, dostępny na: https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/about/submissions, (otwarty: 15.05.2023).
Google Scholar
Madalińska-Michalak J. (2021). Pedeutologia. Prawno-etyczne podstawy zawodu nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Morris A. M. (2018). John Smeaton and the vis viva controversy: Measuring waterwheel efficiency and the influence of industry on practical mechanics in Britain 1759–1808. “History of Science”, nr 2, s. 196–223.
Google Scholar
Midglay H. (2016). Payment by Results in Nineteenth-Century British Education. “Journal of Policy History”, nr 4, s. 680-706.
Google Scholar
Pękala J. L. (2017). Etos nauczycieli – mit czy rzeczywistość? Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Stokes T., Sheridan B., Baird D. (2009). A student’s guide to taking back the classroom. “Encounter”, nr 3, s. 31–38.
Google Scholar
Tłuściak-Deliowska A. (2021). Poczucie własnej skuteczności nauczyciela w kontekście problemu przemocy rówieśniczej wśród uczniów W: Pękala J.L., Białożyt-Wielonek K. (red.) Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, s. 121-134.
Google Scholar
Turska D. (2006). Skuteczność ucznia. Od czego zależy udana realizacja wymogów edukacyjnych. Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Welch A. R. (1998). The cult of efficiency in education: comparative reflections on the reality and rhetoric. “Comparative education”, nr 2, s. 157-175.
Google Scholar