Opublikowane: 2024-07-10

Kategorie (nie) obecne w edukacji: religia, religijność, duchowość

Magdalena Parzyszek
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.5%20%20

Abstrakt

Człowiek jest homo religisus i jako taki, jest zdolny do poznania i zrozumienia otaczającej go rzeczywistości i swojej w niej pozycji, swego sposobu istnienia, który wyznacza istotne momenty jego egzystencji, a w konsekwencji jego losu. Jednym z najważniejszych problemów współczesnego człowieka jest zniewolenie cywilizacyjne. Obecne przemiany niosą ze sobą wiele zagrożeń, które jawią się jako atrakcyjne propozycje, ale też powodują zamęt w wielu sferach życia człowieka. Istnieje zatem wielka potrzeba pedagogicznego namysłu nad religią, religijnością i duchowością. W dzisiejszym świecie/edukacji tematyka religii, religijności i duchowości wydaje się być (nie) obecna. Prezentowany artykuł jest głosem w dyskusji na temat konieczności podnajmowania wyżej wskazanych zagadnień w edukacji dzieci i młodzieży po to, aby tak ważne zagadnienia dla ludzkiej egzystencji pomagały definiować życie poprzez nadawanie mu sensu.

Słowa kluczowe:

religia, religijność, duchowość, edukacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Parzyszek, M. (2024). Kategorie (nie) obecne w edukacji: religia, religijność, duchowość . Forum Pedagogiczne, 14(1), 63–73. https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.5

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.