Al Mamun, F., Hosen, I., Misti, J.M., Kaggwa, M.M., Mamun, M.A. (2021). Mental disor-ders of Bangladeshi students during the COVID-19 pandemic: a systematic review. Psychology Research and Behavior Management, 14, 645-654.
Google Scholar
https://doi.org/10.2147/prbm.s315961
DOI: https://doi.org/10.2147/PRBM.S315961
Google Scholar
Babie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Bignardi, G., Dalmaijer, E., Anwyl-Irvine, A. et al. (2021). Longitudinal increases in child-hood depression symptoms during the COVID-19 lockdown. Archives of Disease in Childhood, 106(8), 791-797.
Google Scholar
https://doi.org/10.1136/archdischild-2020-320372
DOI: https://doi.org/10.1136/archdischild-2020-320372
Google Scholar
Buchner, A., Majchrzak, M., Wierzbicka, M. (2020). Edukacja zdalna w czasie pandemii. Raport z ba¬dań. Centrum Cyfrowe, https://centrumcyfrowe.pl/edukacja-zdalna (access: 26.01.2023).
Google Scholar
Clayton, S.D. (Ed.). (2012). The Oxford handbook of environmental and conservation psychol¬ogy. Oxford: Oxford University Press.
DOI: https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199733026.001.0001
Google Scholar
Coronavirus: COVID-19 Is Now Officially A Pandemic, WHO Says (2020). NPR.org (2020-03-1) https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2020/03/ll/814474930/ coronavirus-covid-19-is-now-officially-a-pandemic-who-says (access: 1.02.2023).
Google Scholar
Creswell, J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i
Google Scholar
mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Dollard, J., Miller, N.E. (1967). Osobowość i psychoterapia. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Domagała-Zyśk, E. (2020). Zdalne uczenie się i nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. Z doświadczeń pandemii COVID-19. Lublin: Episteme.
Google Scholar
Dynowska-Chmielewska, K., Cieślik, Ł., Sekścińska, K., Trzcińska, A., Gurba, K., Lac- kowski, J., Długosz, P., Dankiewicz-Berger, M.,Muchacki, M. (2020). Raport z badania: „kształcenie na odległość oczami dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców", https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1028/8c7c_A_Raport%20%20Kszta%C5%82ce- nie%20na%20odleg%C5%82os%CC%81c%CC%81 .pdf?v2.8 (access: 7.01.2023).
Google Scholar
Gajdzica, Z. (2011). Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Głodkowska, J. (2022). Nauczyciele i uczniowie edukacji włączającej w sytuacji trudnej czasu pandemicznego – wstępna konceptualizacja. Część II. Szkoła Specjalna, 5, 336-344.
Google Scholar
https://doi.org/10.5604/01.3001.0016.2081
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0016.2081
Google Scholar
Gouëdard, P., Pont, B., Viennet, R. (2020). Education Responses to COVID-19: Implement-ing a Way Forward. OECD Education Working Papers, 224.
Google Scholar
Hasanah, U., Ludiana, L., Immawati, I., Livana, P.H. (2020). Psychological description of students in the learning process during pandemic COVID-19. Jurnal Keperawatan Jiwa (JKJ): Persatuan Perawat NasionaI Indonesia, 8(3), 299-306.
Google Scholar
https://doi.org/10.26714/jkj.8.3.2020.299-306
DOI: https://doi.org/10.26714/jkj.8.3.2020.299-306
Google Scholar
Hobfoll, S.E. (2006). Stres, kultura, społeczność. Psychologia i filozofia stresu. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Irawan, A. W., Dwisona, D., Lestari, M. (2020). Psychological impacts of students on online learning during the pandemic COVID-19. KONSELI: Jurnal Bimbingan dan Konseling (E-Journal), 7(1), 53-60.
Google Scholar
https://doi.org/10.24042/kons.v7i1.6389
DOI: https://doi.org/10.24042/kons.v7i1.6389
Google Scholar
Jankowiak, B., Jaskulska, S. (2020). Dobrostan nauczycieli i nauczycielek a ich postawy wo¬bec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19. Przegląd Pedagogiczny 1, 219-232.
DOI: https://doi.org/10.14746/se.2020.57.4
Google Scholar
https://doi.org/10.35765/hw.1966
DOI: https://doi.org/10.35765/hw.1966
Google Scholar
Karaszewska, H., Silecka-Marek, E. (2016). Sytuacje trudne w perspektywie jednostkowej i społecznej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Kocejko, M. (2021). Sytuacja dzieci z niepełnosprawnościami w czasie pandemii COVID-19 -analiza intersekcjonalna. Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka, 20 (2), 76-91.
Google Scholar
Lazarus, R.S., Folkman, S. (1986). Cognitive theories of stress and the issue of circularity. W: Dynamics of stress (pp. 63-80). Boston: Springer.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-1-4684-5122-1_4
Google Scholar
Livana, P.H., Mubin, M.F., Basthomi, Y. (2020). "Learning Task" Attributable to Students' Stress During the Pandemic Covid-19. Jurnal llmu Keperawatan Jiwa, 3(2) 203-208.
Google Scholar
Łukaszewski, W. (2015). Koncepcje sytuacji trudnych: krok naprzód czy krok wstecz? Cza-sopismo Psychologiczne, I, 33-38.
DOI: https://doi.org/10.14691/CPPJ.21.1.33
Google Scholar
Małkowska-Szkutnik, A. (2021). Dobrostan kadry jako element znaczący w budowaniu relacji
Google Scholar
z uczniami z chorobą przewlekłą. In: Szkoła przyjazna uczniom z chorobą przewlekłą. Praca zbiorowa.(pp. 9-15). Warszawa: ORE.
Google Scholar
Małkowska-Szkutnik, A., Woynarowska, B., Mazur, J., (2018). Postrzeganie środowiska
Google Scholar
psychospołecznego szkoły i funkcjonowanie w niej uczniów zdrowych i z chorobami przewlekłymi, „Kwartalnik Pedagogiczny”, 1(247), 179–197.
Google Scholar
https://doi.org/10.5604/01.3001.0011.8242
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0011.8242
Google Scholar
Newcomb, T.M. (1962). Dwa typy nastawienia wobec przeszkód. In: A. Malewski (Ed.). Zagadnienia psychologii społecznej (pp. 195-208). Warszawa: PWN.
Google Scholar
OECD (2019). PISA 2018 Results (Volume il): Where All Students Can Succeed, PISA. Paris: OECD Publishing, https://dx.doi.org/10.1787/b5fdlb8f-en (access: 19.01.2023).
Google Scholar
Ostafińska-Molik, B., Wysocka, E. (2014). Radzenie sobie w sytuacjach trudnych jako kate¬goria różnicująca funkcjonowanie młodzieży prawidłowo i wadliwie przystosowanej społecznie - analiza teoretyczna. In: W. Ambrozik, A. Dąbrowska (Ed.). Innowacje re¬socjalizacyjne (pp. 113-131). Warszawa: Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych.
Google Scholar
Pauluk, D. (2021). Pandemia COVID-19 i (nie)wykorzystany potencjał edukacyjny. Hory-zonty Wychowania, 20(53), 39-8.
Google Scholar
https://doi.org/10.35765/hw.1963
DOI: https://doi.org/10.35765/hw.1963
Google Scholar
Piechowska, M., Romanowska, S. (2020). Proces edukacji w cyfrowej przestrzeni według nauczycieli i rodziców uczniów w dobie pandemii COVID-19. Compress, 3(2).
Google Scholar
Ptaszek, G., Stunża, G.D., Pyżalski, J., Dębski, M., Bigaj, M. (2020). Edukacja zdalna: co sta¬ło się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Raport MEN. (2020). Zapewnienie funkcjonowania jednostek systemu oświaty w okresie epi¬demii COVID-19. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej, https://dokumenty. men.gov.pl/Raport_MEN_Zapewnienie_funkcjonowania_jednostek_systemu_oswia- ty_w_okresie_epidemii_COVID-19.pdf (access: 1.02.2023).
Google Scholar
Reykowski, J. (1966). Funkcjonowanie osobowości w warunkach stresu psychologicznego. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. https://prawo.vulcan.edu.pl/przegdok.asp?qdatprz=akt&qplikid=5300 (access: 20.01.2023).
Google Scholar
Seyle, H. (1960). Stres życia. Warszawa: PZWL.
Google Scholar
Szustkowska, M. (2020). Zdalne nauczanie uczniów z niepełnosprawnością. Student nie¬
Google Scholar
pełnosprawny. Szkice i rozprawy, 20(13), 93-99.
Google Scholar
https://doi.org/10.34739/sn.2020.20.09
DOI: https://doi.org/10.34739/sn.2020.20.09
Google Scholar
Tomaszewski, T. (1963). Wstęp do psychologii. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Tomaszewski, T. (1966). Aktywność człowieka. In: M. Maruszewski, J. Reykowski, T. Toma¬szewski (Ed.). Psychologia jako nauka o człowieku (pp. 197-252). Warszawa: Książka i Wiedza.
Google Scholar
UNESCO (2017). A Guide for ensuring inclusion and equity in education. Paris: The United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, https://unesdoc.unesco.org/ ark:/48223/pf0000248254 (access: 20.01.2023).
Google Scholar
Winiarczyk, A., Warzocha, T. (2021). Edukacja zdalna w czasach pandemii COVID-19. Fo¬rum Oświatowe, 33, 2(65), 61-76.
Google Scholar