Opublikowane: 2024-12-31

A student with a chronic illness during a pandemic – challenging circumstances for teachers

Iwona Konieczna
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.8

Abstrakt

Celem artykułu jest ukazanie sytuacji nauczycieli edukacji włączającej w kontekście doświadczanych przez nich sytuacji trudnych związanych z pandemią COVID-19 w nauczaniu uczniów z chorobą przewlekłą. Sytuacje, jakich doświadczają nauczyciele uczniów z chorobą przewlekłą, można analizować pod kątem (1) niezaspokojonych potrzeb, (2) nadmiernego obciążenia pracą, (3) wyzwań w realizacji zadań, (4) pojawiających się konfliktów, (5) poczucia zagrożenia.

Badania przeprowadzono w perspektywie jakościowej. Metodą badawczą zastosowaną w tym badaniu było studium indywidualnego przypadku. Grupę badawczą stanowiło 50 nauczycieli. Wszyscy nauczyciele, z którymi przeprowadzono wywiady, podkreślali wyzwania związane z dłuższymi godzinami pracy, brakiem narzędzi dostosowawczych oraz trudnościami w nawiązaniu kontaktu z uczniami i ich rodzicami. Szkołom, do których uczęszcza mniejszość uczniów cierpiących na choroby przewlekłe, często brakuje potencjału, motywacji i wiedzy specjalistycznej, aby zaplanować działania wspierające nauczanie.

Słowa kluczowe:

uczeń, choroba przewlekła, nauczyciel, pandemia, sytuacja trudna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Konieczna, I. (2024). A student with a chronic illness during a pandemic – challenging circumstances for teachers . Forum Pedagogiczne, 14(2.1), 97–110. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.8

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.