Alcover C.-M. (2009). Ombudsing in Higher Education: A Contingent Model for Mediation in University Dispute Resolution Processes. “The Spanish Journal of Psychology”, no. 12, vol. 1, s. 275–287.
DOI: https://doi.org/10.1017/S1138741600001682
Google Scholar
CBOS, Komu żyje się najtrudniej? Komunikat z badań CBOS Nr 106/2018, dostępny na: https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2018/K_106_18.PDF (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
Carrión A.G. et al. (2012). Green Paper. Fostering and Measuring ´Third Mission´ in Higher Education Institutions, E3M Project, dostępny na: https://www.researchgate.net/publication/308745768_Green_Paper_Fostering_and_Measuring_Third_Mission_in_Higher_Education_Institutions?channel=doi&linkId=57eddcca08ae03fa0e829f31&showFulltext=true (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
Christensen H., Hřeg I., Kühle L., Nordin M. (2019). Rooms of Silence at Three Universities in Scnadinavia. “Sociology of Religion”, t. 80, z. 9, s. 299–322.
DOI: https://doi.org/10.1093/socrel/sry040
Google Scholar
Durska M. (2009). Zarządzanie różnorodnością: kluczowe pojęcia. „Kobieta i Biznes”, s. 8–41. https://doi.org/10.33119/KiB.2009.1-4.2.
DOI: https://doi.org/10.33119/KiB.2009.1-4.2
Google Scholar
Ehlers U., Brunner M. (2021). Listening to the student voice - student engagement in Professional Higher Education in Europe, EDEN annual conference, June 2021, dostępny na: https://www.researchgate.net/publication/352706084_Listening_to_the_student_voice_-_student_engagement_in_Professional_Higher_Education_in_Europe (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
Esfijani A., Hussain F., Chang E. (2013). University social responsibility ontology. “Engineering Intelligent Systems”, 21, s. 271–281.
Google Scholar
FOB (2009). Firma = różnorodność, dostępny na: https://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2014/03/Firma_Roznorodnosc.pdf 20 (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
FOB (2024a). O Programie, dostępny na: https://odpowiedzialnybiznes.pl/karta-roznorodnosci/o-projekcie/ (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
FOB (2024b). Sygnatariusze Karty, dostępny na: https://odpowiedzialnybiznes.pl/karta-roznorodnosci/sygnatariusze-karty/ (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
GENOVATE (2016). Gender Equality Guide for Policy Making in Higher Education Institutions.
Google Scholar
Gross-Gołacka E. (2018a). Zarządzanie różnorodnością. W kierunku zróżnicowanych zasobów ludzkich w organizacji. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Gross-Gołacka E. (2018b). Zarządzanie różnorodnością a budowanie wizerunku i reputacji firmy rodzinnej. „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 1 (46), s. 39–50, https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.0991.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.0991
Google Scholar
GUS (2023). Szkolnictwo wyższe i jego finanse w 2022 r., dostępny na: https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5488/2/19/1/szkolnictwo_wyzsze_i_jego_finanse_w_2022_r..pdf (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
Kostrzewa A., Wasilewski J., Leszczyńska Z. (2023). W drodze do DEI. Warszawa: Brand Republic, UN Global Compact.
Google Scholar
Larrán J.M., Andrades Peña F.J. (2017). Analysing the literature on university social responsibility: A review of selected higher education journals. “Higher Education Quarterly”, volume 71, issue 4, s. 302–319, https://doi.org/10.1111/hequ.12122.
DOI: https://doi.org/10.1111/hequ.12122
Google Scholar
Leja K. (2008). Uniwersytet organizacją służącą otoczeniu. W: Leja K. (red.). Społeczna odpowiedzialność uczelni. Gdańska: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, s. 57–72.
Google Scholar
Levey G. (2007). Cultural Diversity and its Recognition in Public Universities: Fairness, Utility and Inclusion. “Political Crossroads”, t. 14, z. 1, s. 51–65.
DOI: https://doi.org/10.7459/pc/14.1.05
Google Scholar
MEN (2024). Grupa robocza do spraw Społecznej Odpowiedzialności Uczelni - Ministerstwo Edukacji Narodowej - Portal Gov.pl, dostępny na: https://www.gov.pl/web/edukacja/grupa-robocza-do-spraw-spolecznej-odpowiedzialnosci-uczelni (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
Nauka w Polsce (2023). Analiza: rośnie liczba studentów zagranicznych w Polsce, dostępny na: https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C95292%2Canaliza-rosnie-liczba-studentow-zagranicznych-w-polsce.html (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
NCBR (2024). Dobre praktyki w zakresie zwiększania dostępności uczelni dla osób o specjalnych potrzebach, dostępny na: https://www.gov.pl/attachment/4af0f04c-6bf0-4f0d-8780-b43208634bda (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
Pisula E. et al. (2024). Neuroróżnorodność na polskich uczelniach. Doświadczenia osób studiujących: w spektrum autyzmu, z ADHD i z dysleksją, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
DOI: https://doi.org/10.62634/9788382943139
Google Scholar
RPO (2018). Równe traktowanie ze względu na wyznanie w zatrudnieniu. Biuletyn Rzecznika Praw Obywatelskich, nr 6, dostępny na: https://bip.brpo.gov.pl/sites/default/files/R%C3%B3wne%20traktowanie%20ze%20wzgl%C4%99du%20na%20wyznanie%20w%20zatrudnieniu.pdf (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
Syper-Jędrzejak M., Łuczak P. (2024). Koncepcja różnorodności religijnej w organizacji - propozycja trójwymiarowego modelu, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 156 (1), s. 43–60, https://doi.org/10.5604/01.3001.0054.4554.
Google Scholar
Tibbitts F. (2023). Revitalizing the mission of higher education through a human rights-based approach. “PROSPECTS”, https://doi.org/10.1007/s11125-023-09654-9.
DOI: https://doi.org/10.1007/s11125-023-09654-9
Google Scholar
Traktat o Unii Europejskiej (2024). Dostępny na: https://eur-lex.europa.eu/PL/legal-content/summary/treaty-on-european-union.html (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
Walczak W. (2011). Zarządzanie różnorodnością wyzwaniem dla współczesnych organizacji. „Organizacja i Kierowanie”, nr 3, s. 43–58.
Google Scholar
Willma A. (19 listopada 2019). Muzułmańscy studenci z UMK chcą przerw na modlitwę. Centrum Kultury Muzułmańskiej - Bez przesady, mogą odrobić, dosteny na: https://pomorska.pl/muzulmanscy-studenci-z-umk-chca-przerw-na-modlitwe-centrum-kultury-muzulmanskiej-bez-przesady-moga-odrobic/ar/c1-14593199 (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
Winogrodzki K. (21 marca 2024). Mają żal do Tuska i Hołowni. Rozpoczęli protest przed Sejmem, nie wykluczają zaostrzenia. „Wprost”, dostępny na: https://www.wprost.pl/kraj/11627620/protest-osob-niepelnosprawnych-i-ich-opiekunow-przed-sejmem-krason-i-ueberhan-odpierali-zarzuty.html (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar
Zavvy (March 22, 2024). 32 sposoby promowania różnorodności, równości i integracji (DEI) w miejscu pracy, dostępny na: https://www.zavvy.io/pl/blog/promowanie-r%C3%B3%C5%BCnorodno%C5%9Bci,-r%C3%B3wno%C5%9Bci-i-integracji-w-miejscu-pracy (otwarty: 05.08.2024).
Google Scholar