Opublikowane: 2024-12-31

Navigating Diversity, Equity, and Inclusion: A Comparative Study of Implementation of Selected DEI Dimensions in Three Polish Universities

Ewa Jastrzębska , Katarzyna Górak-Sosnowska
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.23

Abstrakt

W ramach koncepcji społecznej odpowiedzialności uczelni rośnie zainteresowanie również DEI (różnorodność, równość i włączenie). W Polsce, kraju Europy Środkowo-Wschodniej z postsocjalistycznym dziedzictwem, DEI dopiero niedawno pojawiła się jako koncepcja, pozostając bardziej abstrakcyjna i teoretyczna niż pragmatyczna i osiągalna. Niniejszy artykuł analizuje, w jaki sposób DEI została przyjęta na polskich uczelniach publicznych, badając przesłanki stojące za jej wprowadzeniem, otaczające ją narracje i jej faktyczne wdrożenie. Wybrałyśmy trzy studia przypadków, aby zilustrować DEI w praktyce: tworzenie udogodnień dla studentów z niepełnosprawnościami, studentów neuroróżnorodnych i studentów o specjalnych potrzebach religijnych.

Słowa kluczowe:

społeczna odpowiedzialność uczelni, DEI, osoby z niepełnosprawnościami, neuroróżnorodność, religia, specjalne potrzeby

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Jastrzębska, E., & Górak-Sosnowska, K. (2024). Navigating Diversity, Equity, and Inclusion: A Comparative Study of Implementation of Selected DEI Dimensions in Three Polish Universities. Forum Pedagogiczne, 14(2.1), 323–336. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.23

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.