Opublikowane: 2024-12-31

Energy Education in View of the Pursuit of Climate Neutrality

Marcin Klimski , Sylwia Chorchos
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.18

Abstrakt

Dążenie do osiągnięcia neutralność klimatycznej jest procesem, a jednocześnie wyzwaniem, które wyznacza społeczeństwu pewne konieczne do podjęcia zadania. Jest ona procesem, który zakłada działania zorientowane na ograniczenie zmiany klimatu. Wśród złożonych przyczyn zmian klimatycznych są m.in. te które człowiek wciąż podtrzymuje, gdyż wynikają one z procesów takich jak np. ciągle postępujący i często niezrównoważony rozwój. Jednym z nich jest niewątpliwie konsumpcjonizm, który zakłada nabywanie dóbr materialnych bądź korzystanie z usług w celu zaspokojenia swoich potrzeb. W artykule przedstawiona zostanie kwestia potrzeby włączenia w proces edukacyjny zagadnień związanych z energetyką. Zaproponowana edukacja energetyczna ukazująca zalety transformacji energetycznej jest jedną z propozycji pozwalającej społeczeństwu oswoić się z tym wyzwaniem, a jednocześnie zmienić swoje dotychczasowe nawyki w celu zbliżenia się do neutralności klimatycznej.

Słowa kluczowe:

edukacja energetyczna, transformacja energetyczna, zrównoważona energetyka, neutralność klimatyczna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Klimski, M., & Chorchos, S. (2024). Energy Education in View of the Pursuit of Climate Neutrality. Forum Pedagogiczne, 14(2.1), 243–254. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.18

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.