Opublikowane: 2024-12-31

Social Media Addiction as Correlate of Academic Procrastination Among Students of Faculty of Social Sciences in Enugu State University of Science and Technology

Ugwuanyi Benedict Chidi , Zbigniew Formella , Ugochukwu Ekpereamaka Loveth
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.21

Abstrakt

Prokrastynację naukową można zdefiniować jako tendencję do odkładania i opóźniania zadań akademickich lub ignorowania odpowiedzialności akademickiej przez cały okres studiów. Oznakami prokrastynacji akademickiej są odroczenia lub opóźnienie rozpoczęcia zadania, zwłoka w ukończeniu lub oddaniu zadań, przekroczenie zaplanowanego terminu zadania i wykonywanie innych zajęć niż dokończenie zadań. Jednym z powodów może być to, że studenci są zawsze zajęci korzystaniem z mediów społecznościowych. W artykule zbadano uzależnienie od mediów społecznościowych jako korelat prokrastynacji akademickiej wśród studentów wydziału nauk społecznych Państwowego Uniwersytetu Nauki i Technologii w stanie Enugu w Nigerii (112 osób). Wykorzystano tu dwa zestawy narzędzi, obejmują one skalę prokrastynacji akademickiej McCloskeya, i formularz studencki dotyczący skali uzależnienia od mediów społecznościowych Sahina. Wyniki wykazały, że uzależnienie od mediów społecznościowych nie było istotnie powiązane z prokrastynacją w nauce wśród studentów wydziałów nauk społecznych (r = 0,09, p > 0,05).

Słowa kluczowe:

prokrastynacja akademicka, media społecznościowe, podejmowanie decyzji

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Chidi, U. B., Formella, Z., & Loveth, U. E. (2024). Social Media Addiction as Correlate of Academic Procrastination Among Students of Faculty of Social Sciences in Enugu State University of Science and Technology. Forum Pedagogiczne, 14(2.1), 287–296. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.21

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.