Opublikowane: 2024-07-10

Effective teacher and effective teaching practices: literature perspective and learning experience. Qualitative study between Italy and Spain (part. II)

Maria del Pilar Alcolea Pina , Zbigniew Formella
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.19

Abstrakt

W drugiej części artykułu zaprezentowano informacje zebrane zarówno ze źródeł teoretycznych (perspektywa dyscyplinarna), jak i empirycznych (perspektywa studentów). Przedstawiono tu analizę dokumentacji opartą na przeglądzie bibliograficznym z uwzględnieniem punktu widzenia uczniów, który został opracowany za pomocą programu Atlas.ti-V22. Na zakończenie dokonano syntezy w postaci dwóch tabel porównujących perspektywę naukową i tę uczniowską, początkowo w sensie pozytywnym (tabela 4), a następnie w negatywnym (tabela 5). Proponujemy, aby jakość jako skuteczność była także jakością jako transformacja wewnętrzna: uczniowie powinni móc przedstawiać, czy poczynili postępy jakościowe, a nauczyciel powinien ich pytać i słuchać, aby ulepszać proces edukacyjny.

Słowa kluczowe:

głos uczniów, perspektywa ucznia, badania jakościowe, nauczyciel, proces edukacyjny

Pobierz pliki

Zasady cytowania

del Pilar Alcolea Pina, M., & Formella, Z. (2024). Effective teacher and effective teaching practices: literature perspective and learning experience. Qualitative study between Italy and Spain (part. II). Forum Pedagogiczne, 14(1), 245–255. https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.19

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.