Aken J. E. van (2005). Management research as a design science: Articulating the research products of mode 2 knowledge production in management. „British Journal of Management” 16 (1), s. 19–36.
Google Scholar
Ball S. J. (2016). Neoliberal education? Confronting the slouching beast. „Policy Futures in Education” 0 (0), s. 1–14.
DOI: https://doi.org/10.1177/1478210316664259
Google Scholar
Benner D. (2015). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Bezwińska-Hejnicka T. (2010). Tworzenie–przekazywanie–wykorzystywanie wiedzy pedagogicznej (w perspektywie poznawczej rozwoju nauk humanistycznych). W: Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Schmidt K. J. (red.). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice: oblicza akademickiej praktyki, s. 41–53. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Bezwińska-Hejnicka T. (2017). Konsekwencje teoretyczno-metodologiczne w pojmowaniu praxis. W: Kubinowski D., Chutorański M. (red.). Pedagogika jako humanistyczno-społeczna nauka stosowana: Konsekwencje metodologiczne, s. 95–114. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Bott E. (2010). Favourites and others: reflexivity and the shaping of subjectivities and data in qualitative research. „Qualitative Research” 10 (2), s. 159–173.
DOI: https://doi.org/10.1177/1468794109356736
Google Scholar
Cervinkowa H., Gołębniak D. B. (red.). (2010). Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar
Domańska E. (2007). „Zwrot performatywny” we współczesnej humanistyce. „Teksty Drugie” 5, s. 48–61
Google Scholar
Dudgeon P., Scrine C., Cox A., Walker R. (2017). Facilitating Empowerment and Self-Determination Through Participatory Action Research:Findings From the National Empowerment Project. „International Journal of Qualitative Methods” 16, s. 1–11.
Google Scholar
Fenimore-Smith J. K. (2004). Democratic Practices and Dialogic Frameworks: Efforts Toward Transcending the Cultural Myths of Teaching. „Journal of Teacher Education” 55 (3), s. 227–239
DOI: https://doi.org/10.1177/0022487104263679
Google Scholar
Finlay L. (2002). Negotiating the swamp: the opportunity and challenge of reflexivity in research practice. „Qualitative Research” 2 (2), s. 209–230.
DOI: https://doi.org/10.1177/146879410200200205
Google Scholar
Folkierska A. (1990). Pytanie o pedagogikę. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Folkierska A. (2001). Czy pedagogika może być nie-normatywna. „Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja” (nr specjalny), s. 33–44.
Google Scholar
Gibbons M. (1997). What kind of university ? Research and teaching in the 21 st century.
DOI: https://doi.org/10.1080/0379772970220103
Google Scholar
Melbourne: Victoria University of Technology.
Google Scholar
Gibbons M., Limoges C., Nowotny H., Schwartzman S., Scott P., Trow M. (1994). The new production of knowledge: The dynamics of science and research in contemporary societies. London–Thousand Oaks–New Delhi: Sage.
Google Scholar
Giorgino V. M. B. (2015). Contemplative Methods Meet Social Sciences: Back to Human Experience as It Is. „Journal for the Theory of Social Behaviour” 45 (4), s. 461–483.
DOI: https://doi.org/10.1111/jtsb.12078
Google Scholar
Kelly M. (red.). (1994). Critique and power: recasting the Foucault/Habermas debate. Cambrigde: MIT press.
Google Scholar
Kubinowski D. (2010). Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Kubinowski D., Chutorański M. (red.). (2017). Pedagogika jako humanistyczno-społeczna nauka stosowana: konsekwencje metodologiczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Lamont M. (2009). How Professors think. Inside the Curious Word of Academic Jugmnent. Cambrigde–Massachutetts–London: Harvard University Press.
DOI: https://doi.org/10.4159/9780674054158
Google Scholar
Lekka-Kowalik A. (2011). Wartości pozapoznawcze jako wehikuł racjonalności nauki. W: Drozdowicz Z. Sztajer S. (red.), Religia–nauka–kultura. Poznań: Wydawnictwo Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Google Scholar
Mertens D. M. (2010). Research and Evaluation in Education and Psychology (3rd wyd.). Los Ageles–London–New Delhi–Singapore–Washington DC: Sage Publications, Inc.
Google Scholar
Mizerek H. (2012). Od wiedzy do Mądrości. Badania w działaniu jako impuls dla rozwoju praktyków i praktyki społecznej. W: Skrzypczak B., Kasprzak T. (red.), Scenariusze rozwoju lokalnych polityk kultury, s. 18–29. Warszawa: CAL.
Google Scholar
Mizerek H. (2015). Evidence-Based Practice in Education : Premises, Dilemmas, Prospects. „Forum Oświatowe” 27 (2), s. 25–40.
Google Scholar
Mizerek H. (2017). Ewaluacja edukacyjna. Interdyskursywne dialogi i konfrontacje. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Moss P. A. (2005). Toward Epistemic Reflexivity in Educational Research: A Response to Scientific Research in Education. „Teachers College Record” 107 (1), s. 19–29.
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2005.00453.x
Google Scholar
Nowotniak J. (2012). Etnografia wizualna w badaniach i praktyce pedagogicznej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Olubiński A. (2015). Rola nauk pedagogicznych w reformowaniu rzeczywistości i ulepszaniu ludzkiego życia (Na przykładzie funkcjonowania szkolnictwa wyższego). „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” T. XXXIV, z. 2, s. 224–240.
DOI: https://doi.org/10.17951/lrp.2015.34.2.224
Google Scholar
Palka S. (2003). Pedagogika w stanie tworzenia: kontynuacje. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Palka S. (2010). Wiedza w pedagogice i wiedza pedagogiczna. W: Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Schmidt K. J. (red.), Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice: oblicza akademickiej praktyki, s. 15–25. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Paulston R. G. (2000). Pedagogika porównawcza jako pole nakreślania konceptualnych map teorii i paradygmatów. W: Kwieciński Z. (red.). Alternatywy myślenia o/dla edukacji, s. 67–96. Warszawa: IBE.
Google Scholar
Pink S. (2009). Etnografia wizualna: obrazy, media i przedstawienie w badaniach. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Ralph N., Birks, M., Chapman Y. (2015). The Methodological Dynamism of Grounded Theory. „International Journal of Qualitative Methods” 14 (4), s. 1–6.
DOI: https://doi.org/10.1177/1609406915611576
Google Scholar
Readings B. (2107). Uniwersytet w ruinie. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
Google Scholar
Schön D. A. (1983). The reflective practitioner: How professionals think in action. Basic Books.
Google Scholar
Schulz R. (2009). Wykłady z pedagogiki ogólnej. T. III: Logos edukacji. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Slife B., Wiliams R. (1995). What’s behind the research? : discovering hidden assumptions in the behavioral sciences. London: Sage Publications, Inc.
Google Scholar
Sousa S. B. (2011). The transformation of knowledge production and the acadenmic community. Playing the game and (still) being an academic? „Educacao, Sociedade & Culturas”, 32, s. 55–71.
Google Scholar
Śliwerski B. (2009). Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Śliwerski B. (2015). Nauki o wychowaniu a pedagogika. „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” 1, s. 14–41.
Google Scholar
Witkowski L. (2013). Przelom dwoistosci w pedagogice polskiej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Zalewska-Bujak M. (2017). Nauczyciel w polu szkolnym – w świetle teorii Pierre’a Bourdieu u nauczycielskich narracji. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Żłobicki W., Włodarczyk R. (red.). (2011). Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki — wymiary teoretyczny i praktyczny. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar