Alkin M. C., Christi C. A. (2004). An Evaluation Theory Tree, dostępny na: http://sagepub.com/upm-data/5074_Alkin_Chapter_2.pdf (otwarto: 1.07.2014).
Google Scholar
Arystoteles (1983). Metafizyka, tłum. Leśniak K. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Bauman T. (2017). Badanie empiryczne jako źródło i tworzywo wiedzy pedagogicznej. W: Kubinowski D., Chutorański M. (red.). Pedagogika jako humanistyczno-społeczna nauka stosowana: konsekwencje metodologiczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Brezinka W. (2005). Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych. Podręcznik akademicki, tłum. Kochanowicz J. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak M. (1997). Rola krytycznej refleksji w procesie poznania pedagogicznego. Aksjologiczne aspekty przedmiotu poznania. W: Kukołowicz T., Nowak M. (red.). Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne. Lublin: KUL.
Google Scholar
Guba E. G., Lincoln Y. S. (1989). ourth Generation Evaluation. London: Sage.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2017). Kontrowersje teoretyczno-metodologiczne zmian w pojmowaniu praxis. W: Kubinowski D., Chutorański M. (red.). Pedagogika jako Humanistyczno-społeczna nauka stosowana: konsekwencje metodologiczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Hogan L.R. (2009). The Historical Development of Programme Evaluation. Exploring the Past and Present. „Online Journal of Workforce Education and Development”, t. 2, nr 4, s. 1-10.
Google Scholar
House E. R. (1997). Ewaluacja i jej uprawomocnianie. Główne podejścia. W: Korporowicz L. (red.). Ewaluacja w edukacji. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Korporowicz L. (2011). Zmienne losy polskiej ewaluacji. Pomiędzy nadzieją, animacją i konfuzją. W: Niemierko B., Szmigiel M. K. (red.). Ewaluacja w edukacji: koncepcje, metody, perspektywy. Kraków: GRUPA TOMAMI.
Google Scholar
Korporowicz L. (red.). (1997). Ewaluacja w edukacji. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Krzychała S., Zamorska B. (2008). Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar
Kwieciński Z. (2000). Tropy–ślady–próby. Studia i szkice z pedagogiki pogranicza. Poznań–Olsztyn: Wydawnictwo Edytor.
Google Scholar
Leppert R. (2001). Potoczne pojmowanie praktyczności pedagogiki. W: „Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja”, nr specjalny: Normatywizm–Etyczność–Zaangażowanie. Współczesne dyskusje o praktyczności pedagogiki.
Google Scholar
Maciejewska M. (2014). Badania ewaluacyjne w edukacji i ich konteksty w akademickim kształceniu nauczycieli i pedagogów. „Opuscula Sociologica”, nr 4, s. 31–43.
Google Scholar
Maciejewska M. (2018). Ewaluacja w polskich szkołach – od przymusu do dialogu. „Zarządzanie Publiczne”, nr 1 (41).
Google Scholar
Mertens D. M. (2010). Research and Evaluation in Education and Psychology. London: Sage Publications.
Google Scholar
Mizerek H. (2010). Koloryt współczesnych badań ewaluacyjnych. W: Kędzierska H. (red.). Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych. Olsztyn: Wydawnictwo UWM.
Google Scholar
Mizerek H. (2011). Tam, gdzie kończą się zaklęcia, a zaczyna ewaluacja. W: Niemierko B., Szmigiel M. K. (red.). Ewaluacja w edukacji: koncepcje, metody, perspektywy. Kraków: GRUPA TOMAMI.
Google Scholar
Mizerek H. (2016). Ewaluacja edukacyjna w Polsce. Trajektorie, perspektywy i dylematy rozwoju. „Zarzadzanie Publiczne”, 1 (33).
Google Scholar
Mizerek H. (2017). Ewaluacja edukacyjna. Interdyskursywne dialogi i konfrontacje. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Neuman W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Qantitative Approaches. London.
Google Scholar
Nowak-Dziemianowicz M. (2013). W poszukiwaniu nowej pedagogiki, nowej edukacji, nowej szkoły – reminiscencje. W: Cervinkova H., Gołębniak B. D. (red.). Edukacyjne badania w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Nowotniak J. (2012). Etnografia wizualna w badaniach i praktyce pedagogicznej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Nowotniak J. (2017). Miejsce, swoistość, metodologiczna różnorodność badań ewaluacyjnych w pedagogice – konsekwencje dla pedagogii. W: Kubinowski D., Chutorański M. (red.). Pedagogika jako humanistyczno-społeczna nauka stosowana: konsekwencje metodologiczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Palka S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Wydawnictwo GWP.
Google Scholar
Palka S. (red.). (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: Wydawnictwo GWP.
Google Scholar
Piekarski J. (2010). Kryteria waloryzacji krytyki badawczej – między inhibicją metodologiczną a permisywnym tolerantyzmem. W: Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K. J. (red.). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K. J. (red.). (2010). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Rubacha K. (2003). Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin. W: Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.). Pedagogika. Podręcznik akademicki. t. 1. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Rubacha K. (2008). Metodologiczna struktura przedmiotu badań pedagogiki. W: Rubacha K. (red.). Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Rutkowiak J. (2001). Społeczne funkcjonowanie pedagogiki; czasowy wymiar etyczności. W: „Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja”, nr specjalny: Normatywizm–Etyczność–Zaangażowanie. Współczesne dyskusje o praktyczności pedagogiki.
Google Scholar
Tuohy D. (2002). Dusza szkoły. O tym, co sprzyja zmianie i rozwojowi. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Urbaniak-Zając D. (2008). Rzeczywistość pedagogiczna a sposoby jej poznawania – perspektywa interpretacyjna. W: Rubacha K. (red.). Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Vedung E. (2010). Four Waves of Evaluation Diffusion. „Evaluation”, nr 16 (3), s. 263–270.
DOI: https://doi.org/10.1177/1356389010372452
Google Scholar