Opublikowane: 2016-11-16

Sokrates Café jako sposób kształtowania postawy filozoficznej nauczyciela filozofii i etyki

Anna Grodek
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.03

Abstrakt

Nauczanie filozofii i etyki w warunkach zmieniającej się polskiej szkoły jest wyzwaniem, które wymaga od nauczyciela szczególnego zaangażowania w pielęgnowanie własnej postawy filozoficznej. Autorka dostrzega sprzeczności w zdefiniowaniu roli nauczyciela zarówno w świetle wymaganych kompetencji edukacyjnych, jak i ogólniejszej kwestii pielęgnowania „postawy filozoficznej”. Inspiracją dla rozwiązania trudności staje się zjawisko Sokrates Café – otwartych spotkań dyskusyjnych. Dla autorki stanowią one sposób na wzbogacenie praktyki edukacyjnej oraz samorozwój nauczyciela filozofii i etyki.

Słowa kluczowe:

edukacja filozofii i etyki, kompetencje nauczyciela, postawa filozoficzna, Sokrates Café

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Grodek, A. (2016). Sokrates Café jako sposób kształtowania postawy filozoficznej nauczyciela filozofii i etyki. Forum Pedagogiczne, 5(1), 35–47. https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.03

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.