Adamczyk B. (2015). Dzieci ulicy w Polsce i na świecie. Definicja. Typologia. Etiologia. Kraków: Akademia Ignatianum, Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Andrzejewska A. (2014). Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Andrzejewska A., Bednarek J. (2014). Seksting. W: Zagrożenia cyberprzestrzeni. Kompleksowy program dla pracowników służb społecznych. Lizut J. (red.). Warszawa: WSP im. J. Korczaka.
Google Scholar
Babicki Z. (2017). Idea wychowania do pokoju w programach pomocowych dzieciom w Afryce. „Forum Pedagogiczne”, nr 1, s. 211–226.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2017.1.15
Google Scholar
Barczykowska A., Muksała M. (2008). Dzieci ulicy „w sercach miast”. „Czasopismo Techniczne. Architektura”, nr 2-A (105), s. 23–29.
Google Scholar
Bardziejewska M. (2004). Okres dorastania – szanse rozwoju, „Remedium”, nr 11 (129), s. 4–5.
Google Scholar
Brandes D., Specht W. (2000). Praca z dziećmi ulicy w European Network on Street Children Worldwide (ENSCW) i International Society for Mobil Youyth Work. W: Dzieci ulicy. Problemy, profilaktyka, resocjalizacja. Olszewska-Baka G. (red.). Białystok: eRBe.
Google Scholar
Brzeziński M. (2013). Dzieci ulicy. Ujęcie pastoralno-teologiczne. W: Granice streetworkingu. Jęczeń J., Lelonek-Kuleta B. (red.). Sandomierz–Lublin–Eichstätt–Ingolstadt: POLIHYMNIA.
Google Scholar
Drapała-Petryka I. (2014). Kultura szybkostrzelna / kultura „natłoku” – jałowym gruntem dla rozwoju człowieka. W: Współcześni ludzie wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku. Liberska H., Malina A., Suwalska-Barancewicz D. (red.). Warszawa: Difin.
Google Scholar
Fidelus A. (2005a). Dzieci ulicy – podobieństwa i różnice w zależności od czynników środowiskowych. W: Uwarunkowania i wzory marginalizacji społecznej współczesnej młodzieży. Kubik W., Urban B. (red.). Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Fidelus A. (2005b). Zjawisko „dzieci ulicy” jako współczesny problem społeczny. „Studia nad Rodziną”, nr 2 (17), s. 125–135.
Google Scholar
Goetz M. (2018). Internetowy hejt po obu stronach monitora: konsekwencje cyberprzemocy. „Świat Problemów”, nr 9, s. 13–16.
Google Scholar
Kubala-Kulpińska A. (2017). Profilaktyka zagrożeń w cyberprzestrzeni wśród najmłodszych. „Życie Szkoły”, nr 2, s. 29–31.
Google Scholar
Kołak W. (2002). Prawa dzieci ulicy w działalności KKWR. „Opieka, Wychowanie, Terapia”, nr 1, s. 4–6.
Google Scholar
Kołodziejczyk T. (2000). Program Street Children – Children of the Streets w Polsce. W: Dzieci ulicy. Problemy, profilaktyka, resocjalizacja. Olszewska-Baka G. (red.). Białystok: eRBe.
Google Scholar
Kostka M. (1998). „Młodzieży zagrożonej trzeba szukać…”. „Opieka, Wychowanie, Terapia” nr 2, s. 22–23.
Google Scholar
Kozak S. (2011). Patologie komunikowania w Internecie. Zagrożenia i skutki dla dzieci i młodzieży. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Krzystanek K. (2004). Wpływ agresywnych gier komputerowych na poziom agresywności gracza. W: Agresja w szkole. Spojrzenie wieloaspektowe. Rejzner A. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP.
Google Scholar
Kubala-Kulpińska A. (2017). Profilaktyka zagrożeń w cyberprzestrzeni wśród najmłodszych. „Życie Szkoły”, nr 2, s. 29–31.
Google Scholar
Kurzeja A. (2008). Dzieci ulicy. Profilaktyka zagrożeń. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Lachowska B. (2010). Style rozwiązywania konfliktów i ich efekty w relacji między rodzicami a adolescentami – prezentacja narzędzi pomiaru. W: Sytuacje konfliktu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym. Jak sobie radzą z nimi dzieci i młodzież. Borecka-Biernat D. (red.). Warszawa: Difin.
Google Scholar
Olszewska-Baka G., Pytka, L. (2000). „Dzieci ulicy” – metodologiczne aspekty profilaktyki interwencyjnej. W: Dzieci ulicy. Problemy, profilaktyka, resocjalizacja. Olszewska-Bak G. (red.). Białystok: eRBe.
Google Scholar
Olszewska-Baka G., Pytka, L. (1999). Wychowanie i pomoc w środowisku otwartym. „Opieka, Wychowanie, Terapia”, nr 1, s. 27–32.
Google Scholar
Pilch T. (2000). Dziecko ulicy – ewolucja pojęcia. „Opieka, Wychowanie, Terapia”, nr 1, s. 5–8.
Google Scholar
Pilch T. (2010). Miliard dzieci bez szczęścia. „Chowanna”, nr 1, s. 41–48.
Google Scholar
Pospiszyl I. (2014). Patologie społeczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Pyżalski J. (2012). Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży. Warszawa: Impuls.
Google Scholar
Ryś, M. (2011). Kształtowanie się poczucia własnej wartości i relacji z innymi w różnych systemach rodzinnych. „Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio”, nr 2 (6), s. 64–83.
Google Scholar
Tempczyk-Nagórka, Ż. (2016). Zagrożenia dla rozwoju tożsamości i zdrowia psychicznego człowieka. W: Kałdon B. (red.). Wybrane obszary niebezpieczeństw XXI wieku w ujęciu interdyscyplinarnym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW.
Google Scholar
Tuszyńska-Bogucka W., Kwiatkowski P. (2015) „Naćpani dźwiękiem”? E-narkotyki jako obszar badań przyszłości, „Horyzonty Psychologii”, nr 5, s. 29–43.
Google Scholar
Żelazny R. (2014). Praktyczne aspekty pomiaru poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego w wymiarze mezoekonomicznym. Dostępny na: http://www.pte.pl/kongres/referaty/?dir=Zelazny+Rafa%C5%82 (otwarty: 28.12.2019).
Google Scholar