Bator D. (2011). Ocenianie kształtujące w praktyce. „Polski w praktyce”, nr 6, s. 16-19.
Google Scholar
Berne E. (2004). W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Bolton R. (2007). Bariery na drodze komunikacji, tłum. Kostyło P. W: Stewart J. (red.). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Bolstad R. (2013). Komunikacja transformująca. Podręcznik metody trans forming communication z ćwiczeniami. Wrocław: Wydawnictwo METAMORFOZA.
Google Scholar
Brownell J. (2007). Reagowanie na komunikaty, tłum. Kostyło P. W: Stewart J. (red.). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Czub M. (2003). Znaczenie wczesnych więzi społecznych dla rozwoju emocjonalnego dziecka. „Forum Oświatowe”, nr 2, s. 31–49.
Google Scholar
Fidelus A. (2011). W stronę resocjalizacji inkluzyjnej. „Probacja”, nr 2, s. 70–86.
Google Scholar
Fidelus A. (2016). Rola zasobów wewnętrznych i zewnętrznych w modelu relacyjnej inkluzji społecznej. „Forum pedagogiczne”, nr 1/2016, s. 57-70.
Google Scholar
Gordon T. (1993). Wychowanie bez porażek, tłum. Makowska A., Sujak E. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Google Scholar
Gordon T. (2015). Wychowanie bez porażek w szkole, tłum. Szafrańska-Poniewierska D. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Google Scholar
Harris T. (1978). W zgodzie z sobą i z tobą. Praktyczny przewodnik po analizie transakcyjnej. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Google Scholar
Jagieła J. (2009). Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny. Kraków: Wydawnictwo Rubikon.
Google Scholar
Jasiński W., Jasiński M. (2007). Motywacje uczniów do nauki (doniesienie badawcze), dostępny na http://www.ptde.org/pluginfile.php/13/mod_page/content/2/Archiwum/XIII/44.W.Jasi_ski_motywacje_uczni_w_do_nauki.pdf (otwarty 05.03.2017 r.).
Google Scholar
Leone Cissna K. N., Sieburg E. (2007). Wzory potwierdzania i odmowy potwierdzania, tłum. Kowalczewska J. W: Stewart J. (red.). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Macario L., Rocchi M. (2011). Komunikacja w relacjach niesienia pomocy, tłum. Stańkowski B. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
McKay M., Davis M., Fanning P. (2011). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa, tłum. Błaż A. Gdańsk: Wydawnictwo GWP.
Google Scholar
Merton R. K. (2002). Teoria socjologiczna i struktura społeczna, tłum. Wertenstein-Żuławski J., Morawska E. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Nowak A., Wysocka E. (2001). Problemy i zagrożenia społeczne we współczesnym świecie. Elementy patologii społecznej i kryminologii. Katowice: Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”.
Google Scholar
Nowakowska A., Przewłocka J. (2015). Szkoła oczami uczniów: relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna. Raport z badania jakościowego, dostępny na http://produkty.ibe.edu.pl/docs/inne/ibe-analizy-07-2015-raport-szkola-oczami-uczniow.pdf (otwarty: 04.03.2017 r.).
Google Scholar
Pytka L. (2010). Readaptacja jako element polityki reintegracji społecznej. W: Pytka L., Nowak B. M. (red.), Problemy współczesnej resocjalizacji. Warszawa: Wydawnictwo Pedagogium.
Google Scholar
Retter H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice, tłum. Wojdak-Piątkowska M. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Rosenberg M. B. (2011). Porozumienie bez przemocy. O języku serca, tłum. Kłobukowski M. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Google Scholar
Rosenberg M. B. (2013). W świecie porozumienia bez przemocy, tłum. Malarecka B., Syska D. Podkowa Leśna: Wydawnictwo MiND.
Google Scholar
Sterna D. (2007). Czy ocenianie kształtujące się opłaca? „Psychologia w Szkole”, nr 3, s. 33–44.
Google Scholar
Stewart J. (2007). Komunikacja interpersonalna: kontakt między osobami, tłum. Suchecki J. W: Stewart J. (red.). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Stewart J., Thomas M. (2007). Słuchanie dialogiczne: lepienie wzajemnych znaczeń, tłum. Kostyło P. W: Stewart J. (red.). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Sikorski W. (2011). Diagnostyczne i komunikacyjne znaczenie sygnałów głosowych w relacji terapeutycznej. „Psychoterapia”, nr 2, s. 45–58.
Google Scholar
Stawicka M. (2008). Autoagresywność dziecięca w świetle teorii przywiązania. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Stawicka M. (2006). Samouszkodzenia dzieci z populacji normalnej a wzorce przywiązania i ich umysłowa reprezentacja. W: Suchańska A, Wycisk J. (red.) Samouszkodzenia. Istota, uwarunkowania, terapia (s. 165–179). Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Stróżyńki K. (2013). Między wartościowaniem a informowaniem. Pedagogiczny spacer po linie. „Dyrektor Szkoły”, nr 6, s. 62–65.
Google Scholar
Tempczyk-Nagórka Ż. (2016). Pilgrimages of Disabled Persons to Jasna Góra as an Example of Activities which Foster Social Inclusion. W: Krawiecka K., Śmiechowska-Petrovskij E., Tempczyk-Nagórka Ż. (red.). Selected Aspects of Psychosocial Functioning of Persons with Disabilities. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Wachtel P. L. (2011). Komunikacja terapeutyczna, tłum. Kapera M. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Google Scholar
Wilmot W. W. (2007). Transakcyjna natura spostrzegania osoby, tłum. Kostyło P. W: Stewart J. (red.). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Zacharuk T. (2011). Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów. „Meritum”, nr 1 (20), s. 2-7.
Google Scholar
Zimbardo P.G. (1999). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Żyrafia Osada, http://zyrafiaosada.pl (otwarty: 4.03.2017 r.).
Google Scholar