Bąk A., Hołda M. (2013). Seniorzy w sieci. Między stereotypem a prawdą. W: Wysocka -Pleczyk M., Świeży B.(red.). Człowiek zalogowany. Od mowy nienawiści do integracji w sieci Kraków: Biblioteka Jagiellońska.
Google Scholar
Google Scholar
Bień B. (2002). Stan zdrowia i sprawność ludzi starszych. W: Synak B. (red.). Polska starość, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Google Scholar
Chabior A., Fabiś A., Wawrzyniak J. K. (red.). (2014) Starzenie się i starość w perspektywie pracy socjalnej. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
Google Scholar
Demetrio D. (2006). Edukacja dorosłych. W: Śliwerski B. (red.). Pedagogika. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej Tom 3. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Dubas E. (2010). Uczenie się przez przypadek jako przestrzeń edukacji dorosłych. Perspektywa biograficzna. W: Fabiś A., Stopińska-Pająk A. (red.). Uczący się dorosły w zmieniającym się świecie. Bielsko-Biała: Akademickie Towarzystwo Andragogiczne.
Google Scholar
Dzięgielewska M. (2006). Aktywność społeczna i edukacyjna w fazie starości. W: Szatur-Jaworska B., Błędowski P., Dzięgielewska M. (red.). Podstawy gerontologii społecznej. Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR.
Google Scholar
Dzięgielewska M. (2008). Edukacja osób starszych w codzienności. W: Kuchcińska M. (red.). Edukacja do i w starości. Bydgoszcz: Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar
Fabiś A., Wawrzyniak J. K., Chabior A. (red.).(2015) Ludzka starość. Wybrane zagadnienia gerontologii społecznej. Kraków Oficyna Wydawnicza „Impuls”
Google Scholar
Główny Urząd Statystyczny (2020). Sytuacja osób starszych w Polsce w 2018r., Warszawa, Białystok.
Google Scholar
Główny Urząd Statystyczny (2019). Uniwersytety trzeciego wieku w Polsce w 2018r. Warszawa.
Google Scholar
Halicki J. (2009). Edukacja w starości jako działanie poprawiające jakość życia seniorów. „Chowanna” nr 2(33), s. 203-212.
Google Scholar
Hebda J., Biela A. (2015). Znaczenie stereotypów i teorii starzenia się w postrzeganiu społecznym osób starszych, „Edukacja Etyczna” nr 9, s. 49-62.
Google Scholar
Kurcz I. (2001). Zmiana stereotypów: Jej mechanizmy i granice, W: Kofta M., Jasińska – Kania A., (red.) Stereotypy i uprzedzenia. Uwarunkowania psychologiczne i kulturowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Leszczyńska- Rejchert A. (2006). Człowiek starszy i jego wspomaganie- w stronę pedagogiki starości. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego.
Google Scholar
Leszczyńska-Rejchert A. (2019). Wbrew stereotypom – pomyślna starość „wyjątkowych” seniorów: studium z pedagogiki społecznej. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego.
Google Scholar
Łopatkowa M. (2005). Pedagogika serca wychowaniem dla pokoju. W: Hołtyst B., (red.). Ochrona dziecka. Teoria i praktyka. Legionowo: Centrum Szkolenia Policji.
Google Scholar
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej (2020). Informacja o sytuacji osób starszych w Polsce za 2019r., Warszawa.
Google Scholar
Miszczak E. (2010). Aktywność seniorów sposobem przeciwdziałania negatywnym skutkom procesu starzenia się. W: Kałuża D., Szukalski P. (red.). Jakość życia seniorów w XXI wieku: ku aktywności. Łódź: Wydawnictwo Biblioteka.
Google Scholar
Nawrocka J. (2013). Społeczne doświadczenie starości. Stereotypy, postawy, wybory. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”
Google Scholar
Orzechowska G. (1999). Aktualne problemy gerontologii społecznej. Olsztyn: Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Olsztynie.
Google Scholar
Piotrowski J. (1973). Miejsce człowieka starego w rodzinie i społeczeństwie, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Rudnik A. (2017). Edukacja w starości – życzenie czy szansa na przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych? „Pedagogika Społeczna”, nr 1(63), s. 111-128.
Google Scholar
Semków J. (2007). Andragogiczne uniwersalia-mit czy rzeczywistość? W: Dubas E. (red.). Uniwersalne problemy andragogiki i gerontologii. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Steuden S. (2011). Psychologia starzenia się i starości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Szarota Z. (2002). Percepcja starości wśród studentów. „Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych”, t. 55, s. 129-142.
Google Scholar
Szarota Z. (2004). Gerontologia społeczna i oświatowa. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
Google Scholar
Tomaszewska-Hołub B. (2019), Stereotypizacja starości-wybrane przejawy ageizmu, „Cywilizacja i Polityka”, t.17 (17), s. 90-101.
Google Scholar
Trafiałek E. (2006), Uniwersytety Trzeciego Wieku w zapobieganiu marginalizacji społecznej ludzi starych. „Gerontologia Społeczna”, nr 1, s. 19–25.
Google Scholar
Ziółkowski P. (2017). Szkice z pedagogiki senioralnej. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki.
Google Scholar