Celińska-Nieckarz S., Konieczny T. (2014). Różnice w rozumieniu pojęcia stresu. W: Konieczny T. (red.). Stres w organizacji. Gdańsk: Harmonia Universalis.
Cywińska M. (2017). Stres dzieci w młodszym wieku szkolnym. Objawy, przyczyny, możliwości przeciwdziałania. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Danilewicz W. (2008). Dzieciństwo w rodzinie migracyjnej. W: Guz S. (red.). Dziecko a zagrożenia współczesnego świata. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Folkman S., Moskowitz J.T. (2004). Coping: Pitfalls and promise. „Annual Review of Psychology”, nr 55.
Frączek A., Kofta M. (1978). Frustracja i stres psychologiczny. W: Tomaszewski T. (red.). Psychologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Goleman D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina.
Heszen I. (2013). Psychologia stresu. Korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Heszen-Niejodek I. (2000). Teoria stresu psychologicznego i radzenia sobie. W: Strelau J. (red.). Psychologia. Podręcznik akademicki. T. 3: Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Lazarus R.S., Folkman S. (1984). Stress, appraisal, and coping. New York: Springer Publishing Co.
Lazarus R.S. (1984). On the primacy of cognition. „American Psychologists”, nr 39.
Lazarus R.S. (1966). Psychological stress and the coping processes. New York: McGraw – Hill Book Co.
Melosik Z. (2003). Pedagogika postmodernizmu. W: Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.). Pedagogika. Podręcznik akademicki. T. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Melosik Z. (1995). Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji. Toruń–Poznań: Wydawnictwo Edytor.
Nyczaj-Drąg M. (2005). Dzieci wysokiej jakości w ponowoczesnym świecie. Esej o konieczności i ryzyku instytucjonalizacji dzieciństwa. W: Nyczaj-Drąg M. Głażewski M. (red.). Współprzestrzenie edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Selye H. (1977). Stres okiełznany. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Śliwerski B. (2004). Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Terelak J. F. (2001). Psychologia stresu. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta.
Witkin G. (2000). Stres dziecięcy. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Google Scholar