Opublikowane: 2021-12-31

Między brakiem a potencjałem. Pedagogika pozytywnych zasobów

Halina Wróblewska
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2021.2.14

Abstrakt

Autor opracowania podejmuje refleksję nad czasopiśmiennictwem pedagogicznym oraz stanowi próbę włączenia się do dyskusji nad tożsamością i rozwojem pedagogiki oraz zachodzących w niej przemian. Dotyczą one zróżnicowania w obrębie podejmowanej problematyki, orientacji metodologicznych, wielo-, inter- i trandyscyplinarnej współpracy. Oznacza to konieczność dalszego poszerzania pola przedmiotowego pedagogiki o nowe konteksty i dyskursy wyznaczone synergią poznania i zmiany. Konieczne jest nowe ujęcie pedagogiki w kategoriach pozytywności i rozwoju. Nowa perspektywa stanowić może nową jakość. Opracowanie stanowi również zaproszenie do podjęcia kolejnych naukowych eksploracji w interdyscyplinarnym obszarze kreatologii.

Słowa kluczowe:

edukacja, zmiana, interdyscyplinarność, twórczość, pedagogika pozytywna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wróblewska, H. (2021). Między brakiem a potencjałem. Pedagogika pozytywnych zasobów. Forum Pedagogiczne, 11(2), 197–210. https://doi.org/10.21697/fp.2021.2.14

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.