Published: 2022-10-17

Neurodidactics for education and rehabilitation of the blind and visually impaired – admiration or careful inspiration

Małgorzata Paplińska
Pedagogical Forum
Section: Topic
https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.13

Abstract

Rozwój neuronauki, próbującej wyjaśnić funkcjonowanie poznawcze człowieka w oparciu o prawidłowości działania mózgu sprawił, że obszarem zainteresowań badawczych stała się plastyczność mózgu, także osób z niepełnosprawnością wzroku. W artykule przedstawiono zaledwie wycinek badań z zakresu neurobiologii, które dotyczą czytania dotykowego pisma Braille’a oraz orientacji przestrzennej i mobilności osób z niepełnosprawnością wzroku. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie czy i w jakim zakresie tyflopedagogika może lub powinna korzystać z neurodydaktyki, w kontekście metod, strategii nauczania i uczenia się oraz sposobów wspierających samodzielność osób niewidomych i słabowidzących?

Download files

Citation rules

Paplińska, M. (2022). Neurodidactics for education and rehabilitation of the blind and visually impaired – admiration or careful inspiration. Pedagogical Forum, 12(1), 199–211. https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.13

Cited by / Share

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.